New world

IndeksFAQSøgTilmeldte brugereTilmeldLogin
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
31/5/2017, 20:24 by Millicent
Admin Expressen #16

Hey Newworld , this is a ghost speaking

Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Comments: 5
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
6/6/2017, 15:25 by Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …

Comments: 12

Share | 

Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
ForfatterBesked
Auriel
Bruger Admin

Ingame Titel: : Ærkeengel af naturkatastrofer og lys
Outgame Titel: : Admin og TNW's Golden Chicken
Race : Engel
Navn. : Auriel
Alder : omkring 5500, men kropsalder på 25
Evner/Classes. : Hans humør påvirker naturen omkring ham i små omfang fordi han er ærkeengel af naturens kræfter, men han behersker det ikke. Han behersker derimod ild og elektricitet.
Bosted : Rundt omkring, hvor vinden blæser. Men han lever i sin jeep. I nødstilfælde har han en lille støvet lejlighed i Miami.
Tilhørende klan. : Im a lone wolf ... eller næsten da!
Partner. : Ingen i øjeblikket.
Slaver. : Now now, would that be appropriate for an archangel ?
Evt. bemærkninger. : Been here since acient times. Han har en meget høj kropstemperatur og er næsten altid varm at røre ved.
Antal indlæg : 2197

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    15/12/2015, 19:37

Auriel stirrede lidt forvirret tilbage på Sean, som næsten var hoppet i overraskelse. Det var lige før, at han begyndte at tvivle på om manden overhovedet kunne huske ham, men SÅ fuld havde fyren da ikke virket! Ja, lige indtil han selv blev grebet i armen og hevet afsted.
Hans forvirring blev ikke mindre af at blive skubbet afsted, som var han en fåreflok, som en hyrdehund skulle guide afsted. Næsten demonstrativt satte han farten ned. ”Hvad foregår der?” Mumlede han og så sig omkring efter hvad end der ville få en dæmon til at flippe ud på den måde. Han kunne ikke lige umiddelbart se noget mistænksomt, men det var også lidt for tidligt om morgenen for hans hjerne at fungere helt som den skulle.

Med et suk og et træk på skulderen lod han det passere, og satte i retning af bilen, som stod parkeret lidt væk. ”Du er underlig. Ved du det ?” Mumlede han og lænede sig let tilbage.
Auriel stoppede op, da han kunne have svoret at den mørke bil der lige havde passeret dem, var begyndt at sætte farten ned.
Tilbage til toppen Go down
Sean
Bruger Admin

Outgame Titel: : Admin
Race : Skyggedæmon.
Navn. : Sean McLeon
Alder : 944
Evner/Classes. : Umbra. First class.
Tilhørende klan. : Ingen
Partner. : no one...
Slaver. : no one...again...
Evt. bemærkninger. : En skyggedæmon og en Umbra af first class. Hvad ellers er der at vide?
Antal indlæg : 454

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    16/12/2015, 10:15

Forbandet samarbejde...Men han ville gøre alt for den fjer. Den ville sætte hans karrierer i et helt nyt lys! Han ville blive berømt. Han ville få ordre fra alle steder og kunne vælge og vrange, andre umbraer ville beundre ham. Det måtte de bare!
Men helt personligt ville han også være godt tilfreds. Og det var måske det der betød mere for ham, end hvad alle andre tænkte.
Hvis han havde været alene, var han blot gledet ind i skyggerne og forsvundet. Og da han endelig kunne se bilen foran dem, kunne han heller ikke helt holde sig fra det...
Som med hurtige skridt forsvandt over i skyggen af den nærmeste bygning - netop som bilen kørte fordi igen - og forsvandt. Kun for allerede at sidde ind i den mørke bil, da Auriel åbnede den. Hans hænder trommede let på hans lår, da han så over på Auriel.
"Den sorte bil...Jeg tror den er mistænksom...Bare kør, som om alt er normalt, okay?" foreslog han med et stort, betryggende smil.
"Bare to dudes der tager en tur på fjer-jagt" mumlede han svagt for sig selv.

Auriel
Bruger Admin

Evner/Classes. : Hans humør påvirker naturen omkring ham i små omfang fordi han er ærkeengel af naturens kræfter, men han behersker det ikke. Han behersker derimod ild og elektricitet.
Bosted : Rundt omkring, hvor vinden blæser. Men han lever i sin jeep. I nødstilfælde har han en lille støvet lejlighed i Miami.
Evt. bemærkninger. : Been here since acient times. Han har en meget høj kropstemperatur og er næsten altid varm at røre ved.

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    20/12/2015, 21:31

Auriel havde kigget efter den mørke bil, som var gledet forbi dem, og nu drejet om et hjørne. Da han så tilbage på manden… Var han væk. Lidt forvirret rodede Auriel lidt i det mørke hår på toppen af hans hoved. Hvor dælen… Han drejede rundt, også den anden vej igen, men kunne ikke få øje på manden. Med en rysten på hovedet fortsatte han mod bilen. Måske han bare havde glemt noget inde i baren?
Hans jeep holdt hvor han havde efterladt den, og med metalpladerne der dækkede ruderne. Så snart han drejede nøglen i låsen, gled metalet dog op og afslørede de blanke ruder indenunder. Med et lille ryk hev han døren til førersædet op, og fik næsten et chok, da han fik øje på dæmonen indeni.
”Hvordan kom du ind i min bil?” Ville han vide i en lidt spids tone. Han havde et nært forhold til sin firhjulede ven.

Lidt tøvende satte han sig ind og lukkede døren efter sig. Sikkerhedscellen blev hevet ned og klikke i låsen. Auriel satte nøglen i tændingen og med en lavmægl brummen, kom bilen til live.
”Ta’ din celle på.” gav han fyren besked, og han ville være ret bestemt med, at de ikke kom nogen vegne, før cellen var klikket i. Nogle ting havde man vel lov til at være fanatisk omkring, ikke?

Som han fik bakset den store bil ud på de krakkelerede veje i bybilledet, var den sorte bil intet sted at se.
Nu var der bare vej og tid imellem dem og Louiseville.
Sean
Bruger Admin

Evt. bemærkninger. : En skyggedæmon og en Umbra af first class. Hvad ellers er der at vide?

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    30/12/2015, 16:46

Hans skinnende øjne gled over til englen. Han var ret irriterende på det punkt...Men når det kom til stykket, skulle det næppe holde dem her, med denne luskede bil bag dem. Derfor kom han kun med et svagt suk og tog selen på. Han følte sig fanget, med den over sit bryst, som om den skar sig ind i hans kød og nægtede at lade ham gå.
"Skyggedæmon. Havde du ikke regnet den ud endnu?" svarede han en smule fraværende.
"Nåe ja og en erfaren tyv. Selv uden mine evner, ville jeg sikkert kunne bryde ind i din bil alligevel. Du kalder sikkert denne kasse sikker, har jeg ret? Jah...Det er alles fejl..." Hans blik gled ud af vinduet, som han så efter bilen. Til alt held virkede det til at bilen lod dem køre, uden at forfølge dem. Alligevel ville han ikke føle sig sikker, før de var nået ud af byen og var på vej mod Louiseville. Det var underligt at være på hjul denne gang, men også ganske forfriskende. Hans ene hånd hvilede konstant mod selen, der gik tværs over hans bryst, da han ikke kunne lade være med at sidde og hive lidt i den, så den ikke strammede sådan. Måske var det nok bare ham der var sær, men om ikke andet, i hans profession blev man hurtig bange for ting, der skulle holde en fast et sted.
Til sidst faldt han dog lidt til ro, trods den konstante fornemmelse af at sidde ved siden af en engel. Han så frem for sig, folk og bygninger der gled forbi dem. Åhja, bare Augustus kunne vente med at få de penge til han kom tilbage! Han glædede sig til at prale med fjeren foran hende. Han smed sine sko og trak benene op, så han sad med benene over kors, på en måde, så Auriel stadig kunne bruge gearstangen uden besvær. Eller...Ikke særlig meget, i hvert fald.
Det var først nu det gik op for ham det kunne blive en halvlang, akavet tur i stilhed.
Han lod den ene hånd glide igennem sit hår.
"Sååå....Ellers noget at fortælle mig? Du mener din engle-ven befinder sig i Louiseville. Nogen ide om hvorfor, hvor den befinder sig...Eller hvordan vi kommer tæt på?" spurgte han så, ganske uskyldigt.

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    21/1/2016, 19:30

Ja, Auriel var fanatisk og irriterende når det kom til den sele, men helt ærligt, så ville han ikke til at skulle finde en ny rude, hvis de kørte galt, eller han blev nød til at bremse hårdt op, og dæmonen røg igennem forruden. Desuden var det for åndssvagt ikke bare at have den på, hvis det endte med at redde ens liv.
”Det er ikke det jeg går mest op i.” himlede han med øjnene. Dæmoner var ikke hans bedste venner, uanset hvilken slags de var. Nøglen blev drejet og brummende kom den til live, inden de var afsted på vej ud af Vegas.

De gyldne øjne strejfede dæmonen på passagersædet. ”Det kunne du sikkert, men bryder du ind i min bil, kommer du ikke levende ud igen.” Smilede han så venligt som han kunne, uden at lægge skjul på, at der var en vis sandhed i hans ord.
Den skumle bil var ikke fulgt efter dem, og der gik ikke længe inden de drejede væk fra høje bygninger og betonmure, for at fortsætte af de åbne veje. Han havde været i Louiseville før og havde en god ide om hvordan de kom derhen, men han anede ikke hvad fyren ville gøre så snart de nåede frem. Selv kendte han ingen der eller nogen steder at lede efter en falsk ærkeengel.

”Nope, jeg aner intet om Louiseville. Kender ingen der eller layoutet af byen.” Svarede han Sean. Stilheden havde aldrig gjort hm noget og han var ikke en af de mennesker, som ikke kunne gå i 2 sekunder uden at bryde stilheden, men på den anden side, havde han heller intet imod snak. ”Hvad med dig?” Fortsatte han derfor og fik med lidt besvær manøvret sig ind under dæmonens ben, så han kunne skifte gear. Han havde absolut ingen ide om, at Sean kendte Augustus, hvilket var et underholdende sammentræf.

Vegas var bag dem. På mange måder var det en skræmmende og melankolsk tanke. Bag dem var barerne, lysende, festerne, Vladimir og hans borg, oplevelser og Millicent. Hvornår man de ville være tilbage igen? De gyldne øjne spejdede ud af bilen, hvor et stort vejskilt mod Vegas var væltet og lå smadret ved siden af vejen.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    22/1/2016, 12:35

Han fiskede en lille sten frem, der ikke så ud af meget og faktisk heller ikke var det. Det var blot en sten, han kunne sidde med, så han holdt sine fingre beskæftiget med et eller andet. I en situation som denne kunne han blive ret rastløs eller ligefrem nervøs, uden at have noget at tage sig til. Specielt når der ikke var nogen vej ud af situationen. Hans blik gled over til Auriel og et lille smil gled over ham. Men denne gang lå der noget sært bag det. Som om han vidste nogle ting, Auriel ikke gjorde.
"Hm...Jeg kender byen. Engang blevet jagtet igennem den af en dusørjæger, ikke mindre." Svarede han roligt og fandt intet problem i at fortælle Auriel disse neutrale ting om sig selv, der hverken kunne gøre fra eller til, men i det mindste holdt samtalen og den lette stemning oppe.

Han fornemmede efterhånden at Auriel ikke gik op i evig samtale og der gik vel nok lidt tid imellem at de sagde noget. Personligt sad han og så ud af vinduet det meste af tiden, hele tiden bedømte han hvor langt fra byen de var og hvor øde omgivelserne var. Først da de kørte et sted, hvor der kun lå et par ødelagte huse hist og her i et ellers øde landskab, brød han igen stilheden.
"Det er sjovt" Sagde han, som om Auriel allerede vidste hvad han hentydede til. Han drejede hovedet og så på Auriel igen med et lille smil.
"At kommunikerer med andre folk, mener jeg. Der er de her lege, som jeg ikke er så god til. Hentydninger og den slags. Jeg har aldrig helt fanget kunsten bag ved det og måske er det derfor jeg undgår det meste selskab. Om ikke andet, har selv jeg haft kontakt med nogle folk" Han ønskede ikke at give Augustus mulige problemer, så han nævnte ikke hendes navn og havde ingen planer om at nævne det.
"Der er denne person, der har fortalt mig nogle ting" fortsatte han, selv om Auriel på dette tidspunkt ligeså godt kunne kede sig eller have besluttet sig for at Sean snakkede alt for meget, uden rigtig at sige noget.
"...Om denne mand, der hedder Auriel. Han har sådan en aura omkring sig, som en engel, bare mere speciel. Og hvad er sandsynligheden så for at støde ind i ham? Jeg mener, Vegas er jo stor! Jeg kan kun tro det er lykkens gudinde der har tilsmilet mig. Jeg kunne med det samme mærke at manden rigtig nok var en engel, selv om jeg ingen ide havde om hvor speciel. Tænk at lige den mand, der ikke bare er engel, men tilmed en speciel en, ved hvor en speciel engel opholder sig! Er det ikke lidt for godt til at være sandt?" Han nullede den varme sten mellem sine fingre, mens han spejdede ud igennem forruden.
"Man kunne jo få den ide om at man blev holdt for nar. Hvilken engel ville uden bagtanker røbe hvor deres mest vigtigste person opholder sig? Hvilket engel ville lade sig slæbe med rundt i en skattejagt, hele tiden fodre sin kammerat med løgne og ideer og aldrig blive træt af den leg?" Han så på Auriel igen. Han vidste ikke hvor speciel manden var, han vidste bare der var noget. Augustus havde ikke kunne fortælle ham noget konkret, det samme med rygterne i Vegas. Men der var noget sært over det hele, over situationen og han havde nøje overvejet sine ord, i håb om at kunne presse det ud af manden. Han havde taget et vildt gæt og påstået det hele var løgne og bedrag. Nogen gange skulle man anklage, for at finde sandheden. ofte fordi folk, der kun havde fortalt sandheden hele tiden, kunne blive ganske fornærmet over at blive kaldt en løgner. Det var nu ikke noget han selv havde afprøvet før, men en plan han nøje havde udtænkt med en kvinde han kendte, der i sin tid også havde manipuleret rundt med Sean og sikkert endnu gjorde det.

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    23/1/2016, 15:02

”Jeg troede ikke der var mange dusørjægere tilbage.” Svarede han lidt åndsfraværende. Occulta og zone 1 sendte vidst stadig folk ud, men væsner og radioaktivitet var efterhånden så meget i overtal at det ikke kunne betale sig. Selv var han kun stødt på dem nogle gange, og det havde aldrig rigtig været fordi de ville have ærkeengel på krogen. Det havde været tilfældighedernes leg, der havde været ind over. Faktisk havde han ikke meget imod dusørjægere. De prøvede også bare at tjene til dagen og vejen ligesom alle andre.

Der gik lang tid inden nogen sagde noget, og da Sean endelig gjorde, fik det et fnys frem. ”Hyle morsomt” Nåede han at svare, inden dæmonen fortsatte sin tale. Hvorfor fortalte han det? Auriel skævede til manden, men uden at slippe vejen for meget med øjnene. Han svarede ikke. Kunne godt fornemme at dette ikke var enden af samtalen. Han var på vej et eller andet sted hen.
Der var nok ingen tvivl om, at han var synligt overrasket over mandens ord. I bare et par sekunder, kunne han ikke holde overraskelsen væk og med let opspilede øjne, svang han blikket over på dæmonen. Vidste han det hele? Hele tiden?
Auriel overvejede et kort øjeblik, om han skulle lange ud efter manden, for at se om han kunne overmane ham, men det ville være en dum ide, da de højst sandsynligt så ville skride af vejen, og selvom de havde seler på, var hastigheden høj og det ville være farligt. Nej, det var ikke sikkert han vidste noget. Måske fiskede han bare. Auriel tvang ansigtet tilbage i mere afslappede folder.
”Virkelig?” Svarede han så fattet så muligt. ”Og hvem har fortalt dig om dét?” Mentalt gik Auriel sit hoved igennem, for at finde ud af, hvem Sean kunne have haft kontakt med, men der var så mange muligheder. Mand? Kvinde? Ven? Fjende? En fremmed han havde passeret på gaden?
De mørke bryn trak sig en smule tættere sammen og han bed sig let i kinden. Havde han fået rodet sig ud i noget lort?

Englen smilede en smule. Hvad skulle han sige? Manden havde jo fat i noget, men Auriel tvivlede på at han havde fat i den lange ende, når det kom til sandgeden. Nej, hans identitet havde det vidst fint indtil videre. ”Min gode mand, det lyder som om du kalder mig en løgner.” Smilede han videre uden at det helt nåede op i hans øjne.
”Hvilken engel tror du?” Vendte han spørgsmål, og gav manden et halv-arrogant smil.
”Mit gæt ville personligt være enten en sadistisk, dumdristig eller nysgerrig en. Hvilken holder du på?” På en eller anden syg måde, var det nu ganske underholdende, selvom det var en farlig leg han legede. Specielt når de var fanget sammen med 120 km/t.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    23/1/2016, 20:15

Det vrimlede måske ikke med dusørjægere...For folk der hverken havde brug for dem eller stod øverst på deres liste af folk, der skulle fanges eller dræbes. Sean havde mødt nogle stykker, dog aldrig noget seriøst. Netop fordi han var skyggedæmon, slog de ofte bare en aftale af, hvor dusærjægeren fik pengene og Sean kunne trylle sig i sikkerhed. Og ofte igen fik Sean tilmed et par af mønterne med på vejen. Men det betød ikke så meget. De var mere en uheldighed, end så meget andet. Hans blik gled ud af vinduet igen, men denne gang for at tjekke om der var nogle brugbare skygger i nærheden. Det var netop en af grundene til at han havde ventet til et øde sted med mulighed for skygger...Og heldigvis var der næsten altid skygger. Men kunne han nå dem?
Hans blik gled tilbage til Auriel. Han havde kaldt manden ved navn, direkte anklaget ham og hentydet til noget helt bestemt...og manden valgte stadig bare at ryste det af sig? Havde han fat i et strå, der var lidt for langt? Ville det måske blive FOR farligt i længden?
"Alle snakker om det" svarede han undvigende, mens blikket gled over Auriel endnu en gang. Han forblev stille lidt, mens Auriel snakkede - og også da han var færdig. Han havde håbet på et andet svar, et mere udfordrende et. Han havde en fornemmelse af at turen til Louiseville ikke ville give ham noget, men havde set det som en mulighed for i det mindste at udspørge en engel lidt, tilmed en han åbenbart havde hørt om før. Og hvad så nu? Spild af tid det hele, var det ikke? Alle de spørgsmål! Han trak vejret dybt og gned sin pande lidt, før han rettede sine fødder ud og sørgede for at få sine sko på igen.
"Jeg troede engle af natur skulle være disse naive og godhjertede typer. Så kan de jo ikke så godt være sadistiske vel?" Han havde ikke helt planlagt dette med sin kvindelige veninde og han var i tvivl om hvad han skulle gøre nu. Risikerer at gøre ham vred, i hvilket tilfælde hvis han nu endelig var en stærk engel, risikerer sin egen skade? Agh! Så tæt på, alligevel så langt væk! Han kunne næsten se fjeren foran sig...
"Tror du en ærkeengel ville være villig til at forhandle om det? Lad os se logisk på det. Vil de fleste ikke undgå unødig konflikt når det kommer til stykket? Og jeg har ingen ide om hvordan sådan en skal fanges eller uskadeliggøres, før jeg selv bliver til støv. Så noget for noget. Et eller andet for en fin, lille fjer?" foreslog han og lod det dermed endnu være uvist om Auriel faktisk var denne ærkeengel eller ej. Trods alt vidste han det jo ikke og Auriel virkede ikke som en der ville indrømme det, selv hvis han nu var det. Sandsynligheden havde bare været der og var der stadig! Hans intuition sagde han havde fat i den rigtige ende...
Han så ud af vinduet igen.

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    28/1/2016, 16:29

Et lidt flabet fnys undslap hans læber. ’Alle snakker om det’ havde dæmonen svaret, og et mere plat svar, kunne han vidst ikke være kommet op med. ”Nu tror jeg vidst det er min tur til at være anklagende. Jeg tror ikke alle snakker om det. Jeg tror du har en kontakt. Så hvem er det?” Svarede han og sendte manden kort smil, som ikke rigtig havde noget glæde med sig. Det havde måske været dumt at hive en dæmon med i hans bil på ’spøgelsesjagt’, og måske også dumdristigt, men det var for sent at gøre det om nu.

”Ligesom alle dæmoner af natur er satanistiske og kyniske?” Kom et køligt svar promte retur. Han troede ikke på at ens race var den eneste faktor der bestemte personlighed. Lige så godt som der kunne være venlige dæmoner, kunne der være onde engle. Selvom han aldrig rigtig havde set sig selv som ond, så var det nu ikke det guddommelige og naive englebillede, som han spejlede sig selv i.
Auriel vendte den lidt i sit hoved, og vendte så tilbage. ”En ærkeengel burde være himlens våben ikke? Jeg kan ikke lige forestille mig et våben være naivt og godhjertet.” Om fyren virkelig havde luret ham, eller det bare var spil for galleriet, havde han stadig ingen ide om, men lige nu synes der ikke at være mere fare på færre, end den han selv tillagde situationen.

Udenfor fløj verdenen forbi dem i alt for høj fart, og på trods af, at han ikke stolede på dæmonen overhovedet, så følte han siger heller ikke truet på livet, og slappede stadig nogenlunde af. Alt manden var efter var en dum fjer, og han begribede ikke, hvorfor man ville sætte livet på spil for sådan én.
”Havde det været mig du skulle forhandle om fjer med, så ville jeg da ikke se det som en god ting, at begynde at distribuere mine fjer ud. Én bliver til to og to bliver til ti. Finder omverdenen først ud af at der er sådanne fjer i omsætning, så ville efterspørgslen til sidst blive så høj, at jeg lignede en plukket høne. ” Svarede han og kunne ikke lade vær at smile lidt skævt over det. ”Så nej, jeg synes ikke det ville være den logiske tankegang. Så tror jeg du skal have nogle større chaconner at spille med.”
Auriel slap rettet med den ene hånd, for at køre den igennem sit mørke hår, så det strøg væk fra ansigtet. Hvad havde han dog rodet sig ud i?
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    30/1/2016, 12:10

Han kunne slet ikke lade være med at grine lidt. Ikke hånende, bare fordi han faktisk havde det sjovt. Han kunne godt lide at tænke på sig selv som en lidt atypisk dæmon. Han spiste folks skygger, hvilket kunne gøre folk sindssyge, men sjældent direkte dræbte dem. Modsat mange, hadede han vold og var ikke fan af drab. Uden tvivl han måske ville være kommet længere i sit liv, hvis han ikke havde været så fred-elskende, men det var noget han ikke ønskede at lave om på. Han mente helt bestemt at han nok skulle nå det, uden at dræbe nogen på vejen. En god tyv var jo kendetegnet vil at stjæle uden spor, uden at blive set. ikke ved at efterlade et hav af lig i sit kølvand!
"Faktisk snakker alle om det. Ærkeenglen, denne skræmmende skikkelse ingen tør finde, men alle snakker om at finde. Alle af hver deres grunde" Kommenterede han ærligt. For det gjorde de!
Han mente selv han var god til at snakke udenom og ofte gav hans samtalepartnere oftere op, når han først begyndte at snakke uden om noget. Derfor gav han sig ikke helt endnu. Også selv om der lå noget svagt truende over Auriel. Af en mærkværdig grund...
"Touche" kommenterede han. Et våben var farligt, en ærkeengel var farligt. Det var skam sagtens et argument han kunne tilslutte sig.
"Men du forbigår fuldstændig meningen! Du skulle kun give en fjer ud og den er til mig! Jeg ville passe på den med mit liv og samtidig blive berømt for det. Kan du ikke se alle historierne? Hvordan jeg kæmpede med et frådende uhyre, hvordan jeg snød dig, hvordan jeg er den bedste tyv i verdenen? Folk ville gøre alt for at ansætte mig, for at være mine såkaldte venner eller bare for at se fjeren. Folk vil jo også prøve at stjæle den fra mig, men jeg vil ikke lade dem. Sådan en fjer kan ændre hele mit liv, hele min fremtid!" han snakkede meget entusiastisk omkring det. Det ville være sært, hvis man slet ikke lagde mærke til hvor ivrig han var efter sådan en fjer.
"Hvis flere fik en fjer, så ville den ikke være lige så speciel" kommenterede han og så på Auriel igen. Hans smil voksede en anelse.
"Så du ville slet intet have tilfælles med en kylling, klar til ovnen!" tilføjede han, ikke uden en drillende undertone. Hvad betød en enkelt fjer? Hvorfor kunne han ikke bare få den? Han havde allerede sagt han ville gøre en del for at få den.

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    1/2/2016, 18:15

Auriel halvt fnøs, halvt lo. ”Det kan da godt være at alle snakker om en eller andet ærkeengel, men jeg tvivler stærkt på, at alle snakker ’...Om denne mand, der hedder Auriel. Han har sådan en aura omkring sig, som en engel, bare mere speciel.’” Svarede han dæmonen og gentog de præcis samme ord, som han havde sagt kort tid forinden. Nogen havde sladret om ham, og det var utrygt at han ikke vidste hvem, der delte informationer ud.

Det var bekymrende at manden var begyndt at tale om det med fjeren som Auriel som subjektet, også selvom det lige nu var hypotetisk. ”Du tager fejl.” Var det eneste svar fyren i første omgang fik. ”Alle ville da være misundelige og have samme rigdom. Alle ville tænke ’hvis han har en, kan jeg også få’. Det ville blive til en efterspørgsel man ikke bare kan handle sig fra. Høre folk, at en ærkeengel render rundt og deler fjer ud, så er det da klart at de også vil opsøge englen for at få en fjer, ligesom jeg helt klart ville opsøge en fyr, som deler gratis pengesedler ud.” Det var ret absurd situation. Desuden, anede manden sikkert intet om en sådan fjer, hvilket tvang et smil frem i hans mundvig. Han tvivlede på at fjeren ville skaffe fyren den rigdom han søgte.
”Argumenter når du finder denne ærkeengel. Jeg har ingen ærkeengle-fjer at give ud af” Løj han og lagde begge hænder på rattet.

Der gik et stykke tid uden han sagde noget, men uden varsel poppede en tanke frem i hans hoved. ”Jeg kan ikke se, hvorfor du er så vild efter rigdom alligevel! Rigdom tjener kun til begæring om mere, og jeg tvivler stærkt på at det kommer til at udfylde hvad end tomrum du tror det vil udfylde.”
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    3/2/2016, 10:44

Denne mand var besværlig og for god til at snakke. Han sukkede uhørligt og så ud af vinduet igen, mens han overvejede det. Normalt brød han sig ikke om beskidte trick, men meget tydede på at han ikke havde et valg. Måske ville han dø på stedet, såfremt Auriel var ærkeenglen...Og efterhånden troede han mere og mere på det var rigtigt.
"Du glemmer andre først skal opdage hvem ærkeenglen er" svarede han tilbage, som svar på at alle ikke bare kunne finde ham og forlange en fjer.
"Desuden tilbød jeg at gøre noget for det, så tanken havde ikke været den skulle være gratis!" tilføjede han overbevisende, selv om han vidste manden ved siden af ham fortsat ville nægte. Han havde intet alt-vindende argument.
Hvad han ville bruge sin rigdom til? Tomrum? Manden var klog. Klog nok til at spørge ind til noget, der enden skulle lukke munden på ham eller begynde at snakke om sine største drømme.
"Jeg har altid haft et øje for de skønne ting, de smukke ting, de ægte ting. Den ægte diamant, det ægte stykke kunst...Det tiltrækker mig, som mænd normalt tiltrækkes af kvinder. Hvis jeg havde pengene, ville jeg bruge dem på kunst. Måske ville jeg starte et helt nyt kunstmuseum. Det ville ikke være et tomrum, det ville være en fremtid" svarede han en smule lavmælt, mens han fortsatte med at se ud af vinduet.

Der gik et øjeblik, før han rettede sig op og slog let ud med hænderne.
"Jeg havde håbet jeg ikke behøvede at trække sådan et beskidt kort..." Undskyldte han. Pludselig gled hans små smil og drillende undertone i baggrunden.
"Jeg havde håbet vi kunne stille dette på en fredelig måde, men det virker ikke til at være tilfældet. Og da jeg umuligt kan vinde over en ærkeengel, har jeg forberedt mig hjemmefra. I dette øjeblik har Augustus, en kvinde jeg ved du kender på det mere intime plan, selskab. Det er noget mere groft selskab, du ved, disse store og barske mænd. De har fået besked på at hvis jeg ingen besked sender til dem eller selv møder op inden for det næste døgn, har de frit spil til at gøre med hende, hvad de vil. Og jeg mener ikke et spil skak og en kop the" Han hadede det. Blot at sige det, gav ham en sur smag i munden. Hans hjerte hamrede lidt, men han koncentrerede sig om at holde sig i ro og virke alvorlig. Det var et af hans sidste, desperate kort og han havde på ingen måde tænkt sig at englen skulle få lov til at gennemskue ham. Derfor så han igen ud af vinduet, som om det at kidnappe små kvinder var liige det han gjorde til hverdag og det derfor ikke generede ham yderligere.

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    10/2/2016, 15:45

”Tja, hvis du kan, hvorfor så ikke alle andre?” Svarede han lidt flabet. Han forventede ikke svar på spørgsmålet. Hvilket nok var tydeligt.
”Om du gør noget for det eller ej, er ligegyldigt. Jeg tror de fleste ville være villige til at give deres førstefødte i bytte for rigdom og berømmelse.” Sukkede han. Nu ville han ikke påstå at en af hans fjer var lige med rigdom og berømmelse, selvom de sikkert lød meget lokkende. Han havde hørt at diverse alkymier brugte englefjer og overvejede et øjeblik om en ærkeenglefjer ville booste sådan noget lidt ekstra.

Auriel kunne ikke lade vær med at smile en smule. Han havde halvt lyst til at spørge, hvorfor dæmonen ikke bare malede sit eget kunst, men lod alligevel vær. Det var nok ikke pænt, når manden åbnede sig op til at snakke om hans interesser. I stedet valgte han at tage fat på et andet aspekt af det.
”Så du vælger at sætte dit liv på spil mod en ærkeengel, frem for at satse på lotto?” Sure, der var nok større chance for at blive ramt af lynet 3 gange i streg, end der var for at vinde lottoriet, men hey, i det mindste var det ikke livsfarligt at købe en lottoriseddel. Medmindre man selvfølgelig kom ud for en ulykke på vejen derhen.

Fyren ændrede pludselig tone, og det fik Auriel til at slå blikket over på ham. Ville han undskylde? Det var efterhånden ved at være klart, at dæmonen havde en fin ide om hvem han var, omen han ikke kunne være sikker. Hans arme spændte svagt, parat til at forsvare sig, hvis Sean skulle finde på at angribe. Det synes dog ikke at være tilfældet, i stedet begyndte han at tale, og først forstod Auriel ikke helt hvad han sagde. ”øhhh” Nåede han lige at få ud, inden sætningerne blev færdiggjort og sammenhængen gik op for ham.
Augustus! Det var Augustus der havde snakket! Det var han nok ikke nået frem til selv. Han vendte det lidt i hovedet. Hun havde åbenbart opfanget mere end han troede på den ene aften de havde brugt sammen. Dæmonen påstod at have hende fanget et eller andet sted, og Auriel var ikke sikker på om han skulle tro på. Det var lidt et sats, for han havde ikke lyst til at have det på samvittigheden, hvis han tog fejl, men han havde den her fornemmelse af, at Sean her ikke var typen til at køre sådan et nummer.
Endelig ændrede han den let overraskede grimasse til en af underholdning og smilede svagt. ”Du bliver nød til at prøve bedre end dét. Jeg fortalte dig, at jeg var en menneskekender, gjorde jeg ikke? Du ville ikke gøre sådan noget mod en kvinde for penge.” Svarede han så og slog hovedet lidt tilbage. ”Desuden, er der en fejl i din plan.” Han kørte kort en hånd igennem sit hår, og lagde så hånden tilbage på rattet. ”Jeg ville ikke sætte livet på spil for en kvinde, som jeg kun har brugt én enkelt aften sammen med. Desværre er jeg hverken heltemodig eller dum.” De gyldne øjne lagde sig over på dæmonen. ”Men du må da endelig hilse hende fra mig, og sige tak for sidst.”
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    10/2/2016, 17:18

Lotto? Manden havde humor. Eller ikke. Han ville aldrig vinde i Lotto - desuden, hvor skulle han få pengene fra, for at deltage? De ville bestjæle ham, før han så skyggen af en øre. Tanken var direkte absurd. Han lavede en lille grimasse for sig selv. Det måtte altid være nemt at latterliggøre andres drømme. Hvad havde han tænkt på? Dette var en kold og hård verden. Det ændrede sig ikke, uanset hvem han tilbragte tid med. Med undtagelse af Augustus, der var den eneste der så ud til endnu at have en forholdsvis naiv tilgang til tingene. Faktisk ret forfriskende.

Hans blik gled over til Auriel. Han fornemmede de gættede, begge to, og prøvede at overbevise den anden om alt muligt. At vinde, kunne man vel sige. Han var ved at blive en smule irriteret. Hvorfor kunne han ikke få den skide fjer, når han var så tæt på? Han havde gjort alt for at gøre det på en fredelig måde. Hvis dette ikke virkede, måtte han kontakte nogle duelige folk og snakke om at få Auriel kidnappet eller noget. Selv kunne han ikke finde ud af sådan noget!
Han lænede sig afslappet tilbage. Han måtte få det til at virke!
Derfor trak han let på den ene skulder. Fint.
"Nåe ja, engle er farlige våben. Jeg kan huske det nu. Er klar på at slå hvem som helst ihjel. Det bliver hun ked af. Hun er ellers så sød at snakke med, faktisk. Lidt naiv, men ellers. Og så nysgerrig! Har du set hende danse? Hun er god, sådan et talent" Selvfølgelig prøvede han ikke andet end at få mindet om hende til at stå endnu tydeligere i hovedet på Auriel, med håb om manden ville tænke sig om en ekstra gang.
"Jeg gør det ikke for penge. Jeg havde end ikke tænkt mig at sælge din fjer. Din fjer vil være døren til en fremtid. Jeg vil gøre alt for en fremtid" Han så tilbage på Auriel med et hårdt blik. Så hårdt han kunne mønstre, vel at mærke. Han måtte fremstå sikker og han mente da selv han gjorde et godt job. Prøvede at overbevise manden om at han intet kendte til ham, når det kom til stykket. Hvad gjorde desperate folk ikke? Ikke fordi han var så desperat...Han ønskede sig det bare.
Han slog let ud med armene.
"Overbevis bare dig selv om jeg bluffer. Men når det kommer til stykket...Hvad ved du så om mig? Om hvad jeg er i stand til? Jeg er egoistisk. Man kan ikke være god til det job, jeg har og samtidig bekymre sig for andre. Så ville man leve med en evig, dårlig samvittighed. Men så bliver du heller ikke ked af hun mister sit kønne hoved. Skal jeg sende det til dig?" foreslog han med en drillende stemme. Hvis der var noget han kunne, var det en drillende tone! Også selv om tanken endnu gjorde ham helt klam inden i...Han tog sig selv i at sende Augustus en undskyldning med sine tanker. Og dog fik han en helt ny plan...
"Nå, du har gjort det klart der intet er at komme efter, så jeg vil smutte. God tur! Jeg hilser hende!" bekendtgjorde han. Og netop som de kørte fordi endnu en ruin af noget der engang havde været et hus, gled Sean væk fra skyggerne i bilen...Og opstod i skyggerne af ruinerne uden for bilen.
Dette var hans sidste kort. Hvis ikke han nu havde fået Auriel overbevist om han måske - måske ikke - havde Augustus og var på vej hjem for at dræbe hende, måtte han finde på noget andet. Men hvis han faktisk havde overbevist manden...Ville han så stoppe bilen og komme efter ham? Han blev stående et øjeblik i skyggen og så efter bilen. Så hvad nu?

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    10/2/2016, 21:33

Jesus Christ, den fyr himlede jo op som et lille barn der ikke fik sin julegave d. 23. december. Auriel himlede med øjnene. Han havde opgivet at overbevise fyren om at han ikke var ærkeenglen. Hvad havde han også forestillet sig? Hans aura og energi burde være begyndt at blive tydeligt i bilen og give væk, at han ikke bare var en almindelig engel.
Desperate personer gjorde desperate ting ja, og i hans desperate kedsomhed havde han vidst fået sig involveret i noget enten farligt eller dumt.

Auriel nåede ikke rigtig at komme med nogen indvendinger til smørren af ord, som blev mere og mere langt ude, og pludselig var manden pist væk.
Øhh… hvad? Auriel kastede blikket bagud, kun for lige akkurat at nå at skimte fyren stående ved siden af vejen et stykke tilbage. Han hamrede bremsen i uden helt at vide hvorfor. Hjulene hvinede faretruende, og bilen drejede en halv omgang og kom så til et stop. Var han ikke lige glad for, at han havde haft celle på. Helt hvorfor, vidste han ikke, men han klikkede cellen ud og åbnede døren for at træde ud med front imod dæmonen. Nu i hvert fald 20 meter imellem dem.
”Du ved…” Begyndte han med hævet stemme, så Sean ville kunne høre det. ”Hvis du vil ramme mig hvor det gør ondt, burde du ikke bruge Augustus. Hvis jeg var SÅ glad for hende, havde jeg ikke brugt en nat med hende, også flygtet, vel? Han sukkede, og tog et par skridt frem, men efterlod stadig en god afstand. Han havde skam været glad for Augustus. Hun var et frisk pust i en ellers meget gold verden, og guderne måtte vide at det ikke var ofte han fandt sig tiltrukket af nogen på den måde, men når alt kom til alt, så var han ikke forelsket i hende. Desuden holdt han hårdt fast i, at personen foran ham ikke ville bortføre en uskyldig kvinde for egen vindings skyld.

”og ja, jeg har set hende danse. Du kan lide smukke ting ikke? Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro du var lidt for glad for hende.” Fortsatte han og foldede armene over kors foran sig. Det var et vildt skud i tågen, og der var sikkert intet hold i det, men lige nu galt det bare om at få skubbet manden lidt ud af hans komfortzone.
Hans arme faldt ned til siderne igen. ”Fortæl mig, hvordan vidste du det var mig? Hvad gav mig væk?” Og her havde han ellers håbet, at han skjulte det godt.

Hans blik blev en smule blødere. Han havde nydt at spille det her spil, men der var ingen grund til ikke at slutte det nu, selvom fyren ville blive slemt skuffet. ”Det du gerne vil have er så godt som en illusion, men fint. ” Afsluttede han, og rakte en hånd under sin trøje og om bag rykken for med en kort grimasse at hive en af de skinnende gyldne fjer ud, og hive den ud i lyset.
Det var sjældent han foldede sine vinger ud, og de så ikke sollyset ofte. Fjeren reflekterede solens stråler og sendte små bølger af lys fra sig. Den bølgede let i brisen som flydende guld, og var så stille igen. ”Hvis du vil have den, må du komme og tag den.”
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    13/2/2016, 11:03

Bilen stoppede. Det slog ham at manden måske lige så vel bare stoppede af overraskelse over at han pludselig var væk. Nogen gange var han ikke for klog...Faktisk kunne man overveje om han nu også burde kalde sig professionel. På det sidste havde han været lidt for uheldig på sine jobs. Der kom vel snart et råd af tyve og fratog ham hans titel som umbra? Men at stjæle var det eneste han kunne, så han ville ikke lade sig slå ud nu!
I det mindste var de ude af bilen nu, han havde ikke længere en konstant fornemmelse af klaustrofobi eller kunne konstant føle den frustrerende fornemmelse af engel ved hans side. Hvilket, måtte han indrømme, faktisk havde irriteret ham.
Så faktisk følte han sig blot bedre tilpas. Og dog, havde han aldrig haft en større fornemmelse af fare end lige nu. Ja, han havde efterhånden forstået at Augustus måske ikke var det vindene kort, men han håbede stadig manden bekymrede sig nok til at ville gøre et eller andet for kvinden. Altså...Han vel engel, ikke?!

Han trådte ud af sin betryggende skygge, men ikke mere end han sagtens kunne nå den igen hurtigt. Han virkede selvsikker, men var det stadig et spil? Det virkede for ham som om brættet havde ændret sig og det ikke længere var skak de spillede, men...Noget andet. Ludo måske?
Forbandet være menneskekendere. Selvfølgelig ville han intet gøre Augustus! Hun var netop...Et frisk pust...
Han valgte at spille det lige så selvsikre kort, så han slog let ud med armene.
"Hvad ved jeg om motiver? Jeg håbede blot du bekymrede dig lidt mere om en person, du havde dolket, end en tilfældig fremmed" bekendtgjorde han og håbede Augustus-kortet endnu var aktuelt.
Også han havde hævet stemmen, så Auriel sagtens kunne høre ham.
Et lille smil gled over ham, som Auriel prøvede at dreje det hele. Men det virkede ikke. Sean havde aldrig følt sig tiltrukket af nogen, faktisk. Det slog ham nu...At ingen rigtig havde kunne vække den lyst eller trang i hans krop. Faktisk var han tættest på udløsning, hvis han badede i et badekar fuld af ægte juveler, end at bade i lækre kvinder eller mænd.
Han svarede ikke på det.
"Intet gav dig væk. Jeg tog et vildt gæt og du vedblev at svare på en måde, der kunne give dig væk. Det hjalp lidt når fornemmelse af engel voksede i bilen, som vi snakkede og yderligere da du til sidst nærmest opgav at påpege du ikke var ærkeenglen. Og nu har du endelig indrømmet det!" svarede han oprigtig. Det havde blot været et vildt gæt, en leg og nu stod han over for den eneste person han nok ville kalde sig hunderæd for. Det var lidt en skam. Faktisk var han kommet til at beundre Auriel lidt. Det var ikke så godt...Og heldigvis ikke noget han behøvede sige højt. Nogensinde.
Han stod afventende, da det så ud som om englen rakte om efter noget. Et våben, måske? Han mærkede hvordan han spændte i musklerne, for at reagere hurtigt, hvis englen ville gøre et udfald mod ham. Han stillede den ene fod lidt tættere på skyggen af ruinen...Uden skygger kunne han så godt som ingenting.
Noget englen sikkert havde indset. Han stod pludselig der, med Seans drøm i hænderne, midt på vejen uden en skygge i nærheden. Selvfølgelig kastede englen en lille skygge, men den var for lille til at han rigtig kunne bruge den. Den ville lade ham dukke op bogstavlig talt i nakken på ham. Alt for tæt på. Solen stod over dem og minimerede generelt hvor mange skygger der var. Hans blik gled rigtig nok over omgivelserne i håb om at finde en måde at få fjeren og stikke af igen med lynets hast. Men selvfølgelig var Auriel ikke dum. Det havde han jo vist på hele turen.
Hans indre blev nærmest flået i stykker. Han havde den største lyst til at få fjeren. Hele hans indre skreg efter den, også selv om den skinnede alarmerende meget med et klart lys! Samtidig var han faktisk bange for Auriel ville dræbe ham så snart han kom tæt nok på. Et skridt tættere på Auriel, et skridt længere væk fra hans skygge. Han kunne ikke lade være...Han havde arbejdet på at opnå den og nu var den der, så tydelig!
Hans blik gled over Auriel igen, i håb om at se noget der kunne fortælle ham om det var en fælde eller præcis hvilken fælde det var. Han havde nægtet...Og nu gav han sig? Hvorfor? Det skreg langt væk af en fælde. Men taget i betragtning han kun levede for sin profession, måtte han tage chancen...Han ville hade sig selv hvis han vendte om nu, så tæt på, fordi han var en kujon af rent blod.
Derfor endte det også med at han rettede sig lidt op og kom over mod Auriel. Han prøvede at virke ubekymret, men uanset hvor meget han prøvede, kunne han ikke få sine anspændte skuldre ned. Han måtte ligne et forpint dyr, der ikke helt vidst om den ville have en godbid eller ej!
Til sidst var der ikke langt mellem dem. Fjeren var så tæt på...
"...Bare...like that?" spurgte han endelig. Sandelig...Måtte han have hørt forkert?

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    15/2/2016, 20:56

Et skævt smil hev på i englens mundvig. ”Som du dog kan sige det.” sukkede han, uden intentionen om at få noget svar. Havde det været i alle andre tilfælde end dette, havde han nok hævdet at han var mindst lige så ligeglad med sit seneste knald, som med de fleste andre han passerede på gaden, men lige med August var det anerledes. Han kendte hende egentlig ikke. De var ikke venner, og han elskede hende ikke, men han havde nu godt kunne lide hende. Hun havde en charme og karisma over sig, som de færreste besad. Nok til at han bare i et par sekunder havde overvejet ikke at snige sig ud af hotelværelset i ly af morgenen, men sådan blev det ikke. Heldigvis var det ikke aktuelt, for han var så godt som sikker på, at dæmonen foran ham ikke ville gøre pigen noget. Selv hvis han ville, var han ikke dum nok til at reklamere med det foran en ærkeengel, som fyren troede havde et tilhørsforhold til tøsen – gylden fjer eller ej.

Auriel sukkede højlydt. ” jeg burde virkelig blive bedre til at benægte så.” Mumlede han, men var ikke overbevist om, at der ikke var en del af ham selv, som havde ønsket den her forskruede leg. Det var virkelig farligt at kede sig. Specielt med fyren foran ham omkring. Han var klog, for klog til bare at sende et par slag efter, uden at få nogen igen.

Det var nok heldigt nok, at rygterne var gået ham i forkøbet. De skabte en hvis æresfrygt, som hans egentlige kræfter nok ikke i sig selv ville kunne skabe. Det var lang tid siden, at han havde kunne få jorden til at ryste og himlende til at åbne sig i lysglimt, men langsomt var det hele begyndt at komme tilbage, omen der var lang vej endnu. Han havde skam kræfter, og sikkert flere end en umbra dæmon, men nok ikke så mange som de fleste gik og hviskede om.

Den gyldne fjer bøjede og solede sig i strålerne fra oven, og spejlede sig i hans egne gyldne øjne, som undersøgte den nøje. Han drejede bunden mellem fingrene, så fjeren drejede rundt et par gange.
”Hvis du får denne, så forventer jeg at du skylder mig en tjeneste. Jeg ved ikke hvornår jeg kommer for at indløse den, men når jeg gør, så forventer jeg at du er klar.” Auriel smilede udfordrende op imod Sean og lagde hovedet let på skrå, som for at spørge om han accepterede vilkårene.
Det var dog svært ikke at få det sidste af legen med, og selvom manden sikkert ikke ville være imponeret af at få fjeren i hænderne, så måtte han også arbejde lidt for den. ”Det hele er selvfølgelig forudsat af, at du tør tage den.” Auriel lagde hovedet lidt tilbage. Selvom hans kræfter ikke var hvad de havde været, så var hans ærkeengleaura aldrig falmet. Den boblede og kogte under overfladen, selvom han altid solidt pressede et låg ned over. Nu, blev det låg løftet for at lade gryden koge over, og en tyk og kvælende energi væltede ud fra ham. Den strømmede ud over landskabet og med sig førte den en overvældende fornemmelse af død og ødelæggelse, som lurede det forfærdelige lige rundt om hjørnet. Mange ville finde sig selv paralyseret under presset, men det var udelukkende psykisk.
Englens blik var stadig udfordrende rette imod dæmonen og fjeren var stadig tilbudt i strakt arm. Spørgsmålet var bare om Sean havde guts nok til at tage de sidste skridt og tage den.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    16/2/2016, 17:08

Han lod samtalen om indrømmelser og Augustus dø ud. Han havde ikke mere at sige om det, desuden var der noget andet der interesserede ham langt mere. Hans stakkels hjerne var jo så forvirret! Her havde de brugt guderne måtte vide hvor lang tid på at snakke frem og tilbage, uden at nå særlig langt og nu måtte han næsten bare få den? Han forstod det ikke! Manden havde jo nægtet og nægtet...Alle de problemer Auriel havde ment han kunne ende i...Hvorfor?
Måske burde han fokusere mindre på hvorfor og mere på at han i det mindste fik muligheden og det var endda uden at slås. Okay, han havde heller ikke direkte stjålet den - han fik den jo forærende! Men det behøvede folk ikke at vide.
Alligevel kunne han ikke slippe tanken. Det var som om der hang en mulig fare et sted og bare ventede på at tilintetgøre ham...Måske.
Ved Auriels ord rettede han ryggen og drejede hovedet lidt som et svar. Et mistænksomt blik gled ned over Auriel, som han endnu ikke greb ud efter fjeren. En tjeneste? Jamen det havde han jo selv foreslået! Hvorfor lød det så, så langt farligere end han havde forestillet sig?
"Selvføl - " Længere nåede han ikke, før Auriel sagde noget mere...Men det var ikke så meget udfordringen, han i første omgang havde tolket som et forsøg på at være morsom. Det var det der skete bagefter, der slog ordene ud af ham og gjorde ham så godt som stum.
Han havde ingen kontrol da han for et øjeblik blev ramt af panik. Selv om han havde stået med rank ryg og modtaget Auriels tilbud, krøb han alligevel lidt sammen nu. Hans hjerte piskede af sted, men samtidig havde han det som om han ikke kunne flytte sig....Som om han var limet til stedet og kun kunne se denne stærke engel foran ham, der kunne tilintetgøre ham! Fornemmelsen af død, af ødelæggelse, hang omkring ham og i et øjeblik troede han faktisk det ville ske.
Men der skete intet. Fornemmelsen blev ved med at være der og hvis han havde haft nogen tvivl om hvem Auriel havde været før, var der ingen tvivl nu. Men alligevel blev Auriel stående, faretruende og lokkende på samme tid.
Det var i sandheden en udfordring. Han forstod dem der gemte sig. Han var også selv typen der ofte gemte sig...Men nu stod han ganske udsat. Hans blik gled op mod Auriels ansigt. Det slog ham at han næsten ikke turde tage øjenkontakt, som var han bange for fyren ville stege hans hjerne ved det. Var han så bange? Det gik ham på...Det gik ham på at føle sig så fanget, så bange og samtidig stå så tæt på en anden person. Følelsen af sårbarhed! Det var den der gik ham på.
Og så fik han øje på fjeren igen.
Fyren morede sig sikkert. Han valgte at ignorere det. Han kunne være ligeglad med om folk fandt ham underholdende eller værd at håne. Sådan havde det altid været...Folk der kunne bedømme hans person og liv for ham. Der var en grund til han havde skrevet sig ud af samfundet og levede det til tider ensomme, kriminelle liv. Så skulle han kun fokusere på sig selv og være ligeglad med resten...For det meste, da.
Han vidste ikke hvordan han gjorde det. Først da han formåede at træde et skridt tættere på og række ud efter fjeren...Det føltes som om han trodsede guderne, trodsede elementerne selv! Men fjeren betød så meget for ham. Den betød så meget...
Og medmindre Auriel fortrød eller havde kørt en meget dårlig joke på ham, ville han tage fjeren mellem hans fingre. Og ved at lægge fingrene om den, automatisk acceptere Auriels betingelser.

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    18/2/2016, 15:02

Alt fornuften i Auriels krop havde sagt til ham, at det ikke var en god ide at begynde at dele fjer ud, men fyren her var smart, og han ville højst sandsynligt ikke stoppe før han fik hvad han ville have. Så var det alligevel bedre at lave en ’ven’ end en fjende, og det var en fordel at have venner. Specielt de kløgtige af slagsen, som kunne hjælpe, hvis hjælp var behøvet. Også selvom hjælpen kun kom, fordi han kunne vride fyrens arm om med ’at han skyldte ham en tjeneste’.

Selvfølgelig skulle Sean dog ikke have det helt let, og Auriel var faktisk ganske imponeret over at manden formåede næsten ikke at visse tegn på at være påvirket. Ja, ikke som mange andre gjorde i hvert fald. De fleste ville løbe og skrige, som var han et eller andet uhyre, og måske var han da også det, men på en eller anden måde var det ikke det syn, som dæmonens blik gav ham. Der var noget mere end blot frygt i hans øjne, og Auriel spærrede sine egne let op, da manden overraskende nok greb ud efter den gyldne fjer, som han omgående slap selv.
Han havde ikke forventet at han rent faktisk ville gøre det, og noget sagde ham, at det ikke var en hvilken som helst alliance han kunne skabe her. En umbra dæmon der levede af at stjæle lød umiddelbart ikke som meget, men måske han havde taget fejl.

Englen hev en skarp vejrtrækning ind, og med kraftanstrengelse blev den overskydende energi klemt tilbage i den boks, han normalt sad på låget af. Selvfølgelig ville der altid være lidt der sivede ud, men den tyngende fornemmelse af katastrofer var væk.
”Det må jeg sige. Jeg havde ikke forventet, at du havde guts nok til rent faktisk at tage den.” Sukkede han og nikkede mod fjeren. ”Jeg ville dog være forsigtig hvis jeg var dig. Den er skrøbelig. Hvis du rør for meget ved den, går den i stykker.”
Hvad Sean nok hurtigt ville opdage var fjeren omtrent lige så skrøbelig som bladguld, og svang man den for meget rundt eller rørte ved de fine ’hår’ ville de knække af og forsvinde til støv. Sådan var det, når han frigjorde dem fra sine vinger, og de kom i kontakt med resten af verdenen.

”Ved du hvad? Jeg kan faktisk godt lide dig. Du er ikke hvad jeg havde forventet. Jeg ser frem til at vriste den tjeneste ud af dig.” Lød det pludseligt, som var intet hændt. Nu blev det spændende hvad han engang ville få brug for hjælp til, men det måtte tiden vise.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    18/2/2016, 17:58

Han kunne ikke tro det! Det var lige før han ikke bemærkede Auriel yderligere, da han stod med fjeren i sin hånd. Hans øjne bedrog ham! Så smuk, så skrøbelig...Ingen ædelsten, intet metal, intet vidunderskønt smykke kunne sammenlignes med den. Han havde klaret det...Han var kommet et skridt tættere på at sikre sig selv en fantastisk fremtid, men endnu vigtigere, en fantastisk nutid. Og dog slog det ham at han faktisk ikke ønskede opmærksomheden. Han elskede smukke ting, men stod det til ham ville han stå, gå, sidde og nyde det alene. Drømme sig væk i en helt anden verden, beundre...Som han nu beundrede solens svage lys der ramte fjeren og fik den til at gengive lyset på en helt speciel måde. Som han holdt om fjeren, var det som at holde et skrøbeligt baby-barn.
Og da den forfærdelige aura forsvandt, vidste han at det var sandt. Auriel ville ikke slå ham ihjel nu, han ville faktisk få lov at gå med fjeren. Hans krop rystede...Hans sind rystede. Han følte sig overraskende udmattet og var faktisk tæt på bare at glide ned på knæ for at slappe af, men en hvis sans for stolthed holdt ham på benene. Problemet var at død og ødelæggelse allerede var en del af denne verden, allerede havde ramt den. Det ville ikke undre ham at det endnu var der, endnu og altid truede dem. Måske var det hans anderledes måde at se verden, der havde holdt ham på benene, da auraen havde truet med at knække ham? Men han kunne heller ikke mere nu.
Men han kunne ikke knække nu. Han måtte væk, fjeren skulle i sikkerhed.
"Jeg har erfaring med skrøbelige genstande..." lovede han, før han måtte rømme sig lidt. Helt upåvirket var han trods alt ikke, selv om det måske mere var af sind end i sin krop han mærkede det. Og alligevel kunne han ikke holde sig fra at smile lidt.
En engel, en ærkeengel, brød sig om ham?
"Som du nok har gættet...Har Augustus aldrig haft noget at frygte. Ikke fra min side, i hvert fald" Hans blik gled over Auriel. Trods det hele...Var dette så følelsen af at...Kunne klare det hele? Måske ligefrem lykke? Han følte sig glad. Lettet. Han var tæt på bare at grine.
"uhm. Du skal finde mig først...Men hvis heldet vil det, kan du sikkert altid spørge Augustus" svarede han drillende. Sandelig kunne han jo ikke holde øje med Auriel for at se hvornår manden ville noget...Nej, hvis han ville noget, måtte han også selv komme. Han lukkede fjeren ind mellem sine hænder, så vinden ikke tog den.
"Til en anden gang, Auriel. Du er heller ikke så slem" Så vendte han ryggen til ham og gik. Han ville ikke gå hele vejen tilbage til Las Vegas, men han var en erfaren rejsende og van til at gå mellem byerne alligevel. Nej, han vendte tilbage til sin skygge...Og forsvandt. Som havde han aldrig været der.
Sandheden var dog en anden. Som solen var gledet lidt over himlen, var skyggerne begyndt at blive længere igen. Ved deres hjælp, undgik han at gå særlig langt...Og dog, stoppede han alligevel op inden han kom for tæt på byen og satte sig i en skygge. Han var...Helt ødelagt...

//Out

Auriel
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    19/2/2016, 11:58

Auriel trak på et skævt smil. ” I figured.” Svarede han til det med Augustus, og frydede sig i sit stille sind over, at han havde haft ret med hensyn til at hun ikke var i fare.
Han løftede hånden for at køre fingrene igennem sit mørke hår. På trods af den kolde vinterluft, smilede solen ned over verden og holdt den værste vinter væk.
En kort grimase blev skåret. ”Det forudsætter jo så, at jeg kan finde Augustus først.” Svarede han med et lille grin. Det var ikke fordi han havde fået nået telefonnummer eller adresse, men han vidste da trods alt hvor hun arbejdede. Det store problem var jo nok, om hun overhovedet ville hjælpe med at finde dæmonen. ”Jeg tror ikke jeg er hendes favoritperson, men jeg finder dig på den ene eller anden måde.” Han nikkede bestemt. Det var trods alt i en lille verden derude.

Dæmonen hilste farvel, og han løftede kort hånden som en vinkende gestus, men svarede ikke. Han blev stående et par øjeblikke, og lagde blikket op imod solen, som indikerede at formiddag var blevet til eftermiddag og at aftenen var på trapperne. De lavt hængene stråler skar i hans øjne som missede og fjernede sig fra den glødende globe.
Sean havde sat i retning tilbage mod Vegas, og selv satte han i retning af sin bil. Hvor skulle han tage hen? Der var uendelig muligheder og kun fantasien satte grænser. Han kunne tage tilbage til byen, fortsætte mod Louiseville, som havde været planen, eller måske bare følge vejen og se hvor tilfældighederne tog ham hen? Han smilede. I alle tilfælde skulle han nok ende et eller andet sted.

//Out ~~~ //
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)    

Lille fjer på vingen der. Hvem er bedst i verdenen her? (Auriel)
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Genki hvem kommer?
» Hvem er jeg egentlig? //Rekoj//
» Hvem er mest badass? //Jayden//
» På hold med hvem?! Åh nej.. - Peter
» The Demon Tattoo Shop-Fenryl