IndeksFAQSøgTilmeldte brugereTilmeldLogin
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
31/5/2017, 20:24 by Millicent
Admin Expressen #16

Hey Newworld , this is a ghost speaking

Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Comments: 27
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
6/6/2017, 15:25 by Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …

Comments: 12

Share | 

En sæk med guld! (Augustus)

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Sean
Bruger Admin

Outgame Titel: : Admin
Race : Skyggedæmon.
Navn. : Sean McLeon
Alder : 944
Evner/Classes. : Umbra. First class.
Tilhørende klan. : Ingen
Partner. : no one...
Slaver. : no one...again...
Evt. bemærkninger. : En skyggedæmon og en Umbra af first class. Hvad ellers er der at vide?
Antal indlæg : 483

IndlægEmne: En sæk med guld! (Augustus)   8/2/2016, 10:56

S: Las Vegas, det der danse-sted
T: Aften
V: Udenfor kølig og fugtigt.

@Augustus

Denne aften kom han ikke i selskab med nogen som helst, men helt alene. Og han var ikke specielt interesseret i forestillinger, hvilket også var grunden til at han tog bagdøren. Ikke fordi nogle vagter ville lade ham forbi, men det var det praktiske ved at være skyggedæmon, så han blot kunne teleportere sig indenfor, i hvad der heldigvis var en mørk gang, svagt oplyst. Skygger i alle retninger!
Iklædt et par sko, nogle bukser og en t-shirt, foruden en jakke, trådte han ud af skyggerne og fortsatte ned af gangen, som om det var helt normalt han gik her, nærmest som hørte han til. Som var det hverdag nogen dukkede op, ud af skyggerne. Hvilket det jo også var for ham!
Han vidste faktisk ikke om Augustus optrådte eller ej, men besluttede sig for at han bare kunne vente i hendes rum, hvis hun ikke var der. Noget sagde ham at hun nok skulle blive hjemme til aften, siden de havde aftalt han skulle komme fordi i nat for at aflevere ikke bare et godt bundt sedler, men tilmed noget andet også. Han håbede blot det var det værd, for når hans kontakt først hørte halskæden var væk, gættede hun nok at hun var blevet snydt af ham. Det endte vel snart med ingen gad lave forretninger med ham...Bagsiden af hans trick med at gen-stjæle tingene.
Han tog ikke engang i døren, men teleporterede blot sig selv indenfor. Så længe der var blot den mindste skygge, var det noget han kunne gøre og det praktisk ved tændte lys, var de gav flere skygger. Ikke fordi om han vidste der var nogle tændte lys på den anden side af døren...
Han stod nu i lokalet og blev enten mødt af en kendt skikkelse...Eller satte sig i en stol og ventede.

Tilbage til toppen Go down
Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

Race : Overvejer at blive klokkeblomst ?
Navn. : Augustus Kennedy
Alder : 21
Evner/Classes. : -
Tilhørende klan. : Mr. Thomas og Las Vegas klubben ,Dreams on Demand .
Partner. : Boom there he went.
Evt. bemærkninger. : Trouble .....sticky little things
Antal indlæg : 81

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   9/2/2016, 12:37

Klubben levede det vante liv. Og hvis man ikke lige så ned og fordybede sig  i detaljerne, ville det ligne den samme aften , var på rerun every night. Selvfølgelig var den ikke det. Gæsternes ansigter ville være forskellige fra aften til aften, og det samme ville klubbens shows naturligvis være. Denne aften var der to piger, en med en dejlig mokka farvet hud og en anden elfenbensfarvet med en hårpragt farvet som en blodappelsin, der tog sig at at underholde klubbens gæster. De  slangede sig på skift op af en klassisk poolstang, bortset fra denne havde takker, der skulle sikre deres præsicion og øge spændingen en smule. Men det var nu meget sjældent det tynde lingeri fik flænger og brast- for Dreams on Demand hyrede kun de bedste.  Alle klubbens showes var langt mere vovet , end dem augustus fremførte- og hun var den eneste der sang. Sjovt at den monderne showclubs største stejerne , var hende der smed mindste tøj, det viste bare hvor komplekse folk var….og især mænd! Mænd var komplet umulige – det mente i hvert fald Augustus, som hun stod foran sit spejl, badet i det gule varme lys der omgav det, i færd med at flette det lange hår. Da Sean dukkede op ud af det blå…eller ud af mørket rettere…kunne det lille sæt hendes krop gav, da hun forskrækkedes , ikke skjules.
Hun hev lidt ekstra ilt ind , før hun med lys stemme” bød ham ind”  ” Sean ! Mind mig om at lære dig kunsten at banke på” smilede hun til ham, i spejlet – før hun vendte sig om mod ham.
Augustus havde stort set ikke forladt sit lille etablissiment , bagerst i klubben af frygt for at misse ham. Hendes påklædning var en tavs bekræftelse på hun havde ventet ham,  den stod i hvertfald ud fra de mere piget artfakter hun havde dinglende fra alle hylder, hjørner og kroge. Hendes hænder gled ned over lårene på de sorte jeans, og hun havde allerede lagt den sorte hoodie parat til afgang. Den ville uden problemer dække hendes lille rosa skjortebluse og også halvdelen af Augustus ansigt, når den kom på- men det vidste Sean jo godt. Hun slog ud med hånden og indrømmede at hun havde været spændt.
”Tak for i går…hvis man skal sige det til en der ha bestjålet en? Jeg har næsten ikke kunne sove i nat, af bar spænding. Jeg vidset jo ikke engang helt om du…om du ville komme efter mig. But here you are!” smilet voksede sig større, hun var sådan set parat til at gå nu, hvis altså ikke han skulle have en kop te ”traditionen tro ” først.
Sean
Bruger Admin

Evt. bemærkninger. : En skyggedæmon og en Umbra af first class. Hvad ellers er der at vide?

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   9/2/2016, 20:08

Hans blik gled over Augustus, der virkede ret afdæmpet klædt. Lidt mørke farver, for ikke at nævne, intet der havde med dans og sang at gøre. Så ingen privat forestilling? Han overvejede et øjeblik at foreslå det...Men taget i betragtning det faktisk ikke ophidsede ham det mindste, gled ordene aldrig over hans læber. I stedet sprang han over til den nærmeste stykke bare væg og slog mod den med sin kno et par gange, som i imitation af en 'banken på døren'.
"Jeg er van til at undgå døre. Jeg har jo helt glemt hvordan de virker!" kommenterede han med et lidt for stort smil og en drillende undertone. Sandheden var nok også han fandt hendes selskab forfriskende. Hun var drillende, frisk og ofte hurtig på replikken. Det var lidt sjovt! Og at hun ville være med, på et lille eventyr, uden direkte at kalde sig hans lærling. Ja, det var sjovt, specielt nu hvor han havde skaffet sig en anden lærling der ikke så ud til at være meget mere end et barn...Men folk voksede vel hurtigt op i denne verden.
Han valsede nærmest hjemmevant længere ind i rummet.
"Jeg er skuffet. Du stoler ikke engang på en komplet fremmed...Uh, det minder mig om...Hvilket navn skal jeg have i dag? Se, DET har jeg ventet spændt på!" svarede han, fuld af energi, da han slog let ud med armene, klar på ligegyldigt hvilket navn han skulle have nu. Det var vel deres lille interne leg?
Han trak en stol ud - den samme han havde siddet i før, da han fik the - og satte sig på den. Han lod den ene hånd glide hen over bordoverfladen, næsten som om den slet ikke rørte overfladen. Hans øjne strålede af energi.
"I dag har jeg planlagt noget helt særligt. Du får lov til at udforske en professionel tyv i aktion. Lyder det ikke fedt?" spurgte han og fulgte hende nysgerrigt med øjnene.
"Det er i hvert fald planen, hvis du vil have din halskæde tilbage" tilføjede han sigende, blot hvis hun nu faktisk overvejede at trække sig ud alligevel.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   16/2/2016, 02:56

Augustus overgav sig til et lille grin , da Shaun sprang afsted for at banke på.
"Det ser ud til vi kan lære hinanden lidt, og hvis du er heldig så vil jeg en dag afsløre for dig hvorfor de spændende døre også kommer med...en lås"  lød det drillende igen. Det var rart at stemningen var Sorgenfri , på nippet til det muntre faktisk. Showpigen havde ingen plan om at lade sig indlægge som elev, da hun slet ikke mere at have flair for tyveri - men hun havde lyst til eventyr og måske kunne hun kombinerer dette, med at være Shaun en støtte, havde hun sjusset sig frem til.Han vidste bare ikke endnu at han havde brug for hende...som støtte, måske under over agtigt især,uge sammenhænge, havde hendes tanker lydt før hun var faldet i søvn, den forhånende aften.
Hun kiggede efter ham, som han indtog stolen og igen fik en grin frem.
"Nej, det må være en brist i min opdragelse, at jeg ikke har lært at sluge alt råt, som folk fortæller mig " Augustus var ikke klar over om det betød han ville have the, at han havde sat sig dér, men selv var hun mere i humør til en øl, så uden at spørge knipsede hun en åben, og hældte den op i to glas. Det ene blev sat foran Shaun og det andet til hendes selv .
Hun satte sig overfor ham."Nu husker du at hele ideen med at skifte dit navn ud hele tiden ,var at lokke det rigtige frem ik ? Men i aften tror jeg vi har en Clark Fits og så kan jeg være Louis All....get it ? Clark og Louis? Altså supermand! Og hende rapporteren ?" ja hun håbede da at have ramt navnene , ellers gik al det sjove jo af, men efternavnene måtte hun skifte ud for det ikke skulle være al for åbenlyst.

Normalt drak hun ikke sådan øl, men hun tilskrev det spændingen. Derfor var hun også synligt ivrig , og parat til at gøre som Shaun forslog.
"Hvad skal vi helt præcist , hvordan vil vi gribe det an? ...det er mere hvis der er noget jeg bør vide på forhånd.Skal vi snørre nogen og bilde dem noget ind,eller arbejder vi under radar og forbliver usynlige?" ak ja....lidt Bond havde man vel lov at føle sig som.
Men det gav god mening måske at forberede hende, for var hun klædt godt på og under Shauns kyndige guiding ,  så kunne Augustus  da ikke træde i spinaten....kunne man da håbe.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   16/2/2016, 19:42

"uhhhhuhuhuhhh...Låse!" drillede han grinende, velvidende han ejede evnerne til at bryde næsten enhver lås han kom forbi. Og den lås Augustus havde i sin dør var næppe en udfordring for hans hurtige fingre.
Han satte sig og fulgte hende med øjnene, mens hun hentede dem en øl hver. Normalt drak han ikke før et job, da alkohol havde den vildeste tendens til at ødelægge hans finmotorik, men han håbede på en enkelt øl ikke ville blive for katastrofal for ham. Eller, for dem. Derfor tog han også sit glas, hævede den for en lille skål, før han tog en tår af den. Jah, måske blev han aldrig et øl-menneske, men alle andre drak det, så det gik nok. Han sank den lidt bitre væske.
Han så afslappet på hende, velvidende han for nu havde haft en mulighed for at lege denne navneleg med hende uden at give sig. Det styrkede ham faktisk lidt, overbevist ham om han alligevel havde lidt viljestyrke gemt inde i sig et sted.
"Var det ikke Parker? Eller...Var det en anden superhelt? Jeg er ikke så god til superhelte. Jeg tror heller ikke superman er god til at lege tyv. Jeg mener...Hans alt for store krop, karakteristiske kostume og alt den larm, når han slår en mur ned?" svarede han tilbage. Spiderman ville være meget bedre til det, uden tvivl!
"Min veninde har solgt halskæden videre for at få de penge, hun skulle betale os. Jeg har fulgt lidt efter hende - det positive ved at være en skygge - og ved tilfældigvis hvor hun har dumpet halskæden. Intet mindre end en mindre kendt smykkeforretning her i byen. Vi skal ned af de mindre gader for at finde stedet. Stedet er beskyttet af...Tada! En lås. Og sikkert nogle alarmer, men jeg har ingen grund til at tro der vil være fysiske vagter eller hunde til stede. Jeg kan for det meste komme ind uden at lirke låse og sætte alarmer igang...Men hvis du vil med ind, bliver jeg jo nød til det" fortalte han roligt, som var det en ren skovtur de skulle på. Fysiske vagter og hunde var de værste, for de kunne altid opdage en eller bemærke en. De var mindre forudsigelige end låse og alarmer. Dem vidste man i det mindste hvor man havde henne!
"Selvfølgelig gælder de samme regler for neutralt tøj og stilhed" bemærkede han.

//Btw - sætningen "som støtte, måske under over agtigt især,uge sammenhænge, havde hendes tanker lydt..." - Jeg kunne slet ikke få den til at give mening? xD

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   25/2/2016, 13:07

// LOL - jeg har heller ingen ide om hvad jeg forsøgte skrive! Se på tiden det er skrevet , og når man kender min døgnrytme , så er det et under at der ER sætninger man KAN læse xd //

En lille pegefinger vippede fra side til side , ved Augustus kind.
"Hmm...Parker? Peter Parker, var det ikke Spiderman ?" en lille henkastet Hmmm lyd lød, og Augustus rystede smilende på hovedet. "Superhelte...heller ikke lige min kop te. Men jeg har en veninde der allerede fra vi var børn var helt vild med virkelig oldschool stuff, og jeg har lyttet til hendes snak om de gamle Superhelte . Jeg har ikke set hende meget længe faktisk, jeg håber hun er et sted derude Og har det godt. Måske skulle jeg opsøge hende ...sms og høre hvordan det går?" tænkte Augustus højt, da hun også hævede sit glas til en skål.
Spændt som et barn den første skoledag , koncentrerede hun sig om Seans lille Update. Så han vidste hvor kæden var, virkelig godt ! Augustus lyse  fingre tappede mod hendes lår, af bar iver. Hun glædede sig , næsten mere til sit lille eventyr end det at erobre  selve kæden tilbage. Men så stivnede hun ..."hvis jeg vil med ind ? Jamen... Jeg skal da med ind, det jo der al det sjove sker ? Men jeg kan selvfølgelig godt se der er et lille alarmproblem vi skal fikse" blev hendes bekymring udtrykt, til trods for Shauns meget rolige håndtering af emnet.
"Men hvis du siger du kan , sååå ....bare husk at jeg ikke kan flygte i skyggernes læ, og vinger har jeg altså heller ikke nogle af... Jeg har dog de der skyrollers? hun skævede over mod hylden, hvor en st.37 rulleskøjter stod, men ikke af den gamle type med hjul. Disse Skyrollers var drevet af den nye teknologi, der fik dem til at svæve en 25-30 cm over jorden, og  styrede man ellers vej og retning med sin tyngde og vægt eller en direkte bevægelse med foden. De kunne skyde i en fin fart, men hun var en smule klodset og bumpede ofte ind i ting- da det var svært at stoppe.
Der var stadig gamle blå mærker, der nu lå gule på hendes hud , især på ben og arme- fra den sidste tur.
Augustus tømte sit glas , rejste sig op og rakte hånden ud for at modtage Shauns, var det tomt.
De ville blive skyllet af og hun så sig tilbage over skulderen, med et lille glimt flakkende i de lyse øjne "Du tror da ikke det vil være et problem at være stille for mig, gør du ?... Jeg skal nok te mig ordenligt, når vi besøger den fine smykke handler". Augustus eventyr lyst var ved at blive et nummer for stor, for tanken om de var alene i en smykkebutik, og havde snydt diverse alarmer lød lidt som om de havde fået et lod , hvor der stod frit valg på alle hylder , ikke ? Det kunne da godt være man kunne komme til at få en ring...eller måske et enkelt smukt armbånd med ...sådan lige i farten ? Om man måtte det , når man arbejde som Sean gjorde kunne hun jo ikke vide, men hvis hun nu undlod at fortælle ham om den lille ide hun havde fået sig, så kunne han jo ikke forbyde hende det, vel ?
Hun smilede ..."Jamen ...så tror jeg vi er klar til at aflægge juveléren et lille visit Mr. Fits"
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   28/2/2016, 20:01

Hans ene øjenbryn gled en anelse i vejret, som hun snakkede højt om en af sine veninder. Det var intet han kendte til, intet han kunne eller ønsket at blive blandet ind i. Var det almindelig kvindesnak eller havde hun haft en mening ved at fortælle ham om sit alt for normale liv?
I stedet gled begge hans øjenbryn i vejret, da hun meddelte at hun skulle med. Hvem var det lige der var uddannet tyv? Kun en her! I princippet kunne han forlange hun blev væk. Problemet var bare han fandt det sjovt. En udfordring, velsagtens. Han skålede med hende og tog endnu en tår af øllet.
"Forresten har jeg slået en aftale af med stedet her. Siden jeg alligevel er kommet her en par gange, har jeg udnævnt det som et sted jeg vil komme på besøg en gang imellem. Passende nok er mit tyve-tilnavn The Shadow og folk får at vide de kan efterlade en besked for mig her" fortalte han hende, selv om han måske burde have ladet være? Men hvad betød det. Mod en tjeneste for den ledende barmand ville ingen stille spørgsmål til det. Måske var det også bare for at fortælle hende at selv hvis hun så ham senere, var det ikke kun på grund af hende. Nåe ja...Så også fordi han skyldte Auriel en tjeneste og han havde sagt han ville kunne en mulighed for at kontakte ham her, i DoD.
Faktisk havde det været nogle virkelig travle dage og han ville få nogle endnu mere travle i fremtiden. Han havde mange ting han ville for tiden, mange planer. Han lod hånden glide igennem håret et øjeblik. Ja, når de var færdig skulle hun se det. Mon hun ville gætte Auriel havde noget med det at gøre? Måske. Måske ikke. De havde jo trods alt bare haft sex. En ting Auriel havde overbevist ham om intet rigtig betød.
Hans blik gled over til hendes skyrollers, før han trak let på den ene skulder.
"jeg skal guide dig gennem hvert et skridt. Men jeg kræver absolut lydighed. Du piller ikke ved noget, du siger ingenting, medmindre jeg giver dig lov. Hvis der er noget du bare må sige eller et problem du opdager, så prik til mig eller vink til mig. Jeg skal nok opdage det før eller siden" sagde han så, en anelse bestemt. Han havde ikke råd til fejl, gjort af folk der ikke anede hvad de lavede. Folk troede tyveri var det mindste af det hele, de færreste indså det var en kunst der krævede ikke bare evner, men den største kontrol over hele situationen, et overblik. Med et lille smil rejste han sig op og rettede en anelse på sit tøj, lod blikket glide bedømmende over Augustus' tøj et øjeblik, før han gjorde tegn til at de skulle gå.
"jamen så kom da!" bekendtgjorde han frisk.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   3/3/2016, 15:52

Godt tilfreds med han ikke udgød de store indsigelser , så hun frem til at skulle opleve det hele "live".Bevarre, Augustus havde bemærket hans overrasket øjenbryn men havde ingen planer om at udfordrer ham , med at spørge ind til det.
Som man sagde så var tale sølv men tavshed guld- og Augustus fandt det helt korrekt- netop nu.

"Jeg er alligevel ret overrasket over Mr.Thomas er gået med til det? Hvad måtte du bestikke ham med for at få den handel hjem ? Augustus øjne var opmærksomme , men derfor kunne et smil af morskab findes på læberne af hende. Så vidt hun vidste var Dreams om Demand ikke et sted hvor kriminalitet og lyssky forretninger fyldte meget. udefra var det et "pænt" sted, og den illusion levede hun i...trivedes hun i.
Det var nu nok mest fordi ingen fortalte og informere Augustus om de aftaler der blev indgået i mørket om, og hvorfor skulle de også det ? Det var jo ikke noget der vedkom Augustus.Hun dansede og sang, og satte ellers en ære i at holde sig i egne gemakker, Hvilke var med til at opretholde mystikken omkring hendes persona, men de andre piger der underholde kunderne bagefter ved bordene, de fik måske oftere en på opleveren, når de sad og kunne lytte med på samtalerne herrens havde indbyrdes.
Hun var nysgerrig nu, på hvordan Shaun havde kringlet den, og vundet den lidt skrappe Mr.Thomas over på sin

"Det lyder da som en god måde...så kan du kombinere arbejde og fornøjelse" ,drillede hun og sendte et lille smil hans vej." Betyder det at jeg så skal til at optræde uden smykke fremover, eller kan vi lave en aftale om du holder dine fingre for dig selv? Lød det så i halv alvor og sjov. Nu mente hun faktisk ikke at egen andre smykker der var noget som helst værd, men det havde hun jo heller ikke i sin vildeste fantasi forestillet sig at kæde var.Man skulle aldrig sige aldrig-åbenbart.

klar til afgang, forsikrede hun ham om at ville adlyde og i sin fantasi så hun for sig hvordan hun var Zeta Jones i det stramme outfit og Shaun var så Sean Connery, der skulle dirregere hende igennem de infrarøde streger, de ville udlæse alarmen hvis hun ræret dem. "Det lyder altså spændende" medgav hun da de forlod DoD og igen var under åben himmel. "Bare så vi ved det, og er enige....hvad gør vi hvis noget går galt ? Løber vi bare ...mødes vi et sted...ringer vi til nogen ?"  Selvfølgelig skulle hun først have instrukser om hvad der skulle ske, men hun havde et behov for også at kende til det andet....hun havde ingen skygger at kunne forsvinde ind i, var uheldet ude.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   18/3/2016, 18:16

Han smilte hemmelighedsfuldt til Augustus og trak let på den ene skulder.
"Han er en fornuftig mand, en man kan snakke med. Og når det kommer til stykket har alle sin pris" svarede han drillende, uden at komme med noget klart svar. Ikke fordi det gjorde noget - selv denne Hr. Thomas kunne se ideen i at have en professionel tyv i nærheden - men fordi han ikke ønskede at blande Augustus for meget ind i det. Hun var så uskyldig af sind og viden, han ønskede ikke at ødelægge det med sin nærværelse. Det var nok at han skulle trække hende med ud på missioner, der ligeså vel kunne ende med dem begge i et fængsel eller tortureret af noget militær.
"Men bare rolig. Jeg har allerede solgt dit mest dyrebare smukke en gang, det ville være dumt at prøve igen, med chancen for folk genkender den. At genstjæle ting er en risikabel forretning, hvis de forkerte folk får nys om det. Det kan ødelægge min forretning!" bekendtgjorde han og rejste sig op. Han var klar på at gå, at komme ud hvor det virkelig gjaldt. Han glædede sig til at gøre det, han gjorde bedst - At stjæle.
Nåe ja...Det havde også været et krav. Hvis stedet skulle være hans kontaktssted, skulle han også holde fingrene fra pigernes ting, foruden give lidt råd i hvordan man bedst sikrede sig mod hans slags. Men om ikke andet var det det værd, i hvert fald for nu. Så længe forretningen var sikret ved det, altså. Nu måtte de se hvor længe det ville holde!

Udenfor i den friske, kølige natteluft. Han trak vejret dybt og satte straks kurs mod deres destination. Hans blik gled over hende et øjeblik.
"Som regel plejer man at stikke af. Det er sjældent det værd at slås for det...Og hvis man alligevel bliver fanget, har vold blot gjort ens sag så meget værre. Desværre kan jeg ikke tage passagerer med på tur..." Han sendte hende et lille smil. Det kunne have været praktisk! Så kunne han også have fået en karriere i at stjæle folk...
"Men vi stikker af, det er vigtig du ikke løber direkte hjem til Dreams on Demand. Løb i stedet lidt rundt i byen, på må og få. Gerne af veje, hvor du drejer af mange gange, så eventuelle forfølgere mister synet af dig. Når du er sikker på ingen forfølger dig, mødes vi på Dreams on Demand" sagde han så. Det lød nu meget godt! Selv kunne han hurtigt forsvinde, omend han denne gang havde et ansvar...
Og det var et ansvar han ville leve op til, hvis det kom til stykket, selv om han vidste absolut intet om at slås. Men han havde selv taget hende med og måtte derfor også sikre at hun kom hjem igen.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   29/3/2016, 08:34

Augustus nikkede.Det var nok en meget rammende beskrivelse af Mr. Thomas. Han var en god forretningsmand med sans for en god deal, en smule kontrollerende og beskyttende overfor hans investeringer og så synes Augustus også han havde temperament.Men det var mest hvis han havde fået lidt under vesten. Alkohol gjorde ikke noget godt for Mr. Thomas havde hun for lang tid siden erfaret.
"Jamen, så er jeg glad for i fik den aftale i stand, det bliver da kun hyggeligt hvis du kommer lidt oftere forbi.
Tanken var noget hun befandt sig godt med, venner havde hun ikke mange af længere.
Det var selvforskyldt, det vidste hun godt-kendte sin egen rolle og hun holdte folk væk fra sig.Hende der ellers var så åben af natur. Men at miste sit fundament, sin familie og den kæreste hun havde troet hun skulle blive gammel med, havde gjort at hun trak sig lidt tilbage fra livet, kunne man sige.Og med Sean havde hun fået et glimt af et eventyr som hun kunne udforske, sådan nogen Lunde sikkert- ingen ville blive sprunget i stykker da, satsede hun på, havde de ironiske tanker hvisket.

Augustus kastede et blik ned på sine sko. Heldigt det ikke var scene skoene med høj hæl, de var et helvede at løbe i !"Så det du siger er at hvis noget går galt, så er jeg on my own? det fik et smil frem hos hende og hun klappede Shaun et par gange på skulderen, jovialt. "Men bare rolig, jeg er god til at sprinte og pile afsted, så jeg skal nok slippe fri. Men det er et godt råd ikke at løbe direkte til DOD, det kunne jeg nok godt havde kommet til, sådan lige mens adrenalinen pumpede og jeg søgte efter et safeplace" indrømmede hun, men kunne sagtens se den enorme fejl det ville være.Næsten det samme som at ligge sit visit kort på gerningsstedet. "Ok...går alt galt, så mødes vi på DOD, når vi er sikker på ingen følger efter os længere ! Hvor..helt precis , skal vi hente mit halskæde? ønskede hun så brat at vide, og hvem havde købt den ?

"Har du ofte sådan nogen som mig med ? vedhæng ..nogen du skal lære at begå sig inden for dit fag?" spurgte hun nysgerrigt, mens deres vej blev noteret sig. Hun synes at kunne huske at Shaun fortrak at arbejde helt alene, med det var jo ikke det samme som at han gjorde det, slet ikke.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   4/4/2016, 16:10

Turen gik udenfor og de gik ned af de små gader og veje. Sean valgte en mere direkte vej derhen, så uanset hvad der skete, ville Augustus forhåbentlig kunne finde hjem igen. Aftenen var fuld af sit eget liv, festlige folk der vandrede rundt, sjældent med balance i deres skridt. Andre mystiske skikkelser der ilede af sted. Der var lidt af hvert, som man nu forventede. Luften var kølig og en fugtighed hang i luften. Koldt og klamt! Hvem ville ikke sidde derhjemme i varmen og hygge sig?
Han havde nu heller ikke særlig mange venner. Han var lidt den ensomme ulv, selv om hans bekendtskaber var vokset, efter han havde besluttet sig at blive lidt i byen. Han havde altid rejst rundt, også for at minimere sandsynligheden for at han blev opdaget, men byen havde så mange tilbud for en med lange fingre! En så livlig undergrund! Nu måtte de se. Med sin nye skat...Nej, han blev nød til at blive. Selv om nogen måske ville komme efter hans fjer, måtte han blive. Han håbede faktisk denne Auriel snart ville dukke op - alt i alt havde han jo faktisk været en spændende fyr!
Han lod skuldrene glide lidt rundt med et svagt smil. Han så over på Augustus igen. Så nysgerrig en kvinde! Men det holdt den akavede tavshed væk.
"En eller anden lille smykke-butik. Du vil snart se hvor" svarede han afslappet. Det var da ligegyldigt hvor og af hvem? Altså det var enten eller!
Han trak vejret dybt og trak lidt på den ene skulder.
"Jeg arbejder mest alene. De færreste, der hyrer mig, vil med alligevel. Dog..." Han blev tavs et øjeblik, før hans skæve smil voksede en anelse.
"Jeg har for ikke så længe siden skaffet mig en lille lærling...Hun var...Hun er ikke mere end et barn, men dygtig. Et af livets udskud, en af dem der ignoreres af alle, for ingen vil have ansvaret for hende. Jeg må være blød" påpegede han i spøg.
"Jeg skal bare lige lære hende at tyveri er en kunstart og gøres til skamme, hvis hun dræber sine ofre..." han skar en lille grimasse. Det var jo sådan han havde mødt hende - hun havde sneget sig ind, stukket en bartender og taget pengene. Han var fulgt efter hende...Mest fordi han var så forurettet over det! Tyveri var...Var en kunst! Det havde været så forkert. Og der stod hun! Helt alene...

Lidt efter trådte de ned af en mindre gade. Der var ret stille, der gik kun få og bilerne var endnu færre. Halvvejs nede af gaden dukkede et lille skilt op, der meddelte at her lå 'H.P.s guldsmed og ure'. Skiltet peb let, som det hang i nogle hængsler fra væggen. Manden var traditionel og havde åbenbart elsket ideen om de gamle skilte.
Butikken dog var helt sort og lukket. Uden tvivl døren nok var låst, ud over der var gitter for vinduerne - to store, ud til gaden. Man kunne svagt fornemme noget der skinnede inde bag vinduerne. Det kløede helt i Seans hænder!
Han satte sig på hug foran døren og lod blikket glide over den. Elektrisk alarm...Hvis han brød døren op ville den blive aktiveret. Efter en bedømmelse af døren, rettede han sig op og vendte sig om mod Augustus.
"Jeg bruger mine skygger til at komme indenfor. Jeg slår alarmen fra og låser dig ind. Deal?" spurgte han.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   8/4/2016, 12:21

Augustus var et helt lille mesterværk, når det kom til at hjemmehygge.Hun opholdte sig så meget på egen hånd, og når man på samme tid havde en stor kærlighed til selve livet, så forpligtede det at man kunne nyde sit eget selvskab.
Hun kunne dog godt udlede at hun fremover nok var nød til at åbne døren en lille smule , og besøge hele den verden der lå uden for.Det var resultatet af hendes første aften med Shaun, og de helt samme følelser havde hun nu. De eventyr hun hun kunne plukke fra den store verdens have, duftede al for indbydende til at blive ignoreret meget længere. Mens de færdes gennem gader og stræder, huskede hun udmærket grunden til hun havde valgt en tilbagetrukket livsførelse, og med et helt ny identitet der kun lod sig bemærke på den dekadente show scene.
Hun var bange for alle andre muligheder havde endt med at hun mistede livet- og når man så det SÅDAN havde valget ligesom ikke været svært at tage.

Hun skævede op til Shaun og smilet kom frem."Ikke så villig til at smide om dig med detaljer hva?men ok...jeg må vist holde min nysgerrighed i en kort snor lidt endnu. Men jeg er faktisk lidt spændt. Godt det er en butik dog,det synes jeg bedre om end fra en privat person. oplyste hun med et lille anerkendende nok.

Det kom som en overraskelse at han faktisk havde en elev. Han virkede mere som en der havde det helt fint med at styre slagets gang selv, og kort blev hun nysgerrig på hvordan den relation var kommet i stand. Om det var en han havde kendt længe, måske veninde eller familie.Men så vidt hun vidste var der ikke mange faste flammer i hans liv, og han ville nok ikke gøre en ex til hans lærling ligefra- eller måske ville han ?
Nysgerrigheden kildede, og Shaun begyndte at fortælle, så det blev stillet bare en smule tilfreds, men naturligvis ikke nok."Oh ja, du er da en regulær lille smørklat. Ellerogså lider du bare af en større samvittighed end du går og tror? strøg hun en hånd ned af hendes lår."Så hun er ikke ret gammel? Det er da sødt af dig, at hjælpe hende lidt på vej. Du har ikke overvejet at ...øøh..præsentere hende for andre karriere valg, når hun er så ung? Lets face it, det er er lidt risikabelt erhverv du har valgt Augustus havde ingen ide om hvor mange....eller få...der ligefrem leve af det her og var så dygtig som Shaun.
Han var jo ikke en bandit der bare stjal, nej...han var proffessional og yderst talentfuld-det havde hun oplevet first hand, ikke at forglemme.

De var dog ved butikken nu, og Augustus havde noteret sig sted og navn.
Hun nikkede til Shaun for at vise hun var klar .
"Ja..skal vi have et kodeord elller et...kampråb...altså et der bliver hvisket?" hun talte sagte , omhyggelig med ikke at tiltrække opmærksomhed. Det var da muligt man ikke brugte det i den her sammenhæng, kampråb...men det Varde a lidt af en optræden de skulle igang med, så hvorfor ikke havde en eller anden lille "ting" mellem der som boostede deres psyke og hjalp adrenalinen med at finde fokus? Hun så på ham.

Efter Shaun var forsvundet ind i de mørke skygger, med eller uden kampråb- lod Augustus blikket finkæmme gaderne. Der var ikke spor af noget eller nogen der kunne blande sig. så nu var der kun tilbage at vente på døren ville åbne sig.
"open open sesame" lod hun ordene finde vej fra læberne i en hvisken  og ud i det stille mørke, mens hendes pegefinger lavede en krusedulle i luften, som en lille Harry Potter tryllestav.

// ALT herunder er resultatet af teknik der skodder for fælt af uvisse årsager-så det ignorer du bare , så bliver jeg glad :) //

---------------------------------------------------------------------------

e]"Ikke så villig til at smide om dig med detaljer hva?men ok...jeg må vist holde min nysgerrighed i en kort snor lidt endnu. Men jeg er faktisk lidt spændt. Godt det er en butik dog,det synes jeg bedre om end fra en privat person.[/color] oplyste hun med et lille anerkendende nok.

Det kom som en overraskelse at han faktisk havde en elev. Han virkede mere som en der havde det helt fint med at styre slagets gang selv, og kort blev hun nysgerrig på hvordan den relation var kommet i stand. Om det var en han havde kendt længe, måske veninde eller familie.Men så vidt hun vidste var der ikke mange faste flammer i hans liv, og han ville nok ikke gøre en ex til hans lærling ligefra- eller måske ville han ?
Nysgerrigheden kildede, og Shaun begyndte at fortælle, så det blev stillet bare en smule tilfreds, men naturligvis ikke nok."Oh ja, du er da en regulær lille smørklat. Ellerogså lider du bare af en større samvittighed end du går og tror? strøg hun en hånd ned af hendes lår."Så hun er ikke ret gammel? Det er da sødt af dig, at hjælpe hende lidt på vej. Du har ikke overvejet at ...øøh..præsentere hende for andre karriere valg, når hun er så ung? Lets face it, det er er lidt risikabelt erhverv du har valgt Augustus havde ingen ide om hvor mange....eller få...der ligefrem leve af det her og var så dygtig som Shaun.
Han var jo ikke en bandit der bare stjal, nej...han var proffessional og yderst talentfuld-det havde hun oplevet first hand, ikke at forglemme.

De var dog ved butikken nu, og Augustus havde noteret sig sted og navn.
Hun nikkede til Shaun for at vise hun var klar .
"Ja..skal vi have et kodeord elller et...kampråb...altså et der bliver hvisket?" hun talte sagte , omhyggelig med ikke at tiltrække opmærksomhed. Det var da muligt man ikke brugte det i den her sammenhæng, kampråb...men det Varde a lidt af en optræden de skulle igang med, så hvorfor ikke havde en eller anden lille "ting" mellem der som boostede deres psyke og hjalp adrenalinen med at finde fokus? Hun så på ham.

Efter Shaun var forsvundet ind i de mørke skygger, med eller uden kampråb- lod Augustus blikket finkæmme gaderne. Der var ikke spor af noget eller nogen der kunne blande sig, så nu var der kun tilbage at vente på døren ville åbne sig.
"open open sesame" lod hun ordene finde vej fra læberne i en hvisken og ud i det stille mørke.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   8/4/2016, 14:51

Han kunne ikke lade være med at smile. Med Augustus i snor føltes det som en helt almindelig hverdags-ting, lige at gå ned og stjæle fra den lokale guldsmed. Det virkede så normalt! Hun så ikke på ham med bebrejdende øjne eller slæbte ham med til den lokale politi-myndighed eller mafia. Måske var det også en af grundene til at han vendte tilbage til hende?
I stedet var det sjovt, nogle ture de tog, med intet andet end drillende kommentarer.
Han trak let på skuldrene.
"Det er ikke særlig realistisk, vel? For det første ser det ud til hun har en fortid med mord. Derfra og til små, uskyldige tyverier...Det redder nogle liv et eller andet sted. Dernæst er jeg ikke en studievejleder. Det eneste erhverv jeg kender er tyveri, jeg ville ikke ane hvor jeg skulle dumpe hende, for hun kunne vælge noget andet, heller ikke sikker på om noget andet faktisk vil interessere hende" Bemærkede han. Faktisk kendte han ikke sin nyeste lærling så godt endnu, de havde kun lige mødt hinanden. Men han brød sig om hende, det var han ret sikker på, ellers havde han ikke foreslået hende det.
Nå, men det kunne Augustus vel nok se?
Det var også gået op for ham at det var det dårligste dækkenavn han kunne have givet Augustus. Det slog ham lige - Shaun blev udtalt faktisk som hans eget navn, selv om han havde haft andre stavemåder i sine tanker. Han var en klovn. Men i det mindste ville hun så ikke gætte hans navn faktisk var Sean...

Han så lidt på hende. Kampråd? Hvis hun ikke kunne tåle mosten, kunne hun jo blive hjemme? Hans blik gled over deres omgivelser igen, før han trak let på den ene skulder.
"Vi lister os af sted på tå, for vi skal ud og røve..." Hviskede han drillende og citerede en så gammel historie, at han næsten ikke ville tro nogen huskede den længere i denne verden. Det var en tilfældighed han kendte den, havde en gang haft et bekendtskab med nogen der sagde de kom fra Danmark. De var blevet drevet lidt til vanvid det sted han havde været, en form for dæmonisk fængsel og laboratorium. Eller børnehjem kaldte de det dengang...Sangen var i hvert fald blevet sunget tit og af alle steder huskede han det lige nu!
Han trådte ind i skyggerne og forsvandt. Men i virkeligheden dukkede han op inde midt i butikken. Han holdt sig til de mørke hjørner, til hans fandt baglokalet med oversigt over kamera og alarmsystemet. Han trak nogle små, sorte handsker på, før han satte sig ned på stolen med et lille suk og tændte skærmen, der snart lyste op. Kameraet viste selve butikken og man kunne lige ane en mørk skikkelse der stod udenfor...Damn...
Han slukkede for kameraet. Han havde ikke tid til at finde båndet og ødelægge den lille bid. Men ingen ville kunne genkendte to mørke skikkelser udenfor alligevel.
Han rejste sig og gik over til den lille boks, der udgjorde alarmerne. Han trak sit værktøj frem og fiskede verdens mindste skruetrækker frem, hvorefter han skruede tastaturet af boksen af, så han kom ind til ledningerne nedenunder.
Det tog et øjeblik. Han kendte disse alarmer godt og byttede om på de rigtige ledninger. Han satte boksen på igen og pakkede sine små ting væk. Nu kunne han uden problemer gå igennem butikken og låse Augustus ind...
Hvad han også gjorde. Der lød et klik da låsen gik fra og han tog i håndtaget. Lidt efter stod døren på klem.
"Skynd dig" hviskede han sigende og vinkede hende indenfor.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   20/4/2016, 10:40

"Anyways , så er det pænt af dig at tage hende under sine vinger.Det lyder som hun behøver en at støtte sig til." Augustus rømmede sig , og lod tankerne vandre for et øjeblik. Hendes egen situation var helt anderledes.Selv havde hun indrettet sig så hun ikke behøvede en eneste person i hendes liv. Jo ...hun behøvede sit job, så man kunne postulere hun var afhænig af Mr.Thomas- men skulle hun rage uklar med ham, så havde hun allerede adskellige andre fristende tilbud liggende i hendes kommode skuffe. Tilbud der fristede med guld og grønneskove, så meget guld der nu kunne findes i de kulørte cabaret klubber altså. Men det der tiltalte Augustus ved Dreams on Demand var at de i den grad evnene at promoverer hende i den rette dosis. Således at hun altid stoppede liiige inden folk havde fået nok , plus de værnede om hendes privatliv.Lod hende have sit privatliv og forpubbe sig . Det hele øgede mystikken om hende...og lysten til mere.
Men udover det havde Augustus kun brug for hendes bøger og ture ud i det fri, hun havde styr på både sig selv og sit liv, modsat Shauns lille protege.

"Et lidt langt kampråb, men det lyder da...fint" trak hun op i et smil.Hun anede ikke hvor det var fra, kendte ikke historien om folk og røver i kardemommeby- men det gav hendes nogle fornøjelige fiktive billeder på nethindem- og heraf det lille smil.

Snart lød det lille klik, og Augustuss hjerte slog en lille koldbøtte da døren gled op.
"Coooool" hviskede hun , med strålende spændte øjne mod Shaun. Augustus satte en fod indenfor..ventede et par sekunder, bare for at forsikre sig der ikke kom en total overdøvende sirenelyd og et kulørt alarm blinkende diskolys der skreg indbrud! Der forblev stille og hun kom hurtigt ind og lukkede døren bag sig.
Hun pustede ud og sugede kort sin underlæbe ind, lod tænderne glide over den før hun slap."Wow...er du klar over det er første gang jeg i hele mit liv er i en butik efter lukke tid?" det lød næsten som det var noget hun havde forsømt at prøve, uden hensynet til det var ganske ulovligt.
Den hurtige puls og galoperende hjerte i hendes bryst, var dog helt på det rene med loven blev brudt , og hun var på afveje.  Augustus satte hænderne i siden og drejede omkring, tog et kik udover butuikken. Den lå henlagt i mørke og hun regnede ikke med det var smart at tænde for lys, så hvordan de lige skulle lokaliserer hendes kæde uden at pille, var et lille problem...men nu kløede det jo nærmest i hende fingre netop for at pille !!  Hun så på Shaun og slog et klik med tungen.."Så..skal vi bare starte fra hver vores ende ? den tanke kunne hun nu godt lide, havde den ikke visse fordele? Hun havde lovet ikke at ...gøre noget...men helt ærlig når nu man var her, så kunne hun da måske lige  samle ind til at starte en opsparings konto , sådan en havde hun aldrig haft og ingen kunne da påstå at det var en dum iden...men sådan en!
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   11/5/2016, 09:27

Han lukkede hende ind og lukkede døren efter hende, så ingen ville gå forbi og undres over den åbne dør...
Han sendte hende et lille smil i mørket, før han fiskede en lommelygte frem og rakte hende den.
"Vi har alle brug for lys. Men pas på hvor du bruger den. Det er på alle punkter forbudt at bruge den i nærheden af vinduerne og du skal ikke lade lyset fare over hele butikken, men kun lyse på de ting du ønsker at se...Jo mindre lys jo bedre" forklarede han og håbede hun forstod hvad han mente. Det værste der kunne ske var nogen udenfor gik fordi og se lys indenfor. Selv trak han en lommelygte nr. 2 op, men den var så lille at han faktisk kunne have gemt den hvor som helst!
Så nikkede han let til hende.
"Ja. Og Augustus...Det er tilladt at tage souvenirs. Hvem ville mistænke dig alligevel?" pointerede han drillende, før han forsvandt over til disken. Flere af lågerne var låst, men han listede sine små værktøjer frem og fik låst dem op. Han trak glas-lågerne til side og lod hånden glide over nogle af smykkerne. Med et lille smil begyndte han at løsne flere af dem. Flere øreringe fandt deres vej ned i hans lommer.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   15/5/2016, 10:58

Som champagne boblede spændingen i hendes blod, da hun kunne træde ind og tage et kig omkring. Lommelygten blev vendt et par gange mellem hendes hænder, så hun blev fortrolig med den, og dette skete omhyggeligt ."Jeg skal nok passe på.Dansende lyskegler er nok ikke så smart, hvis nogen skulle komme forbi" hviskede hun til ham, før hun med lygten begyndte at bevæge sig væk fra Shaun.

Augustus strålede, selv i mørket måtte man næsten kunne se hvordan hun lyste op, da der blev givet tilladelse til et par souvenirs. "Fedt! Jeg ved godt jeg ikke kan nappe noget særligt..ikke hvis jeg skal kunne gå med det, men måske noget enkelt...noget klassisk?" ja..det ville hun lede efter.

Men først hendes egen kæde!
"kom så lille skat...Come to mama...gosh hvor er du dog?" mumlede hun, efter at have inspiceret et par glasmonteret reoler, uden held.
Ned i hendes lomme var der gledet et par smukke enkel kæder i guld og hvidguld, samt nogle armbånd og ...ja ankelkæder...to sæt øreringe, og SÅ var det at hun fik øje på kæden.Hun måbede..."Shaun! den er her...men hvorfor pokker er den i en...osteklokke?" Augustus havde bøjet sig forover og var få millimeter fra at trykke næsen mod den lille glas montre, der ganske rigtigt havde form som en osteklokke. det kunne være ren udstilling, for at fremhæve den, men det kunne også være en ekstra sikkerhedsforanstaltning, hvis de var uheldige-det anede hun jo intet om.hendes hånd lagde sig oven på den buede glas top, og netop da  var der svingede Shaun med sin lommelygte...eller det troede hun,men det viste sig de ikke længere var alene.
Augustus skulle til at skænde på Shaun ,over han sjuskede med lygten- men kunne hun hørte nogen...eller noget rumstere...få sekunder efter lyskeglen havde gledet igennem lokalet- men nu hvor hun havde vendt sig om, var den helt slukket igen.

Augustus holdte vejret og så skiftevis på Shaun og hen mod det lille tilstødende rum.Var det kommet derfra?
Hun havde ikke skænket det opmærksomhed før, de fleste butikker havde et lille lokale hvor der var kaffemaskine, køleskab,et lille bord eller et toilet enda.
Men ingen afløb eller kaffemaskine afgav denne lyd...det lød som noget kom rullende.
En lille kuglerund robot kom til syne i døren, og den ledte vilkårligt tankerne imod den lille BB8 fra Star Wars.
"Shaun..?"
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   29/5/2016, 08:53

Han fiskede øreringe og små kæder ned i sine mange lommer. Han havde skam tænkt sig at udnytte situationen og få sig lidt småt, som han kunne sælge videre for nogle penge. Pengepengepenge til hans drømme! Mønster og præcis HVOR ægte det hele var, kunne bedømmes senere.
Han rettede sig op, da Augustus snakkede til ham og han trådte væk fra disken for at gå over mod hende.
Der burde også være et pengeskab et sted...Med penge, med andre smykker der endnu ikke var lagt frem...Det plejede at stå bag disken, men han havde ikke set det...Han tænkte over det, men stoppede op som lammet midt i rummet, halvvejs ovre ved Augustus, da lyset kom og de lidt efter kunne både høre og se robotten.
Shit. Robotter. Han havde ikke overvejet at sådan et lille sted havde en robot. De små steder overraskede altid en! Hvor var han dum. Normalt ville han bare forsvinde, så robotten forsvandt igen. Denne gang måtte det hele blive mere dramatisk.
"Well, det er tegnet! Vi går nu!" bemærkede han på en gang lavt og hårdt, da han sprang over til hende. Der var ikke tid til at være sød, da han skubbede Augustus over mod døren.
"Løb! Gør som jeg sagde og løb! Jeg får kæden med til dig!" Han var ikke helt blid, men hellere være lidt hård og undgå spjællet - der ikke altid var lige søde ved en. Augustus hørte ikke til sådan et sted og han ville ikke have skylden!

Han fandt en eller anden lille ting, som smykker havde stået på. Smykkerne gled ned over hele gulvet, da han brugte den hårde ting - i mørket kunne han ikke helt se hvad det var - og ødelagde den såkaldte osteklokke. Straks satte en alarm i gang, og han håbede Augustus havde taget benene på nakken, for nu blev det...Øhm...Lidt farligere!
Han greb kæden. Robotten bippede bag ham. Han vendte sig om mod den for at bedømme situationen, klar til at forsvinde...
Men robotten var åbenbart skabt til at beskytte butikken, før fra sit indre fiskede den noget der lignede et skydevåben frem og skød, da Shaun vendte sig - samtidig med han blev en skygge.
Det hele fordi han skulle finde noget bestemt, det hele fordi han havde haft nogen med, det hele fordi...Fordi han ikke havde overvejet robotter.

Han vidste ikke hvor Augustus var. Forhåbentlig tog hun en omvej tilbage til klubben, hvor de havde aftalt at mødes. En gade derfra stoppede han selv op. Han kunne kun bruge skyggerne så og så langt, før han måtte holde en lille pause og med blodet der gled ned over hans ene ben, blev det ikke bedre. Den havde kun snittet ham, men det var stadig nok til at han måtte lukke øjnene og fokusere på at trække vejret gennem næsen. Han rystede let over chokket og adrenalinen, der endnu pumpede igennem hans årer. Han snerrede svagt. Hvad nu? Sirenerne lød allerede. Han måtte længere væk og håbe ingen opdagede blodpletterne på en gade derfra. Forhåbentlig havde han intet efterladt...Så mange hvis'er! Det var nok et af hans dårligste jobs.
Han tog mod til sig og skubbede sig ud fra muren, han havde hvilet op af. Og ham der hadede kamp og sår!
Puf.
Han ventede ude foran klubben. Han vidste ikke om hun var kommet hjem endnu, men han havde brug for en pause. Hans tanker var et virvar! Han måtte lige samle sig.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   30/5/2016, 12:31

Nuttet,
Den var virkelig nuttet, for gennem tankerne på jomfrutyven. Hendes første indbrud og så kom der sådan en lille qutie rullende ud. Ja ja...i gamle dage havde man kunne bestikke vagthunden med et kødben eller en kiks- men hvad  skulle forsøge sig med når det kom til en robot ?
Hun registrere Shauns stemme, og på næsten samme tid fik hun et hårdt puf i lænden . Hun var tæt på at tilte, men genfandt balancen og satte i rend som han havde dikteret.
"pis...shit.. hviskede hun sine eder, eller måske blev de kun i tankerne mens hun drønede derud af. Det var overraskende svært at stikke af .
Augustus var i en god form og trænede meget, men at løbe mens man var bange for at blive beskudt, slået ned, anholdt, bestjålet, voldtaget, kidnappet og at falde og slå sig - DET var svært. Og mens hun drønede gennem de nattemørke gader og hev den kølige luft ned i de pressede lunger, der forstillede hun sig alverdens dårlige senarier- også dem der slet ikke var relevante.
Det viste sig også svært at forlade Shaun, det var muligt han kunne klare sig selv, endog langt bedre en Augustus...men hun var teamplayer og det stred mod hendes natur at forlade en...at de skulle adskilles- så han var konstant i hendes tanker da hun langt om længe løb den risiko , at standse op.

Med ryggen mod en kølig mur, fik hun pulsen mere normaliseret og respirationen under kontrol. Kun et par gader væk, lå DOD og Augustus vidste hun snart var inden for safe zone. Mr. Thomas ville heller spise politiet levende, end at lade dem arresterer hans største kilde af inkomstfordeling, var hun ret sikker på.
Hun gik mod sin arbejdsplads Og trak hætten ned, lod håret falde frit ud til siden.
Sirenerne havde Augustus hørt fra afstand. Hun havde været længere om at komme frem, ens Shaun- sikkert forvildet sig rundt i alverdens sidegader og endt med en dobbelt så lang tur, end nødvendigt var.
Så da hun trådte indenfor på DOD var der gået en rum periode , og hun halede sin hættetrøje af, og så sig omkring.
Hvor er du?...hvor er du Shaun? please...please vær her? den puls der før var tvunget tilbage i normal tilstand, bankede nu igen vildt derud af....hvis Shaun ikke var her? Hvad skulle hun så stille op ? Gå tilbage til butikken ville være alt for risikabelt, men ...hvis der var sket ham noget og han lå der...behøvede hende? satans ! hun skulle aldrig været stukket af, bare fordi manden havde beordret det.Det var SIDSTE gang hun adlød Shaun og hun ville i den grad give ham røvfuld, hvis han var kommet tilskade! var hun begyndte at gejle sig selv mentalt op, mens bekymringerne steg som Ebbe..eller flod..hvad der nu var hvad .
Augustus dumpede ned i en ledig boks, og lænede sig tungt tilbage , så ryggen fandt støtte mod de bløde sæder. Hun skar en grimasse, damn....hvor var alkoholen når man behøvede den ?!
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   4/6/2016, 09:15

Kæden hvilede mellem hans fingre. Det lykkedes ham få nogenlunde styr på vejrtrækningen, før et lille grin pludselig gled ud mellem hans læber. Augustus ville aldrig tilgive ham for dette, men han ønskede ikke at skræmme hende eller være et problem for hende. Hvad havde han tænkt? At slæbe en amatør med på job! Tanken havde været sjovt og der havde været noget...Ved at have selskab. Denne by ødelagde en. Ødelagde ikke bare ens krop, men også ens sjæl, hvis han kunne lade som om han måtte have en. Det var nemmere da han var rejst fra by til by, men nu hvor han havde sin fjer, kunne han ikke bare stikke halen mellem benene og tage jobs i andre byer...Kunne han? Måske skulle han netop lede efter et job længere væk, give Augustus lidt tid til at falde ned og ikke slæbe hende med ud på nye, farlige eventyr. Havde det været egoistisk af ham eller havde han bare ikke tænkt sig om?

Hans ene ben rystede under ham. Kun den kolde væg bag ham holdt ham stående lige nu. For en stund - han anede ikke hvor længe - stod han bare og kiggede ud over gaden foran sig. Da en gadedreng løb forbi ham, påkaldte ham han.
"Hey! Hey...Jeg har en tjeneste. Hvis du vil tjene lidt?" Drengen stoppede tøvende op, lidt usikker. Fremmede folk kunne jo spørge om så meget. Til sidst lokkede pengene alligevel lidt og drengen kom over mod ham, før han gispede og pegede mod Sean.
"Du er...Såret!" som om han ikke allerede vidste det.
"Det er lige meget. Her..." Han rakte halskæden frem.
"Kan du se klubben bag mig? Dreams on Demand. Indenfor bor en ung kvinde der kalder sig Augustus. Dette er hendes halskæde. Giv hende den...Er hun ikke tilbage endnu, så vent på hende..." Han var i et øjeblik i tvivl. Burde han blive her, til han var sikker på hun var tilbage i sikkerhed? Hun var hans ansvar i aften. Desuden ville Hr. Thomas næppe lade ham blive ved med at bruge stedet, hvis han skadede forretningen.
"...Når du har afleveret den, så kom tilbage hertil og fortæl mig det. Og..." Drengen var allerede på vej derover, da Sean rakte ud efter ham igen.
"...Bed hende om betalingen. Sig jeg skylder hende" Et lille smil gled over ham. Drengen, med halskæden knuget i den ene hånd, satte i løb over mod klubben.
I mens gled Sean ned i en siddende stilling. En lille dolk blev fisket frem og det lykkede ham at skære noget stof af sin trøje, som han kunne binde om benet. Ville han virkelig hellere forbløde end høre om en kvinde var kommet hjem i sikkerhed? I virkeligheden var han måske virkelig alt for umulig. Af en eller anden grund tænkte han på Auriel. Nu af alle tider?

Drengen løb over til klubben. Han forstod intet af hvad der skete, men vidste bedre end stille spørgsmål. I stedet stoppede han forsigtigt op ved hushjørnet og tjekkede om der var nogle...Sirenerne et sted i byen, men ikke her. Med et lille smil løb han over til hoveddøren, kun for at konstatere at den ikke var låst? Hans held! Han skubbede sig selv indenfor og gik ind i lokalet.
Han undgik nysgerrige øjne, selv om han ikke helt vidste hvor mange der var. Der virkede lidt tomt på nuværende tidspunkt?
Til sidst fandt han endelig en kvinde. Han vidste ikke hvem denne Augustus var, så han måtte vel spørge og håbe ingen kaldte ham en tyv, når han nu havde så dyr en halskæde i hånden.
"Undskyld mig! Jeg leder efter Augustus! Jeg har en gave til hende fra en..." Hvad var manden til hende?
"...En ven!" bekendtgjorde han så.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   15/6/2016, 07:58

Nervøsitet og den oprørte puls ville ikke lægge sig. Augustus havde sat sig ned i en lille afskærmet sofa gruppe, primært beregnet til personalets brug- og derfor altid med et ”reserveret” skilt på det lille bord.. Her sad hun og gned sine hænder mod hinanden , mens blikket hele tiden strøg igennem klubben.
Den lille spinkle dreng med korte bukser og en lille kasket,  der stak hovedet indenfor DOD – brød straks med det gennemsnitlige billed af en besøgende og Augustus blik blev hvilende på ham.  Sådan en knejt ville udelukkende slippe ind, såfrem han havde et ærinde at løbe.
Augustus så drengen rendte over til Molly, og hun skar en ærgerlig grimasse. Augustus fortænder sank ned i hendes underlæbe af skuffelse, et kort øjeblik havde hun håbet Shaun havde sendt ham.
De blå øjne flakkede kort i klubbens dekadente lounge, før de igen koncentrerede sig om den spinkle dreng og Molly med de store flotte orange krøller.
Augustus kunne  ikke høre samtalen, men  Hun så hvordan Mollys blik lå vurderende på drengen og hun lyttede til ham – før hendes  rødmalet mund trak op i et sukkesødt smil, da hendes sort lakeret negle vippede til drengens kasket og fik ham til at lægge en hånd på toppen af hans hoved, for at sikre sig den blev siddende hvor den skulle. Han havde selv fundet den !  ” Augustus? … er du ikke en smule for ung til hende , skat ? ” Så lo Molly og hendes nedringet kavaler gang brød ud i bølgegang . Hun lænede sig forover  hvilke næsten kostede brysterne at tage flugten ud over det tæt siddende corsage – og så hviskede hun i drengens øre og ville dernæst pege ned i retning af Augustus. ” Ok, jeg tror dig. Augustus er den blonde pige henne i sofagruppen . Kan du se hende ? ” Molly rakte hånde over bardisken og trak en kandispind til irskkaffe op, og rakte den til den lille fyr med ordene ”…Stik så af med dig, skat”
Molly betragtede ham med et løftet bryn, da han smuttede videre. Hun havde genkendt halskæden i hans hånd, og ville væde med det var den kæde Augustus havde fået af en kunde. Hvordan kæden  var havnet i hænderne på en gadedreng var hun ved at dø over at få at vide. Molly vidste dog også at hvis man ikke evnede at være diskret, og ikke kunne holde snuden for sig selv , så var man ikke ansat længe i DOD .Som alene mor til fire , var der ikke råd til nysgerrighed, så hun sukkede tungt da hun rettede sig op ….og gav et halvhjertet forsøg på at presse barmen tilbage i den al for lille corsage del, hvilke fik en bartender til at brumme.

Augustus spærrede øjnene op…drengen var sendt i hendes retning?! Som han nærmede sig slog hendes puls så hårdt at det støjede i hendes øre.
”Heej” sagde hun afventende og prøvede at smile, da drengen var tæt nok på til en hilsen.
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   15/6/2016, 10:08

Drengens øjne hvilede ufortrødent på kvinden, mens han afventede hendes svar. Han ville bare gerne have sin betaling og ud igen, men slikket hjalp lidt på det og han sendte kvinden et smil alligevel, før han vendte sig rundt og forsvandt over mod den lyshårede kvinde.
Med slikket i munden og fokuseret på den søde smag, gik turen over til kvinden en anelse langsommere end det nok burde, men til sidst nåede han derover og sendte den lyshårede kvinde et mistænksomt blik. Han skulle jo helst aflevere halskæden til den rigtige! Men køn var hun da. Selv om hendes bryster ikke var ved at falde ud over tøjet! Nogen gange var de voksne sært klædt. Hans mor ville have brokket sig over det.
"Er du Augustus?" spurgte han og tog sig den frihed at sætte sig på den anden side af sofaen. Den ene hånd havde travlt med at vrikke kandissen rundt i munden, mens den anden holdt godt fast i smykket, så hans hånd blev helt svedig.
"Der var en mand udenfor der sagde jeg skulle aflevere smykket her til Augustus" han raslede lidt med den ene hånd, så den del af kæden der ikke var indesluttet af hans fingre, svingede frem og tilbage. Han så afventende på kvinden.

Augustus
Nybegynder.
Nybegynder.

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   21/6/2016, 11:05

Hun rykkede på sig, da han kom nærmere- trak sig lidt til siden så sofaen gav lidt mere plads, hvis drengen nu ville sidde.
Et lille nik til hans spørgsmål."Ja...det er mig der er Augustus." Hænderne havde hun foldet roligt på bordet foran dem, mest for at vise hun ikke havde våben eller planer om hurtige bevægelser. Med børn vidste man aldrig.De kunne være så naive og uskyldige at de slet ikke forstillede sig alle de slemme ting der kunne ske når man mindst ventede det, men de kunne også være præget af barske oplevelse og grusomme syn som et barn slet ikke burde være bevidst om.Augustus ville ihvertfald bare gerne havde at han ikke følte sig skræmt eller bange.
En mørkhået mand? jeg troe det har været min ven Shaun du mødte. Jeg vil gætte på det var min kæde som han har fundet til mig, den har nemlig været væk" forklarede hun og prøvede at holde blikket på drengen og ikke på den svingene halskæde. Det var en udfordring og drengen var egenlig også.Augustus fandt ham overordenlig nuttet...måske han ubevidst bragte minder frem om hendes afdøde bror.Han have også været lidt af en charmetrold , da han var lille.
Augustus smilede og holdte hånden ud, så han kunne lade kæden dale ned i hendes håndflade.
"Jeg har ikke set ham længe, kunne du se om han så ud til at have det godt, min ven ?" fiskede hun efter oplysninger om Shaun.Han måtte da været sluppet ok over det, siden han havde haft overskud til at returnerer kæden som de havde aftalt... and yet...så var han ikke kommet selv?
Sean
Bruger Admin

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   23/6/2016, 09:00

Drengen lod kæden falde ned i hendes hånd og overvejede om han burde spørge efter betaling i form af andet end slik. Det var bare svært når kvinden virkede så venlig og ikke så sært klædt som hende før. Til sidst stak han alligevel prøvende hånden frem.
"Han sagde du ville betale mig for det" bemærkede han og mente selv han lød både bestemt og voksen!
"Hør her...Jeg er egentlig ikke din ven, det kræver at vi kender hinanden" han sagde det i en stemme som om at det normalt ville sige sig selv. Men manden havde ikke sagt sit navn eller om han burde fortælle mere. Han ønskede dog ikke problemer...
"Han var ikke rigtig i stand til selv at komme, jeg går ud fra det er derfor han sendte mig! Det var heldigt jeg kom forbi, dog. Jeg ved ikke hvad han ville have gjort, hvis jeg var drejet før lidt tidligere!" sagde han vigtigt og lod tænderne glide over kandissen, så den knaste lidt.

Sponsored content

IndlægEmne: Re: En sæk med guld! (Augustus)   

En sæk med guld! (Augustus)
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1