New world

IndeksFAQSøgTilmeldte brugereTilmeldLogin
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
31/5/2017, 20:24 by Millicent
Admin Expressen #16

Hey Newworld , this is a ghost speaking

Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Comments: 5
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
6/6/2017, 15:25 by Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …

Comments: 12

Share | 

Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
ForfatterBesked
Auriel
Bruger Admin

Ingame Titel: : Ærkeengel af naturkatastrofer og lys
Outgame Titel: : Admin og TNW's Golden Chicken
Race : Engel
Navn. : Auriel
Alder : omkring 5500, men kropsalder på 25
Evner/Classes. : Hans humør påvirker naturen omkring ham i små omfang fordi han er ærkeengel af naturens kræfter, men han behersker det ikke. Han behersker derimod ild og elektricitet.
Bosted : Rundt omkring, hvor vinden blæser. Men han lever i sin jeep. I nødstilfælde har han en lille støvet lejlighed i Miami.
Tilhørende klan. : Im a lone wolf ... eller næsten da!
Partner. : Ingen i øjeblikket.
Slaver. : Now now, would that be appropriate for an archangel ?
Evt. bemærkninger. : Been here since acient times. Han har en meget høj kropstemperatur og er næsten altid varm at røre ved.
Antal indlæg : 2197

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    25/10/2016, 16:58

”Et andet godt gæt ville være min overrumplende charme” Puffede han drillende til hende. Nah, det havde nok været ringen after all. Der var få ting den ikke spillede ind i. Men en eller anden dag skulle han nok opnå et eller andet uden dens hjælp, hvad end det så måtte være.

Han blev næsten helt forlegen. Altid havde han været dårlig til sådanne ting og en hånd gav sig undvigende til at rode op i det bagerste af hans hovedbund. ”Det er jo ikke fordi jeg har besteget Mount Everest” Mumlede han og slog blikket væk. Det summede underligt i hans mave.
Mundvigene kunne ikke holde sig nede og gled op i et let smil. Hun kunne også se det. Himlen. Mælkevejen der havde lagt sig ned i en ædelsten. Det mindede ham lidt om en sang han havde hørt engang. Now that she's back in the atmosphere. With drops of Jupiter in her hair. She acts like summer and walks like rain.
Reminds me that there's time to change
.
I næste nu tabte han sin tankerække på gulvet, da hendes arme lå rundt om hans hals, og duften af hendes hår skyllede ind over hans ansigt. Han lukkede kort øjnene og åbnede dem igen som hun trak sig væk. ”Se-elv tak.” Var alt han kunne ytre i sit forsøg på at skjule, at hans ansigtskulør havde skiftet et par nuancer.
”Lad mig hjælpe dig med den”. Rystede han det af sig, og ville, hvis han fik lov, hjælpe med at hægte den lille sølvlås sammen ved hendes nakke. Tell me did the wind sweep you off your feet? Did you finally get the chance to dance along the light of day? And head back toward the Milky Way?

Han smilede bare skævt og trak på skulderen af hendes barnlige attitude.  Jo mindre hun vidste om de politiske relationer han havde trukket i, jo bedre. Nu havde det værste jo også lagt sig.
En latter undslap hans læber ved hendes reaktion og han tog sig til den ’beskadigede’ skulder. ”Okay okay, så kan du nok godt komme derover” Gav han efter og lod hans hånd falde ned langs siden igen.
Hendes spørgsmål gav ham en tænksom attitude. Han havde kendt den ’nuværende’ bestyrerinde engang igennem Vladimir, men det var efterhånden længe siden, og han ville ikke påstå at have de store ideer om, hvem hun var. ”Hun hedder Sloane og skulle vidst have gjort ret meget for øen i sin tid som bestyrerinde. Hun er vel af den type, som kan håndtere en ø fuld af kvinder, hvilket i sig selv er en større præstation”. Han skød hende et flabet blik før han fortsatte. ”Jeg skulle have mødt hende derover, men hun forsvandt kort før jeg dukkede op og er vidst stadig forsvundet”.
Tilbage til toppen Go down
Millicent
Event Admin

Outgame Titel: : Admin & Snask (Super nuttet og anderledes selvstændigt kvindemenneske)
Race : Menneske tilsat en knivspids engel
Navn. : Millicent S. James
Alder : Ca 20
Evner/Classes. : Mindshield.
Partner. : Så du tror heller ikke på jeg er forlovet med Vladimir ?
Slaver. : Ahahahahah dén var god!
Evt. bemærkninger. : Im bringing booty back ?
Antal indlæg : 5180

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    29/10/2016, 20:26

Hun lod ham hjælpe med at hægte kæden omkring hendes hals, og bemærkede hvordan den lille sølvinbefattet sten lænede sig køligt ind til hendes bryst." Tak" lød det glad fra hende, Pegefingeren gled hen over den lille stjernehimmel, Mælkevejen...en hel lille klynge af stjerner på himlen , der dannede det blide dragende hvide slør , når de var samlet og var de alene, var de hver især en lysende stjerne.Selvfølgelig var de fleste mennesker og racer facineret af en stjerne himmel , de anerkendte den unikke skønhed - umulig at røre, umulig at nå....men det skulle ikke forhindre man forsøgte nå til stjerne og tage dem ned ....og nu havde hun nogle af dem om halsen.
argh lidt kejtet blev det alligevel, da den med Mount E kom på banen. Overdrevent hurtigt afbrød hun ham, men hendes aura skinnende allerede lidt af forlegenhed " Nej nej....det ved jeg da godt du ikke har " manden skulle jo ikke tro at HUN troede at han lå vandret ....og med hende i tankerne....sådan var det ikke ment. Det var lige før hun var fristet til at slå vingerne ud med det samme, så ville hun ihvertfald dreje hans opmærksomhed over på dem istedet.

" Det kunne da se kønt ud hva ? Tænk alle de stakkels folk du ville gå forbi på gaden og puff....blæste deres vinger ud , uden forvarsel" smilede hun.
Hemmeligheder - ikke hendes favorit , men eftersom hun ikke havde indsigt i hvad Auriel havde pillet ved der, eller bare en mistanke om det, så kunne hun ikke vide her var en enestående rumlighed for at udfritte ham om noget interessant.
Hendes øjne gnistrende en smule, da hun så på ham og talte med en sukkersød stemme .." Jaaaa, og selv som mand ville der jo ikke være noget der en skal ikke kunne klare, vel?" Hun forstærkede insinueringer ved at klippe i luften med to fingre.

" Sloane " var det et navn hun kendte , eller bare havde hørt før? Nej, ikke i relation tilVenuschild- egenlig besynderligt hvis hun havde gjort så meget for øen.
" Naaaa , det hjælper hvis man kan tale sproget " små grinede hun , og fornøjede sig over at for mange mænd ville tanken om en hel ø , kun fyldt med kvinder formentlig repræsentere både himmel OG helvede på jord, på samme tid.
" Arh ....så hun er forsvundet . Gad vide hvad omstændighederne er omkring hendes forsvinden, om der er sket en forbrydelse eller om hun ligefrem har planlagt at lade sig opsluge af jorden ? " hun var begyndt at gå langs vandkanten, hvor bølgernes sidste rester lå som Hvidt skum. Hun behøvede ikke sætte ord på , havde ikke tænkt sig at involvere Auriel i det- men somehow havde Millicents næste adventure fået en overskrift. Venuschild.
Hun var blevet nysgerrig og drevet af den havde hun nu sat sig for at ville afdække hvilken skæbne denne Sloane havde mødt.
Hun så ned på skummet ...." Afrodite...hun er født ud af havets skum, vidste du det? Godt nok var det vist på Cypern , men alligevel " Hvordan ser Sloane ud, er hun smuk, yndefuld og frodig som Afrodite var eller er Venuschilds bestyrerinde mere sporty, veltrænet og stærk ?" Lod hun ham beskrive, hvis han ville.

Evner/Classes. : Hans humør påvirker naturen omkring ham i små omfang fordi han er ærkeengel af naturens kræfter, men han behersker det ikke. Han behersker derimod ild og elektricitet.
Bosted : Rundt omkring, hvor vinden blæser. Men han lever i sin jeep. I nødstilfælde har han en lille støvet lejlighed i Miami.
Evt. bemærkninger. : Been here since acient times. Han har en meget høj kropstemperatur og er næsten altid varm at røre ved.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    30/10/2016, 12:56

Han trak kort på skulderen og lagde blikket lidt forlegent ned i jorden, men kunne ikke lade være med at stjæle et par kig op på hende ind imellem.

”Uanset hvor meget du kapper, så er jeg bange for, at man som mand altid vil have et Y kromosom for meget”. Svarede han med en rysten på hovedet. En hånd lagde sig op på siden af hans hals, som han strakte en smule fra side til side. Køreturen havde givet ham en smule stivhed i nakken.
De gyldne øjne veg fra stranden foran dem og hen til hende. ”Du må give mig en ordbog en dag. Jeg ville elske rent faktisk at forstå hvad du siger”. Drillede han underholdt. Selvom han forstod hvert et ord der kom ud af munden på Millicent, var det uendeligt svært til tider at sætte det ind i en sammenhæng der gav mening.

Englen vægtede sine svarmuligheder. ”For at være ærlig, så tror jeg selv hun valgte det. Måske ikke lige tidspunktet, men jeg tror hun havde planlagt at gå under jorden”. Sådan noget havde han nok aldrig sagt til andre end Millicent. Hun var den eneste i hans liv som ikke havde et eller andet investeret og en skjult agenda. Hvorfor han mente, at Sloane selv havde valgt det, kunne han ikke svare på. Noget i ham fandt det vel utænkeligt, at nogen skulle have fået fat på hende blandt hendes trofaste ”amazoner”.

Auriel var blevet oppe på stranden, da Millicent bevægede sig ud i vandkanten, og betragtede hendes fodspor i det våde sand. ”Af skum ja. Det skum som opstod ved at Kronos smed Uranus’ afskårne ædlere dele i havet”. Svarede han og kunne ikke dy sig fra at le lidt over det, da han selv bevægede sig ned til vandkanten. ”En romantisk fødsel for kærlighedens gudinde, synes du ikke?” Lød det ironisk, da han brød vandoverfladen ved at køre en sko hen over vandkanten. ”Men det giver vel mening, taget i betragtning, at hun også var en frugtbarhedsgudinde”. Trak han på skulderen. Religion havde ikke sagt ham noget efter at hans eget dødelige liv var slut, men han fandt det fascinerende, hvad folk kunne tro på. ”Vidste du at Dionysos, guden for vin og ekstase, var den eneste græske gud som aldrig var sin ægtefælle utro? Hvis det ikke er ironisk, så ved jeg ikke hvad det er”. Smilede han til hende.

Hendes ord smed ham tilbage til en for længst forsvunden tid, da han prøvede at huske bestyrerinden som hun havde set ud, dengang han havde kendt hende. ”Som jeg husker hende, var hun meget smuk, stærk og autoritær. Den slags kvinde der ville sige spring, og du ville svare ’hvor højt?’”. Hvordan hun så ud nu, kunne han dog ikke svare på. Hun var forsvundet inden han var nået til øen.
Millicent
Event Admin

Outgame Titel: : Admin & Snask (Super nuttet og anderledes selvstændigt kvindemenneske)

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    3/11/2016, 14:59

Hans svar fornøjede hende altid, og Millicent begyndte at slappe af i musklerne der ellers ofte var en smule spændte.På vagt , kunne man måske beskrive hendes lille indre alarm beredskab – men nu var det jo også en dog eat dog tilværelse , så hun anså det ikke for mækværdigt.

Mærkværdigt.Talte hun virkelig så meget i gåder eller metafore? Hun kunne da forklare lt hun sagde, hvis han spurgte ind til det. ” En ordbog …oh please. Måske er min hjerne bare lidt racer agtig og din en cityshopper?” gav hun kærligt tilbage

Afrodite, ppiisssssst Millicent kunne stort set høre hvordan han punkterede og lukkede luften ud af hendes lille romantiske fremstilling.Hun førte pegefingrene til ørene , i en lille demonstration.

”argh….var det nu nødvendigt?Behøver du vide ALT!” pev hun og fjernede igen hænderne.

”Hm. Det er vel ikke til at komme ud over at det altid har været meget drama og vold, hvor også de store kærligheds historier ligger” sukkede hun og blev gudskelov hurtigt optaget af hans næste fortælling om Dionysos. ”Virkelig?” mumlede hun og blev tavs et øjeblik. På en eller anden måde kunne hun mægtig godt lide forstillingen om en mand med hang til ekstase og smag for den lokkende vin , var i stand til at fravælge alle andre kvinder og kun holde sig til en . ” DET….er kærlighed” var det eneste hun sagde, til hans ”hvis ikke det er ironi, så ved jeg ikke hvad det er”

Millicent himlede med øjnene. Selvfølgelig var Sloane da det. Hvor mange fremtrædende kvinder var der som ikke lignede noget der var plukket ud fra en mands hede nattedrøm ? Altså bortset fra Millicent selv, der både havde for store øjne og læbeer og i øvrigt lidt kiksede fingre og negle- for bare at starte et sted. Men at mænd så let ”adlød” bare for at blidt pust af skønhed, havde altid været en gåde for hende.

”Virkelig?” lød det lidt spidst….hvis en mand havde bedte hende om at hoppe- uanset hvor lækker han var, så havde hun drevet ham til vanvid ved at udfritte ham om hvorfor det nu også var nødvendigt, om man måske kunne gøre det anderledes…eller om hvorfor han ikke bare hoppede selv, hvis det var sådan en god ide.Og var hun virkelig glad for ham….ville hun måske bagefter hoppe, bare en lille smule-hvis nu det gjore ham glad-men hun var ret sikker på det ikke var ”hendes ” udgave at Auriel mente.Det var en smule irriterende at Sloane ikke bare var en lille tyksak med lerklumper i fedtet hår- men det var kvinderne på venuschild bare ikke.

”Det lyder trist hun er forsvundet, måske skulle jeg se om jeg kunne grave hende frem igen…jeg tror jeg vil lægge øen et visit, og se hvad jeg kan få ud af amazonerne” tænkte hun højt.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    9/11/2016, 17:32

”Åh, ja. DET må være forklaringen. JEG er cityshopperen” Himlede han med øjnene og foldede armene hen over brystkassen.
Han smilede kort og lagde blikket ned på det kølige sand under hans sko. ”Det går jo ikke at du lever i uvidenhed, omen det er lykkelig uvidenhed” Kastede han efter hende og slog hovedet lidt tilbage, for at få et par mørke lokker væk fra panden.

De gyldne øjne kunne ikke dy sig for at se op et øjeblik. Se dét var Millicent. Hvor han selv kun så skæbnens ironi, så hun de mere positive ting, og han var faktisk tilbøjelig til at tro, at hun havde fat i den lange ende. ”Ved du hvad? Måske har du ret. Måske er det kærlighed”. Trak han åndeløst på skulderen.

Nu havde han ikke ligefrem ment, at det var skønheden, som fik en til at hoppe. Det havde mere været et karaktertræk. Som han huskede det, havde hun været en person, som strålede af autoritet, og det var ikke underligt, at hun kunne få en hel Ø fyldt med kvinder til at adlyde. En person man troede på havde ret, når de sagde noget. ”Virkelig”. Svarede han og tog tavst notat af den skarpe tone, som klart indikerede, at han ikke skulle komme for godt i gang.
Han sukkede. Selvfølgelig var Venuschild noget Millicent ville gå op i. ”Jeg tror bare du savner en undskyldning for at stikke af fra den virkelige verden”. Drillede han hende.
Aftenluften føltes pludselig meget kølig. ”Måske vi snart skulle tage tilbage – så din mor ikke bliver alt for bekymret”. Lød det, da han satte farten lidt ned.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    19/11/2016, 21:24

"Selvfølgelig har jeg da ret....så vidt jeg ved" lo hun og hentydede hun legende til hendes 'uvidenhed' .
"Ja- virkelig !" Kom det lidt for hurtigt. Det var dog sandt, hun hoppede og dansede ikke for nogen der udstedte ordre , tilgengæld gik hun gerne langt for at hjælpe nogen der synes at behøve det og her forventede hun meget af sig selv.....det var vigtigt for hende at være et godt menneske slash engel, og hun var sin egen største kritiker på det punkt. Men lige nu var hun mere optaget af Venuschild og dens bestyrerinde missing in action." Det er alligevel spændende ...og jeg kan ikke lade være med at spekulere over hvorfor hun mon forsvandt. Og hvordan mon det står til på øen, uden en ny leder?Er der ro og harmoni eller total kaos tror du ?" Hun kiggede til Auriels side og smilede bredt...."Ville du da fortrække jeg flygtede til en ø kun med mænd? ER der overhovedet sådan en?" Grinede hun fjoget.
Det sjoveste var hun ville desideret HADE sådan en ø mens hun ville væde på at fyre ville elske at flygte til en ø kun med kvinder. Måske var det bare Millicent der 'sendte på en anden frekvens' , strejfede det hende.
Hun havde en god fornemmelse i maven, som de gik der langs vandet. Bølgernes krusende leg mod det våde sand , aften himlen og hendes barndomshjem som kulisse, føltes rigtig...føltes som pendulet inden i igen svang rigtigt . Ude godt men hjemme bedst. Hun var dog begyndt at lege med tanker om et sted der var hendes eget, men de tanker løb bare hurtigt tørt for benzin, og gik i stå.
" Jov , lad os bare vende snuden hjem.Maria har nok lavet kaffe til os nu" Millicent kastede et sidste blik mod vandet, før hun drejede omkring og led Auriel hjemad, men af en rute end de havde taget ud. " Er de ....civiliseret kvinderne på øen? Er der blandet racer eller...?" Udfrittede hun ham , som de bevægede sig ned af en lille snoet sti, idyllisk omkranset med buske , der bar på små blå dråbeformet bær på.Egenlig et frodigt område, verdenen almene tilstand i betragtning. Måske var der meget der var kunstigt skabt.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    20/11/2016, 09:39

”ja, virkelig”. Lød ordet for fjerde gange, og han kunne ikke lade være med at le lidt af den absurde og barnlige magtdemonstration imellem dem. Han tog hænderne op af lommen for at gnide dem lidt imod hinanden. Nætterne var begyndt at blive virkelig kølige erfarede han.
Han sukkede og begyndte desværre snart at opfatte hvor hun var på vej hen. ”Millicent, jobbet som bestyrerinde er en politisk magtposition. Der er risici forbundet med det. Sloane forsvandt højst sandsynligt fordi nogen var ude efter hendes hoved. Hvem ved, måske fik de det”. De gyldne øjne lå skarpt på hende da han sagde det. ”Nej, jeg tror de klare det rimelig roligt”. Fortsatte han og slog blikket væk. Åbenlyst ikke begejstret.

Millicent på en ø fyldt med mænd… Hans læber hankede igen op i et lille smil. ”Min umiddelbare reaktion var, at det ville være katastrofalt, men efter at have overvejet det igen, ved jeg at ingen på den ø alligevel ville få et ben til jorden”. bortset fra Jason Stark altså , havde han lyst til at tilføje en smule bittert, men ordene blev siddende i hans hals.
Han synes ikke det lød som en drøm at bo på en ø fyldt med andre mænd, og efter at have lagt teenagedrømmen på hylden, så lød det egentlig heller ikke fantastisk at bo på en ø fyldt med kvinder. Hvis han skulle isolere sit liv til én ø, ville han helst bare være der alene. Der var så mange ting man slap for, når man var alene. Så mange negative effekter fra tilknytninger til andre, som der ikke behøvede at fylde i ens hoved.

”Nej, de slår hinanden oven på hovedet med køller og laver mad over bål” lød det tyktflydende af ironi. ”Selvfølgelig er de da civiliserede” Rystede han bare på hovedet. ”Og ja, jeg går ud fra at alle kvinder er velkomne, men jeg er ikke ekspert”. Også gik turen ellers hjemad igen. Han lagde ikke så meget mærke til de frodige omgivelser. Tankerne lå et fjernere sted.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    24/11/2016, 22:19

De gik lidt videre i tavshed, men hun tænkte over hvad hans ord betød.
Politisk....der var så en masse der havde interesser at pleje , og nogle der rev i hver deres retning...politisk....kunne man bruge Venuschild som våben ? Som forsvar eller angreb mod....et eller andet ? Panden rynkedes mens hun tænkte. "Jeg ved ikke rigtig noget om det politiske spil. Det er lykkedes mig at holde mig uden for, i det store hele. " godt nok havde hun kortvarigt flirtet med militæret men eftersom både Nikon Zolner og også Aaron var passive, så havde hun ingen alliancer der pt, og Vladimir var også trukket tilbage og overladt byerne til andre nye bander - så der var hun også stillet frit.
" en magt demonstration ? Hmmm måske man skulle flashe lidt magt og bruge den til at gøre verden til et bedre sted ?" Hun sukkede. Det lød så let og var vel stort set en umulig bedrift efterhånden, for nød lærte hver mand at stjæle og alle var i forsvar, i deres forsøg på at overleve.....alle de normale folk uden særlige midler altså.

" Du så dum" lo hun og gav ham et lille dask. Det var da ikke fordi hun forstillede sig dem som rene urmennesker, men omvendt.....elverne var ikke specielt civile og den bunke af kvinder som stod foruden leder, kunne måske godt kamme en smule over gevind , ik ?" Kan vi komme ubemærket dertil ?" Spurgt hun , da de passerede en lille slidt legeplads , hvor vipper og gynger var sat i stille bevægelse af en mild aften vind.
Den gamle legeplads gjore straks gamle minder spillevende Og Millicent blev draget mod de let rustede gynger. "Ai...hér har jeg godt nok lege mange gange. Tænk de er her endnu " mumlede hun og lukkede hånden og kæderne der bar gyngen. Den var kølig i håndfladen, men hun satte sig og greb også fast i den anden side. Med fødderne satte hun af, og bragte liv i både gyngen og et væld af flere barndomsminder.
Hun nikkede mod den anden gynge der stod fri.
" Kom nu. Tag den ! Ældre er du vel heller ikke ?" Drillede hun ham. Godt nok var han ren ollekolle, men det kunne man jo ikke se på ham vel..." Du i fin form, tror godt du kan holde til en gyngetur,Auriel....." hun nikkede i retning af karusellen...." Men ellers må du tage et spin på den der. Ifølge paragraf 8 i den kommunale legepladslov, er det ikke tilladt at gå forbi en legeplads, uden lige at tjekke sagerne lidt ud, og denne udmærker sig ved at være.....retro" grinede hun til ham .

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    26/11/2016, 09:52

Han havde ikke specielt meget lyst til at snakke om politik, magt eller Sloane. Verden bevægede sig uanset hvad de valgte at gøre, og han foretrak ikke at blive trukket med for så at blive kastet af. Alle ville gerne være noget og betyde noget, men han havde for længst opgivet at ændre verden. Hvis bare han kunne ændre nogle få liv og betyde noget for nogen, så var det nok.
”Held og lykke med det” Sukkede han bare. Ja, måske var han negativ, men hun flirtede med tanken om, at udsætte sig selv for den risici forbundet med en lederposition i en ustabil verden, for at gøre det tæt på umulige. Og stadig… Uanset hvor dumt han synes det var, så havde han sikkert fulgt gladelig med det meste af vejen, bare for at stjæle få af de blikke, han holdt så meget af.

Han strøg ømt en hånd over skulderen, hvor hun havde dasket ham, som om det havde gjort utrolig ondt, men egentlig kunne han ikke holde et skævt smil tilbage fra læberne, og det var næppe overbevisende. ”Nej, det tror jeg ikke. Den eneste vej er med båd, og kysterne er bevogtede” Svarede han. Det var mest gætteri ud fra hvad han havde set, da han havde været der. ”Men hvorfor vil du også uset derover? Du er kvinde, så du kan sagtens få en billet. Problemet bliver, hvis du vil have mig med.” Blev der forsat. Faktisk havde han ikke brudt sig specielt meget om at være der. Selv med en tilladelse, blev der set meget skævt til mænd på øen. Han forstillede sig at de fleste kvinder, havde valgt et liv på øen, netop for at slippe for folk som ham selv.

Han rettede blikket op på omgivelserne omkring dem, da hun talte om legepladsen. De rustne seværdigheder omkring dem havde set bedre dage, men de stod endnu, og vidnede om bedre tider.
”Det er noget vag og elastisk bestemmelse du har med at gøre dér, men jeg lader dig få din vilje”. Smilede han og bevægede sig hen imod gyngerne. Karrusellen holdt han sig fra. Kvalmemaskiner som intet godt gjorde.
Inden han satte sig på sin egen gynge, ville han smutte om bag ved hende, tage fat i de kobberfarvede kæder, som bar gyngen, og hive et par skridt tilbage, for til sidst at give hende et blødt skub, så gyngen kom i gang med at vugge hende frem og tilbage. Så dumpede han ned på gyngen ved siden af. Den knirkede faretruende, men lod til at holde.
Efter et par sekunders tavshed kom han til at le. ”Jeg føler mig som om vi er teenagere. Hænger ud på legepladsen bag din mors hus, fordi der intet andet sted er at tage hen. Det eneste der mangler er et eller andet åndssvagt spil, som … ånden i flasken eller... sandhed eller konsekvens. ” Det var da i hvert fald sådan han kunne forestille sig det havde været at være teenager her. Hans egen ungdom havde været meget anderledes, men han kunne lide at tro, at han var kommet efter det alligevel, og ikke var gået glip af noget.
Hans mundvige hankede langsomt op i et listigt smil, da han netop havde givet sig selv en alt andet end fremragende ide. ”Så… Sandhed eller konsekvens? ” fik han sendt hende et udfordrende blik.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    5/12/2016, 21:44

Egenlig var det et super godt spørgsmål, hun var bare ikke klar over svaret men dristede sig alligevel til et bud. "Det er svært at sige hvorfor jeg føler mig tiltrukket ...næsten draget af dét sted. Jeg tror det er fordi jeg som barn sad med store øre og lyttede til mine forældres snak. Venus Child blev næsten et....sagnsomspundet sted ...i min bevidsthed" Millicent holdte inde og smagte på sine ord. Søgte efter at kunne give en mere fyldestgørende beskrivelse af hendes interesse for stedet.Kort søgte hendes blik op mod den fredsfyldte stjerne himmel , før hun igen så på Auriel og tilføjede " Lidt som fortællingen om Kong Arthur og ridderne om det runde bord....men hér ved man bare ikke helt hvad der egenlig er sket, ikke engang i form af overskrifter. Det gør det lidt.....logeagtigt....ik? Måske er det denne kombi af eventyr, loge og min nysgerrighed der gør det så appellerende. " hun trak op i skuldrene. Måske lød det barnligt, men eventyr og drømmen om et mere magisk sted end den kolde uretfærdige verden de levede i, havde bare altid haft et solidt tag i Millicent....og hendes lyst til at give sig hen til ....et eller andet udefinerbart.

Hun lo, da han satte hendes gynge i sving og klemte automatisk mere fast om gyngens kæder. Millicent brugte vægten af sin krop til at tage gyngen endnu højere op, og bevægelserne fik hendes hår til at flagre i slip strømmen af den vind hun selv satte i gang. " Teenagere....det er jeg da også næsten . " hun kiggede drillende over på ham, og noterede sig med tilfredshed at han også havde nappet en gynge.
" Du er ret tæt på, det var stort set et lille sted for rendezvous's , mangt en pige og hendes bejler har holdt hånd her for første gang...eller røget en kostbar smøg, som de sikkert har tyvstjålet . Det et helt igennem forfærdeligt sted som jeg har trukket dig med til. Det rene fordærv " grinede hun og overvejede hans tilbud.
" Nå.. så nu vil du lege ? " hun sukkede dramatisk , og var SÅ tæt på at nedlægge forbud mod et emne eller to....men på den anden side , så kunne hun vel tage hvad end han ville diske op med. Hun vidste han var en god fyr, og ikke ville 'nive for hårdt' ...ik ?
"Suuuure....bring it on , skal vi sige øøøøhhhh... sandhed ? Eller må man vælge når man kender spørgsmålet....og konsekvensen ?" Kiggede hun over op ham, da hun sagtnedes farten på gyngen, så et lille englesmil kunne afleveres.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    7/12/2016, 13:58

Han var ikke sikker på, at han delte hendes fascination af det udefinerbare. Hvorfor drømme om noget man ikke vidste hvad var, når man kunne drømme om så meget andet? Han vidste allerede hvilke ting i livet, som var værd at gå efter… ja det synes han da i hvert fald selv. Hvorfor tage chancen med noget uopdaget? Han overbeviste sig selv om, at dén tankegang måtte være rigtig for ham og ignorerede, at det nok, når alt kom til alt, ikke var sådan han levede.

”Du opfører dig i hvert fald til tider som en” Smed han leende efter hende og dumpede ned på sin egen gynge. Uanset hvor gammel han blev, så det ikke ud til, at han selv kunne ryste de mere barnlige træk af sig selv.
Han nikkede kort. ”Ja, du er en meget dårlig indflydelse”. Tilkendegav han, og for at understrege ironien blev en bøjet cigaret hevet op af lommen og tændt. Han satte den til læberne og fyldte lungerne.
”Nej, du må da ikke vælge efter de kender valgmulighederne” ekshalerede han med et bedrevidende blik i hendes retning. ”Det ville da være snyd. Nu har du valgt sandhed”. Et par øjeblik gik i tavshed imens han tænkte. Hun havde ikke behøvet at frygte, at han bragte hele Argentum tingen på banen. Ja, det regnede han da ikke med, men man kunne blive fristet. Sagen var den, at han nok mere end rigeligt havde fundet ud af, at der intet godt kom fra at rode i det. Hun ville ikke kunne give ham nogle svar han brød sig synderligt om, og på en eller anden måde endte det altid med at være ham selv der kom i klemme.
Og her havde han gået og troet, at han allerede var kold indeni efter krigen.

”Vi tager en klassiker. Du har 3 dage tilbage at leve i. Hvad vil du gerne nå? ” Kom det endelig og han begyndte at bevæge vægten og benene, så gyngen svingede en smule frem og tilbage. ”Oh, og når du har svaret, vælger jeg også sandhed. Man ved aldrig hvad du kunne finde på af konsekvenser”. Blev der indskudt.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    8/12/2016, 12:19

Et smil gled over hendes features, og hun sagde ham ikke imod.
På en måde anså hun det som et kompliment , selvom det ikke var ment sådan lige nu.For Millicent var ungdom , fantasi, barnlighed...eller den umiddelbare åbne tilgang til folk og livet ...noget man skulle værne om. Al for mange folk blev gamle , fordømmende og forstokket i deres være måde. " Det som vandet er for planterne...holder man op med at vande fordi planten er udvokset, stor og smuk...så tørre den helt ud , bliver kedelig og grim før den dør" forklarede hun med et stort smil.

"Jeg ved da ikke om det er snyd ligefrem ? Man kunne jo også sige jeg forslog noget der var..fornuftigt" hun hev lidt i gynges lænker og forsatte i bedste advokat toneleje.." Man bør kende alle sine valgmuligheder inde man træffer sin beslutning m meeeen vi gør der på din måde så" vrøvlede hun, da man skulle være født imbesil for ikke at kende legens normale regelsæt.
Hun fik sit spørgsmål og selvom det var helt åbent, så var det helt ubegribeligt svært at svare på sandfærdigt.Hun så på ham med øjnene der lyste af forundring og nysgerrighed. " Ved du hvad? Det har jeg ingen ide om. Min første indskydelse var at jeg ville ligne en total taber og sidde sammen krøllet i et hjørne, tude i tre dage over det hele skulle forsætte , men jeg ville ikke være i stand til at opleve det. " hun strøg vildfarne lokker af hår væk, så de ikke generede hendes udsyn.
" Men så tænkte jeg at man har det med at finde uanede mængder af styrke i sådan en situation , og at jeg helt klar ville være stærk for at gøre det lettere for folk der måske var ved min side....men du spurgte om hvad jeg ville nå , ikke hvordan jeg ville reagere jo" hun lukkede sine øjne i, og prøvede samle sine tanker og mærke efter helt inden i. Stemmen var blød og varm , med et drømmende skær over sig. " Jeg ville gerne have en baby.Men det nok ikke muligt på tre dage" hun slog blikket op igen , og nu var humoren tilbage at finde deri. " Jeg ville bruge den første dag på at tage afsked med venner og folk der har betydning, så et farvel kunne tages ordenligt. De næste to skulle bruges på de få der er helt tæt på, jeg ville samle jer....ja , jeg ville da overveje at lade dig komme med " så hun på ham med smil i øjnene ..." og i de to dage skulle bruge vi sidde med tæpper og levende lys i en intim færde uden 'støj' og andre forstyrrelser, og vi skulle dele historier med hinanden. Holde hånd og kramme og være glade for alt det vi havde haft mulighed for at dele. Det ville være min måde at sige tak på, og min måde at forsøge forlade jer med et glad minde, og ikke et al for trist" spørgsmålet var så om det ville virke ? Det var nær ved hun selv følte sig helt trist pludselig. Hun rystede følelsen af sig ....og var i gang med at finde et spørgsmål til ham.
Pegefingeren skød i vejret, da spørgsmålet præsenterede sig selv. Måske var det blevet inspireret af baby tanken hun lige havde luftet- da den hang kraftigt sammen med en del andre ønsker , men hun var også nysgerrig og man gik jo ikke bare rundt og spurgte folk om den slags , normalt.
" Det bedste ved ......at have en partner ?"
Argh , det havde ikke været hendes oprindelige spørgsmål , men hun chickend out.Hun havde måske selv haft lyst til at svare hun gerne ville have oplevet at være helt ...tæt ...på nogen, i de tre dage, men ikke for enhver pris. Det var forbundet med kærlighed for hende og hun havde følte sig nysgerrig på at høre hans forklaring på hvordan der var...føltes...så det hele ikke var hentet fra faglitteratur eller romantiske blade og film. Men det lød hæsligt i hendes øre, altså ordene ...både sex og elskov....al for kunstigt...alt for tynd is at træde ud på...så på vej ud af hendes mund, havde spørgsmålet formet sig anderledes.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    9/12/2016, 21:15

”Måske behøver du ikke kende alle valgmuligheder. Måske behøver du bare gå efter din mavefornemmelse”. Sendte han hende et løftet øjenbryn. Et råd som galt i mange af livets aspekter. Ah hvor ville det dog være skønt at kende alle ens muligheder og hvad de førte til, før man tog nogle beslutninger. Problemet lå bare i, at mens man udforskede mulighed nummer 3, 4 og 5, så skete det meget vel, at de to første muligheder lukkede sig i.
Auriel lagde hovedet let på skrå. Hans egen gynge var begyndt at rokke roligt frem og tilbage. ”Argh, mon ikke du havde fundet din forstand og kommet ud af hjørnet efter en halv dags tid”. Rystede han på hovedet.
Han kom til at le, på trods af, at han vidste, at hun var helt seriøs. ”Det er noget af en donor du skal finde, hvis du skal nå en baby på 3 dage”. Kunne han ikke lade være med at afbryde hende, men ville så holde sin mund igen, for at høre hendes svar.
Cigaretten hang stadig fra hans ene hånd, og sendte krøllede grå hænder op imod aftenhimlen. De strakte sig i små forgreninger op imod stjerne med deres lange røgfingre, inden de tyndede ud og var væk i luften. Han førte hånden op til munden for at tage et sug.
”Jeg er ikke sikker på, at du ville kunne få mig til at sidde og meditere i stearinlysenes skær i to dage” Svarede han efter et par sekunder og lagde hovedet tilbage for at puste nikotinskyen ud igen. Han sagde det med et humoristisk skær i øjnene, som ville han have kedet sig ihjel, men havde det været realitet, havde sandheden nok været, at han slet ikke ville have holdt til at stirre på hende i to dage – ventende på at hun drættede om.

Hendes spørgsmål kom som en overraskelse. En bold han ikke havde noget at gribe inden den ramte ham i ansigtet. ”Seriøst? Af alt det du kunne spørge mig om, så spørg du om noget jeg ikke kan svare på” rystede han på hovedet af hende. Hvordan hun end havde ment spørgsmålet, så tolkede han det, som hvad det bedste var ved at have en permanent livsparter. Han ville næsten ønske hun havde valgt det intime – det havde han da en chance for at svare på.
Langsomt lænede han sig lidt tilbage i gyngen og tænkte. Hun vidste da godt, at han ikke havde gjort så meget i de ting. Der var ikke rigtig nogle erfaringer at trække på, og derfor måtte det blive en blanding af gætværk og ønsker om hvad det kunne være.
”Jeg kan fortælle dig hvad jeg tror er den bedste ting.” Mumlede han med et lidt utilfredst ansigtsudtryk. ”Jeg tror der er mange ting, hvis man finder den rigtige partner. Der er sikkerhed, fællesskab og ikke mindst er der altid nogen i dit hjørne som har din ryg, meeen…” Han tyggede lidt på ordene. De lød mest af alt som nogen enhver ville kunne sige at kærlighed var. Det var vel en svær ting at sætte ord på. ”Men det bedste…” Han lagde sit blik hen på hende for at fange hendes skinnende blå øjne efter endelig at komme frem til en konklusion. ”Jeg tror det bedste er at vågne om morgenen, og kunne se hen på den… smukke person ved siden af sig og vide, virkelig vide, at du kommer til at have hele resten af dit liv med dette fantastiske menneske, og være sikker på at det her, det var det du ledte efter hele tiden. ” Tøvende slog han blikket væk fra hende igen og ned i jorden, så rettede han det op igen. ”Forstår du hvad jeg mener? ” Smilede han velvidende, at det sikkert havde været en omgang uforståeligt vrøvl.

Kort rømmede han halsen og rettede sig lidt op for at smide det meget personlige spørgsmål væk. ”Såå.. Tager du chancen med en konsekvens, eller har du ikke opbygget nok mod til det endnu? ” spillede hans blik drillende hen imod hende imens hans læber krummede op i et skævt smil.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    13/12/2016, 19:17

Det var en rigtig god ting at kende sine egne begrænsninger, og selv Millicent have på forhånd opgivet at påstå , at hun havde helt styr på sig selv, eller sin forstand for den sags skyld. Hun var så lige ud af landevejen som turen kunne gå , men når man kørte uden gps, så slog men et sving hist og kørte en gal omvej pist- så derfor kunne man sjældent forudse hvad ruten ville bestå af.
"Nå , så du er ikke vild med min ide ?" Lo hun højt og fulgte cigarettens røg med sit blik. "Surt for dig , jeg er nemlig ret sikker på du ikke ville nægte en døende pige ,hendes sidste ønske....sålænge hun altså ikke beder dig om kvitte smøgerne" igen et lille grin , da hun ikke var gået dybere ned i tanken. Hun var jo efterladt ikke døende. Ikke mere end normalt Anyways .

Hun havde knebet øjnene sammen, og fulgte Auriel nysgerrigt , da han skulle kaste sig ud i et svar.Hans mimik havde afsløret det var lykkes Millicent at overraske ham med hendes spørgsmål, og det betød hun var mere spændt på at høre , hvad han havde at sige om emnet. Han ville ikke kunne lire et rutine svar af, ikke hvis han var parat til at var ærlig . Hun nikkede opmuntrende til ham, og til slut svarede med ord..." Ja, jeg ved hvad du mener. Jeg kan godt lide ideen om der altid er nogen der er i dit hjørne , og at man er der for hinanden. Det rummer en vis tryghed der er svært at finde" især alene i en skov , tænkte hun videre for sig selv. " Skal jeg være ærlig, så er det svært at forstille sig at vågne op og se sin kæreste ,som det første hver morgen. Det lyder smukt og ...tiltalende, men det er svært at forstille sig " en mat skygge kunne med et spores i de store øjne af hendes, men efter et par blink var det igen væk. Selvfølgelig kunne man kun tale for og ønske sig kærlighed , men hun var også bange for den. Hun vidste at intet havde flammer som kærlighed, flammer der kunne fortære....men dem var hun ikke så nervøs for, det var mere de bånd der fulgte med. Ville hun mon få den i der ro der var nødvendig , for at kunne slå sig ned , EVER.....eller ville hun løve væk og flygte ved hver given lejlighed ? Hun fnøs let i en kombination med et smil , på samme tid smed Auriel sin lille udfordring afsted.Hendes øjne fik straks deres glas tilbage da hun samlede handsken op.
"Du er i selvskab med dronningen af mod, så pas nu på ærkeengel , ikke at gabe over for meget " himlede hun op og så måtte hun jo se , hvad han ville ryste ud af ærmet.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    14/12/2016, 10:01

”Kan du ikke bare komme med dine dødsønsker inden i sætter jer og synger hymner?” Rystede han på hovedet.
Det var vidst tydeligt at hendes spørgsmål ikke var inden for hans hjemmebane og lidt ukomfortabelt flyttede han på sig. Efter hendes svar, måtte han trække op i et kort smil og ryste det af sig. ”Det er skræmmende, det er hvad det er.” trak han på skulderen og var ret sikker på at Millicent, der på det område hvor lige så ødelagt som han selv var, ville være enig.

De tavse dæmoner der krøb over hendes øjne et kort øjeblik, var ikke til at overse, og de fik hendes blik til at lyse op med reflekteret måneskin. Hans eget blik lå på hende. Hun var hjemsøgende smuk i den kølige belysning fra nattehimlen, og han fandt sig selv ude af stand til at holde et suk tilbage, som efterlod et gabende hul et eller andet sted bagerst i hans mave. Han var lykkelig over at hun ikke kunne læse hans tanker. Hendes udtryk gav ham lyst til at række over for at kærtegne den mælkehvide hud på hendes kind, men hans hånd blev på de kolde rustne kæder på gyngen i stedet. Måske ville han få taget sig sammen til at fortælle hende det en dag. Eller måske slet ikke. Hvad ville han også opnå? Han kendte hende godt nok til at vide, at det ikke ville tjene til andet end at jage hende væk.

Heldigvis var der andre måder at få dæmonerne jaget væk. En udfordring.
”Å hå… Dronningen af mod er vidst ude hvor hun ikke kan bunde”. Sendte han udfordrende tilbage og måtte igen lægge hovedet i blød. Han havde ikke haft en udfordring gemt i hans hoved, så nu måtte der tænkes. ”Alle de muligheder!” Lød det dramatisk, som om han bare prøvede at vælge den bedste af de 100 han havde i hovedet. Og han havde skam nogen i hovedet, men dem ville hans stolthed ikke lade stille.
”Fint, jeg har en… Jeg udfordre dig til… at crashe en bryllupsfest”. Smilede han udfordrende over imod hende. ”Og jeg mener ikke som i at stjæle gommen, men som i snig dig ind, drik af vinen, dans til musikken, sig du gik på gymnasiet med bruden og bare… have en fest på nogle andres regning”. Det synes han var en festlig ide, så var spørgsmålet bare om hun turde.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    15/12/2016, 20:51

Det var da forunderligt som et suk kunne virke fortroligt. Men det gjore det .
Hun behøvede ikke spørge ind eller bore i det, tavsheden der fulgte bagefter var af den slags , som man kunne dele når man var tætte- uden den føltes akavet eller ubehagelig. Tvært om var det som hun nød den.

Den lille leg viste sig at være god underholdning. Hun slog kast med nakken og lo højt, da han diskede op med hans dare. " Crashe et bryllup, er du sindsyg ? Det jo nærmest umuligt " hun bed let i den fyldige underlæbe og mærkede morskaben over den harmløse ballade de kunne lave, boble rundt i hendes mave.
" Ved du hvad.. jeg er SÅ på ! Men med mindre vi skal gifte dig væk, så skal jeg lokalisere et bryllup som det første.Og Auriel ?....du jo naturligvis nødsaget til at tage med , så du ser beviset med dine egne øjne, når jeg stopper bryllups kage ned i halsen på gommen , nåååå nej.....det vist brudens opgave ....men så på mig selv da" hun sprang med et af dynen og brugte et øjeblik sine arme som balance pinde, før hun satte hænderne i siden. " Og så elsker jeg da du lige skal udpensle at det ikke er gommen jeg skal stjæle, som om jeg kunne finde på det..,eller det ikke var udfordring nok" grinede hun Og begyndte at gå i retningen tilbage til huset, mens hendes tanker var i færd med at lege bryllup allerede.
-----

Tre timer senere.
Kaffekopper stod på bordet foran dem. Maria var allerede gået i seng, Mary havde givet hende forstoppet næse og allergi der fremkaldte kløende udslæt på lår og arme.
Mellem Millcent og Auriel, lå en del opslået aviser som hun møjsomt havde læst 'personlige' på.
Flere af dem var der sat boller omkring , det var dem , bryllups fester som blev afholdt der inden for en rimelig afstand. " Nå ...hvad synes du så om udvalget ?" Hun skubbede den sidste avis hen til ham, så han kunne gøre sin vurdering. Hun så hen. Od den lille sofa , hvor en elegant aske grå kjole, med en luftigt tyl underdel lå henslængt. Den glitrede og det lignede små dråber af vand lå som perler på den.Hun smilede..." Jeg fornemmer en sejr her ! " vippede hun med de lyse bryn mod ham.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    18/12/2016, 21:30

”Du er velkommen til at stoppe kage ned i halsen på mig, så længe den ikke er fyldt med lakrids” Drømte han sig væk til en 3 lags chokolade kage. Hans gyldenbrune øjne søgte hendes imens hans læber hankede op i et skævt smil. Så hun tog udfordringen op. Spændende. ”Så .. du tager udfordringen og crasher brylluppet. Jeg kan godt være vedhæng, så længe det er dig der taber legen, hvis vi bliver opdaget”. Hævede han et mørkt bryn. Selvom det bare var en dum leg, var han ikke i tvivl om at både han selv og Millicent ville hade at tabe æren – også på trods af at intet andet var på spil.
”Man ved aldrig hvad du ville udsætte det stakkels par for, hvis jeg ikke lige skar det ud i pap” Kom der drillende tilbage, da han lidt tøvende selv kom af gyngen og fulgte efter hende.

Timerne gik og før han så sig om, var Maria gået i seng, og han sad og sippede til en halvkold kaffe imens Millicent studere avisen foran sig. Han havde selv en bunke aviser, som han burde kigge i, men hans øjne synes ikke at ville tvinges væk fra hendes koncentrerede ansigt.
Da hun skubbede den sidste avis hen til ham, skyndte han sig at se ned, som havde han været dybt koncentreret i sin egen bunke. Han hev hendes avis det sidste stykke hen til sig og studerede annoncerne. ”Jeg har hørt at indiske bryllupsfester skulle være ret festlige”. Smilede han og satte fingeren ned ved en annonce om et bryllup mellem to navne han gættede på at være indiske. ”Desværre ville vi nok skille os for meget ud til at kunne tage den”. Sukkede han og ledte videre. Han fandt ikke de cirklede annoncer vildt tiltalende. Alle små lokale anliggender. Hans øjne fangede dog en bekendt adresse som hun ikke havde sat cirkel om – sikkert fordi brylluppet ikke blev holdt i gå afstand fra hendes mors hus.
”Jeg har en lille lejlighed længere inde i byen. Næsten lige ved siden af den her. Vi kunne tage bilen derud og gå derhen når vi bliver for fulde til at opføre os ordentligt? ” spurgte han og pegede ned på en bryllupsannonce. Festen blev afholdt i en gammel balletsal, som der var en del status knyttet til. Han gættede på at der ville være mange gæster – nok til at gemme sig i.
”Tal ikke for tidligt”. Blev der udfordrende kastet til hende, da hun næsten synes at have sejren allerede. ”Det er forresten din tur i legen, hvis du vil give mig en udfordring til aftenen? Det er vel kun fair, at du får din sidste tur, når nu jeg startede”. Fortsatte han og ville højst sandsynligt snart fortryde, at han gav hende den åbning.

”Hvis du ikke har flere indsigelser, vil jeg få skiftet tøj”. Lagde han an til at rejse sig og gestikulerede med en arm imod hans tøj, som han efterhånden både havde kørt flere timer OG sovet i.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    23/12/2016, 14:24

Dén havde hun ikke lige set komme. "Et indisk bryllup? " det var en af annonceringerne hun var gledet let hen over, da det ville blive en del mere udfordrende at passe ind. Hun så ned på hans valg , og læste op med en hvis tøven " Shabnam...  og Vipul ?Are you kidding me" mumlede hun og rystede på hovedet.
Da der ingen indrømmelser blev givet fra Auriel, sukkede hun og slog ud med armene "Jamen, SÅ er det et indisk bryllup vi crasher. Måske skal jeg svøbe et lagen omkring mig, istedet for min kjole" morede hun sig, men det var nu ikke en overvejelse der havde bund i virkeligheden. Hun ville i så fald mere ligne en der var på vej til toga fest , og ikke et bryllup.

" Din lejlighed ? Jov, når den er tæt på ville det da være dumt at gøre det anderledes. Det lyder helt perfekt ....så længe du ikke udstyre mig med en støvklud" drillede hun og gav ham et smil. " Mm lad os komme i tøjet, jeg skal også lige havde sat håret i en frisure, skal vi sige vi er køreklar om....en time , så kan jeg også lige nå at finde en payback udfordring til dig ?"

Halvanden time senere, stod hun parat til afgang. Millicent stod lænet over køkkenbordet , iføre med at kradse en note ned til sin mor, så der lå en lille besked km hvor de var tavet hen. Ellers ville Maria blive unødigt bekymret.Hun signerede det med et lille hjerte og sit navn.  Kjolen var kommet på, skoene var de samme sorte som hun næsten altid brugte når det skulle være en fest sko og hendes hår var blevet arrangeret i lange løse bløde krøller. Hun have lagt en let aftenmakeup , og pakket en lille taske og sin rygsæk med buen i. Hun ville ikke kunne tage den med sig ind, men den kunne blive tilbage i Auriels bil- Just in case, de fik brug for den .... .og lige kunne bede en evt overfaldsmand om 'at holde den et øjeblik' mens de susede ud i bilen efter et våben .....god plan ik.

Hun hørte trin, skubbede den lille note fra sig og så op i den forventning at se Auriel nærme sig.
"Jamen ....lad os komme afsted ...Ramish .. tror jeg du skal hedde.Det skal nok blive sjovt.....især når du skal nappe strømpebåndet af bruden. Det er din udfordring " lo hun .
Millicent var ikke fremmed overfor det at finde på historier. Hun havde blandandet udgivet sig for at være fra fødevarekontrollen, dengang hun havde mistet Snoop, der var hoppet ud af hans taske og hun var vendt tilbage til diskoteket, for at se om hun kunne finde ham. Der havde hun mødt Evan. @Evan....det var længe siden hun havde hørt fra ham , hvordan mon det gik ? Var han mon okay ? I den her bestialske verden , kunne man aldrig vide hvad man mødte på sin vej- og dermed var begrebet sikkerhed...ret usikkert...for de fleste.

Efter en køretur, og lidt forskellige holdninger til hvilken musik der skulle afspilles i bilen , var de fremme ved adressen." Jeg forstår simpelthen ikke du synes at Boney M er gode! Og de var heller ikke fra Indien , Auriel" Rundede hun af , før hendes øjne søgte mod indgangen til balletsalen , hvor en lille stimle af mennesker stod samlet.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    26/12/2016, 17:30

”Jeg kan ikke love noget. Min lejlighed kunne godt bruge en KVINDELIG hånd” Drillede han lidt. Heldigvis havde han taget det værste efter at Sean havde blødt ud over hans gulv. Så blev han jo nød til at tørre op, også kunne støvlaget lige så godt stå for tur. Heldigvis havde de da reddet dæmonens ben.

Han nikkede til det med tiden og blev siddende ved bordet et godt stykke tid efter at hun havde rejst sig for at få tøj på. Hvad i himlens navn skulle han bruge en time på? Og hvordan kunne det tage en time at sætte håret? Det var nok sådanne ting han aldrig ville forstå.
Den sidste rest kold kaffe blev skyllet ned med en grimasse, også ville han ellers selv finde hvad han havde i gemmerne, som bedst ville tjene til et bryllup.

Heldigvis havde han gemt et jakkesæt i bilen. Der havde været brug for det utallige gange, da han boede hos Vladimir, og det var da også et af de sæt, som vampyren havde skaffet til ham, som var blevet hevet med til lejligheder som disse.
Så dér stod han så, på den aftalte tid midt i køkkenet iført et sort jakkesæt over en hvid skjorte og rettede på den matchende sorte butterfly, som netop var blevet bundet om halsen. Det mørke hår var blevet redt væk fra hans pande med en smule voks, men havde nægtet at lægge sig helt ned, så det forreste bøjede mere skråt tilbage i en bue. De gyldenbrune øjne spejdede rundt kun for at konstatere, at Millicent ikke helt havde holdt tidsplanen. Han trådte derfor udenfor for at nyde den tætte aftenluft.

Da han kom tilbage, stod Millicent hen over køkkenbordet og fiflede med et eller andet. Smuk som daggry og med bølger af blond hår der tumlede langt ned over hendes skuldre. ”Jeg tror Auriel vil gå helt fint an”. Himlede han med øjnene og begyndte underbevidst at rette på sin butterfly igen. ”Dét tror jeg gommen bliver henrykt over”. Sukkede han lidt opgivende, men måtte accepterer dommen hun havde givet.

På trods af, at køreturen kun var 10 minutter, var han overbevist om, at sangen blev skiftet mindst 50 gange, og det var ikke meget mere end 5-10 sekunder af hvert nummer Millicent skænkede dem. ”De er da klassiske!” Tabte han lidt lamt den samtale de netop havde haft gang i. Han havde måske også kun halvhjertet deltaget i den, da det meste af hans opmærksomhed lå på at finde dem en parkeringsplads. Der var mange biler parkeret rundt omkring, og han gættede på at balletsalen allerede ville bugne af gæster.
Da de endelig fik parkeret og kom ud af bilen, var der ikke langt hen til indgangen, hvor en flok var samlet. Han kunne høre latter og sagte musik fra bygningen. De var efterhånden nogle timer inde i aftenen, så festen måtte være i fuld gang. Millicent ville få tilbudt en arm, da de passerede gæsterne udenfor. De fleste af dem var overraskende nok vestligt udseende og med klassiske festkjoler og jakkesæt.

Varmen radierede fra lokalerne indenfor og lyset og farverne skar med det samme kraftigt i øjnene i sammenligning med mørket udenfor. Høje lysekroner illuminerede festsalen og en million levende lys var tændt rundt omring. Væggene og bordene var overdænget med blomsterdekorationer i varme røde og pink farver. Specielt omkring brudeparret var dekorationerne overvældende. En høj bue af blomster indkredsede deres ’højsæder’. Gommen bar en lang beige klædedragt med et mørkerødt skærf graveret med gyldne mønstre fra venstre skulder og tværs over hans torso. Hans ansigt var lagt i storsmilende folder, da han så forelsket over på sin brud. Hun var en smuk ung kvinde med tykt mørkt hår sat i en høj frisure. Hun var iført en højrød klædedragt broderet med tilsvarende gyldne mønstre som gommen havde. Dragten havde et skråt snit som lod det røde stof dække brudens ene skulder løst imens den efterlod den anden skulder til et kortere ærme i lysere stof. Mønstre i hvad han gættede var henna dækkede den bare hud på hendes arme og pande.
Et triumferende smil begyndte at vokse på Auriels læber, da en vigtig kendsgerning gik op for ham og han lænede sig ned for at viske til Millicent. ”Vi er havnet i et hindu bryllup. Den dragt bruden har på hedder en Sari, og der er intet strømpebånd”. Hans øjne ville skinne udfordrende. Fandt hun ikke en anden udfordring, ville han betragte det som en sejr.

Et kig rundt blandt salens gæster ville afsløre at de fleste faktisk ikke var indere, hvilket nok var godt, når de skulle passe ind. Ved højbordet med den nærmeste familie, var de fleste iklædt traditionelle klædedragter, men ellers var der kun få rundt omkring som var det.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    1/1/2017, 19:27

Med et nysgerrigt blik, stod hun ud af bilen og tog sig et kig på omgivelserne.
Det var klart en positiv overraskelse , at ikke alle gæster lignede brudeparret.
hendes ankomst med Auriel ville blive langt mindre opsigtsvækkende og dermed øge deres chancer, for at chrashe bryllupsfesten betydeligt.
Hun lod armen glide ind under Auriels og sammen gik de mod indgangen. Stemningen virkede humørløftende og fik automatisk Millicent til at smile. "Der er bare noget over bryllupper , ikke ? Jeg kan ikke huske hvornår jeg har været til et. Det var engang da jeg var lille, og jeg er ret sikker på jeg aldrig har leget anmasende gæst før til et" lænede hun sig diskret mod ham og hviskede. "hvornår har du sidste været til et , var det cleopatra?" Drillede hun ham med hans lange leve tid.

"Wauw " mumlede hun da de trådte ind, og beundringen ikke kunne holdes tilbage.
"Tænk , at man kan få en balletsal til at se sådan ud. Hvor er det smukt" lød det anerkendende og Millicent lod blikket suge et par af detaljerne til sig, dog uden at kunne skelne selve hindu delen ud.

"Et hindu bryllup ? Oh ?...og de går ikke med den slags ? det da bare typisk. Måske var det også næsten synd at du skulle igang med det" trak hun lidt i land igen og rakte ud for at tage et glas champagne fra en skinnende bakke. Den lille tjener der rakte bakken frem , var næppe højere end 1.50 og havde et sort snoet overskæg. Han var iklædt hvidt tøj , med store skinnende guldknapper, og ligende lidt et personale , fra et fint hotel, syntes hun.
"Skål " løftede hun sit glas mod Auriel og bemærkede en større gruppe af unge kvinder, der snakkede i munden på hinanden. Latteren trillede fra deres læber som perler, og de så alle meget smukke ud i deres strålende silkekjoler og kulørte make up. Flere af dem havde lagt mærke til Millicent og Auriel...eller nok nærmere Auriel og blikkene virkede interesserede og en smule ...beundrende? Auriel havde helt sikkert opdaget dem også regnede hun med , længere væk stod gruppen nemlig ikke. Millicent så op på ham og sukkede sagte. "De har faktisk ret, you do clean up nice" smilede hun rystede så tavst på hovedet. Auriel var den type mand der var helt naturligt flot, og selv i hans slidte læderjakke og et mere råt look, ville han have fået deres opmærksomhed, men nu stod de sikkert og gættede på hvem han mon var, tilhørte han bruden eller gommens vennekreds , kunne de blive præsenteret og så videre.

"De der piger....de er vores back up, bliver der nogle problemer så er jeg din søster, og du smækker armen om hende med det langet mørke hår, hende i den røde kjole og siger et eller andet sødt- så vil hun sige til vagten at du er med hende." Havde Millicent udtænkt, da den høje slanke pige stort set ikke slap Auriel med øjnene.

Hun så sig omkring på alle de runde borde, dækket i guld og hvidt. Kun de guldfarvet stole var betrukket med smukt rødt sæde stof, der matchede blomster og brudeparret tøj. Det hele virkede meget gennemført...næsten synd at skulle lave rod i det , men hun var nød til det . Hun havde sagt A og måtte nu sige B - og kun en enkelt ide var poppet op , så hun havde egenlig ikke nogle handlinger at vælge imellem. Hun trak i hans ærme.." Kom ...så mingler vi lidt " .
Millicent begyndte at bevæge sig langsomt rundt, og mens hun nikkede til en , hilste pænt på en anden for så at skåle med en fremmed tværs gennem rummet lod hun diskret sin hånd indsamle de små fine bordkort, for så at bytte om på dem.
der blev ikke blot byttet om på et enkelt bord- nej ....efterhånden som de chit chattede deres vej rundt i den kæmpe sal, blev bordkortene ombyttet på må og få, så der til sidste slet ikke var orden på dem. Der sad damer ved siden af damer, venner og famile var random blandet, og det ene bord havde enda 6 mænd og kun to frøkener siddende. Alt var kaos, men det begyndte først da gommen rejste sig, slog på en gylden gong gong og bød gæsterne finde og indtage deres pladser.

Millicent, greb Auriels hånd, og halede ham mod et bord. "Sæt dig, nu begynder det" instruerede hun, og snart efter stod der en mand ved Auriels side og pegede ned på bordkortet. " Undskyld men Mohomba er vist mig,jeg tror du sidder på min plads"

Millicent blev samtidig forstyrret af en gammel dame, der meget vredt ville vippe hende ned af stolen, da hun sad på damens plads.
Millicent skyndte sig at sige .." Undskyld ,men der er nogen der har taget vores pladser, så vi var nød til at tage dem der var ledige" så Millicent uskyldigt op på den ældre kvinde. Kvinden var på nippet til at skælde yderligere ud, men så sig omkring. Fra næste alle border , lød de samme sætninger og samtaler om at nogen havde taget deres pladser og derfor havde de sat sig på andres. "Der er tydeligvis tale om en fejl, fra personalets side" smilede Millicent og så over på Auriel. " Kunne du ikke være en skat og lige vende et ord med den kære gom, og få ham til at sige folk bare skal....tage plads og nyde maden, så denne uheldige fejl ikke ødelægger det smukke bryllup ? maden bliver jo ganske kold"
Hun trak stolen ved siden af sig ud, og smilede til den ældre kvinde " Vil de ikke sidde her ved os? det ser ud til vi ikke kan få vores tiltænkte pladser "

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    2/1/2017, 20:16

At gå indenfor i hallen, var som at begive sig ind i en ovn. Den varme luft fra selskabet ramte dem som en bølge og slugte dem som de fortsatte ind.

Han smilede svagt og overvejede om han selv før var dukket op til et bryllup, han ikke havde været inviteret til. Nok ikke. Hendes kommentar fortjente hende et løftet øjenbryn og et bebrejdende blik. Han sukkede. ”Vidste du at Kleopatra var gift 3 gange? De første to gange med hendes brødre, og med Mark Antony, som egentlig legalt var gift med romersk kvinde. Ikke at jeg var til stede til nogen af festlighederne”. Smilede han bare og trak på skulderen. Selv hvis han havde været i live på det tidspunkt havde han hverken status eller stupiditet nok til a begive sig så tæt på den romerske borgerkrig. Hvilken blodig tid det havde været. Kleopatras første mand havde fået sig druknet ved at prøve at svømme over Nilen, den anden forgiftede hun selv og den tredje stak sit sværd i maven på sig selv.

”Jeg tror det sidste bryllup jeg var til, var en af Vladimirs kusiner, men husker ikke hvilken. ” Der havde været så mange af sådanne festligheder engang. Faktisk var han lettet over at slippe for dem. Calvarinos familien var omringet af formalitet og kølighed.

Auriel tog selv et højt champagneglas og lod det klinge i en klar tone imod Millicents glas, før han løftede det til læberne ligesom latteren ramte dem. Blikket blev løftet igen. Selvfølgelig havde han lagt mærke til dem. Han skulle vidst være blind for ikke at beundre de unge kvinder, som helt sikkert havde gjort deres yderste for at være deres bedste selv her til aften med skinnende øjne og malede indbydende læber.
”I know” Smilede han bare tilbage til Millicent, som svar. Hendes plan fik ham til at vende blikket igen for at finde den mørkhårede pige. Hun var en slank dådyrøjet skønhed med glat mørkt hår som tumlede ned over hendes lyse skuldre. ”Don’t mind if i do.” Svarede han tilfredst og sendte pigen et blink, inden de fortsatte hen imod et bord.
Der gik et stykke tid får han opdagede at Millicent lavede rod i bordkortene, og yderligere et sekund før han regnede ud hvorfor. Han havde jo ikke ment at de skulle ødelægge hele brylluppet, men hvis de skulle have et sted at sidde, blev de nok nød til at skabe lidt forvirring.

Før englen selv vidste af det, havde Millicent trukket ham ned ved et bord og den største og rundeste sorte mand han nogensinde havde set stod og prikkede til ham og bad om sin plads. ”Øhm…” nåede han at begynde, men Millicent var allerede begyndt at forklare. Selv nikkede han til den tomme plads ved siden af sig selv. ”Mon ikke bare vi skal sætte os.” Smilede han.
Auriel måtte holde et suk inde. *Skide god ide at tage kontakt til brudeparret, Millicent. De eneste der ved vi ikke høre til!* havde han lyst til ironisk at svare, men lagde i stedet an til at rejse sig ”Jo, vi skulle nødig have at vores kære venners specielle dag bliver ødelagt over nogle bordkort” svarede han i stedet, men nåede ikke længere inden gong gongen igen var blevet slået på, og gommen undskyldte forvirringen med bordkortene og bad dem tage plads hvor de kunne. Han satte sig selv ned igen.

Der kom flere retter efterhånden som de færdiggjorte de forrige. Maden var krydret, men god. Vinen endnu bedre, og han havde ikke tænkt sig at spare på den. De havde været heldige at vælge et bord, hvor de fleste var ældre mennesker, som aldrig ville vide, at den historie han netop havde solgt dem om, at de havde gået i skole med gommen, var løgn.
Den ældre kvinde ved siden af Millicent synes at være varmet op efter det første glas rødvin, og hun var ivrigt gået i gang med at fortælle om hendes nevø, som sad ved et eller andet bord og helt sikkert var den PERFEKTE bejler med ord om, at Millicent ’jo lignede en kvinde i den fødedygtige alder’. Det havde fået Auriel at spytte halvdelen af den mundfuld vin han havde taget tilbage i glasset af grin forklædt som en hosten.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    3/1/2017, 15:47

Eftersom Millicent både havde læst OG set film og Kleopatra , så vidste hun udmærket dette. At hun så åbenbart havde glemt det hele igen var uheldigt , for hun var nød til at lytte opmærksomt efter. Hun elskede jo den slags, men da han kom til Mark Antony, røg hendes pegefinger alligevel op , og viftede irettesættende. "Ah ah...her må jeg indskyde at han var altså gift led J-Lo og selv om hun er gammel, så er hun ikke fra romerriget....trods alt" lo hun og morede sig. "Alligevel en lille smule dirt at nappe sine brødre, var det frivilligt ?" Undrede hun sig, og tænkte om det havde været politisk eller .....bare begær?

Lidt syrligt noterede hun sig hendes plan havde virket bedre da hun tænkte på den, og ikke da den blev modtaget . Hun tvang sit smil op et hak større , for ikke at lade ham mærke det og lagde istedet øjnene på den søde pige. Selvfølgelig lyste de næsten sorte øjne op før hun koket slog blikket ned.... for så igen at se op gennem de tætte mørke vipper , småflirtende.
Millicent rullede med øjnene og trøstede sig med at plan A sikkert ville virke og plan B dermed ikke være nødvendig at ty til. Der skulle vel være en første gang for en af hendes planer skulle du!

Heldigt var det, at gommen havde en hjerne der stadig kunne tænke på andet end hans brud, for han tog selv kontrol og fik styr på forvirringen.
De kunne ånde lette op, og sågar begynde nydeaftenen ligefrem. Ihvertfald maden , den var meget lækker .....det meste af den ....det hun ikke kun se og identificere hvad var, blev diskret skubbet til siden med gaflen.
Auriel dæk historie gik som smurt i olie, og de ældre synes at være særdeles glade for Auriel.

"Fødedygtige alder ? " Millicent kunne mærke varmen begynde at brede sig og hun puffede håret tilbage over skuldrene , i et forsøg på at komme af med den.
"Jeg har arvet min søsters fire børn, efter hun havde et ....heldigt sammenstød ....med en gruppe zombies, sig mig...er din nevø glad for børn ?" Smilede hun og satsede på kvinden ikke ville ønske ham en fremtid hvor han forpligtede sig til at tage hånd om en kvindes børn...der hverken var hans...eller hendes ,for den sags skyld"

Den ældre herre ved Auriels side var velklædt og havde store smykker af guld.et stykke inde i middagen ,havde han fattet sådan en sympati for den unge mand at han rømmede sig , og tilbød " Hør. Vil du ikke gøre mig med selvskab ,ved første pause og nyde en cigar med mig ....cubanske?" inviterede han Auriel.
Millicent så med et bedende blik til Auriel, hun havde ikke den vilde lyst til han skulle følge med manden. Hun bildte sig ind at deres små historier var mere vandtætte, når de høre hvad den anden sagde...og backede det up. Risikoen for at vrøvle og blive taget i det , var større når de var adskildte....og så var hun iøvrigt ikke helt tryg ved at blive efterladt alene med den gamle dame, der sad og spejdede lidt efter sin nevø. Til Millicents held , var Miss Marpel , som hun hed, nærsynet og kunne derfor ikke udpege nevøen for Millicent.

Desserten blev sat på bordet, og en mere sødlig vin blev skænket op.
Millicent kunne godt mærke hvordan alkoholen som altid fik hendes krop til at slappe mere af, og hun var åbenbart ikke den eneste . For nu havde den mørkhåret pige forladt hendes bord , for at komme mod deres. Hendes øjne kælede omkring Auriel, men også den ældre herre ved hendes side. Hun slog armene om hans hals, lænede sig frem og satte sin kind til hans , før en fløjelsblød stemme kom fra de røde læber.." Hej far" Den ældre mand kiggede op , klukkede Og smilede til hans datter.." Mirza....hygger du dig min skat?"
Hun kyssede kærligt din fader på kinden og svarede lydigt " Ja far, festen blev alligevel langt bedre end jeg troede " indrømmede hun, og lod det stå mellem linierne at far og datter nok havde debaterede dette, før bryllupsfesten gik igang.
Pigens øjne søgte Auriel og selv om Mirza var en kvik og fremmelig ung kvinde, så var der noget ved de gyldene øjne og ....hans udstråling...der kaldte på genertheden i hende .Kun akkurat kunne hun fastholde sit blik på ham, stadig bag ved hendes far, men armene viklet om hans nakke, da hun talte..."Så skal jeg bare have fundet en partner , når de spiller op til dans "
Millicent havde nær puffet til Miss Marbel, da det jo var oplagt at trække nevøen ud af hatten her- men hun var ikke sikker på den gamle dame var hurtigere på svar knappen, end Millicents Vinglade ærkeengel var.

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    4/1/2017, 16:43

Auriel var ikke sikker på, at han forstod hendes J-lo kommentar, men lo all the same. Man vidste aldrig rigtig hvad der ville komme ud af munden på Millicent.
”Ville du begære en idiot der forsøgte at svømme over Nilen? Og den anden forgiftede hun selv, sååå…” Lod han hende færdiggøre hans tankegang. Som regeringsleder i en sådan tid, var der nok ikke meget der hed begær frem for pligt, men så igen… Det havde været alt andet end smart af Mark Atony at bryde sine romerske alliancer, så hvem vidste hvad der havde lagt bag?

Den ældre dame ved siden af Millicents synes ikke skræmt af hendes dækhistorie. Hun havde netop taget sine tykke briller af for at pudse dem i en serviet. Måske hun ville kunne få øje på nevøen nu? ”De pokkers zombier. De tog mit ben tilbage i… 3790.. Eller det gjorde en rundsav, efter at en af de sataner havde sat tænderne i min ankel”. Kom det bittert fra den ældre dame og hun svang et ben forbi sin stol, så de ville kunne se at det var en protese. ”Jeg er sikker på at min nevø ville sætte pris på dit heltemod”. Gnæggede hun videre, og havde vidst halvt glemt at det var søsteren og ikke Millicent, som havde haft et sammenstød med zombier.
Den mørke herre ved siden af ham viste sig at have en større virksomhed i byen og at dømme efter de tunge guldsmykker, gik det vidst ganske udmærket. Auriel havde netop tømt sit glas rødvin og sat det fra sig, da han fik tilbudt en cigar. De gyldenbrune øjne lyste op i iver. Vidste manden overhovedet hvor få cubanske cigarer der var tilbage i verden? Han nåede ikke engang at notere sig Millicent bekymrede blik. ”Selvfølgelig! Det er meget generøst af dig. Skal vi sige... Efter desserten? ” Blev der svaret og først da bemærkede han de lyse øjne på sig. Han vendte sig imod hende og trak på skulderen. De skulle nok klare sig. Nu havde de jo lagt en bund.

En lys kvindestemme fik ham til at se op igen. Den havde været adresseret til hans nye kompagnon, og viste sig at tilhøre pigen fra før. Hans blik gled på skift imellem dem og prøvede at finde harmoni mellem ordet ’far’ og deres kontrastende hudtoner. Måske det bare var en af de familiehemmeligheder, der var bedst usagte.
Han slap ikke den kønne unge kvinde med øjnene. Hendes øjne være tillokkende, ligesom visheden om at Millicent ville hade det var.
Miss Marpel var allerede begyndt at bevæge gummerne og fumle efter ord ved trickordet ’partner’. Hun havde været fast besluttet på at hendes nevø – som var 24 – var ved at være langt over den tilladte alder for ugifte, og hele aftenen havde hun råbt højt om ham til alle kvinder der ville lytte. Hun havde endda haft fat i en mand, men det var heller ikke fair. Hendes syn kunne ikke kende forskel, når mændene havde langt hår.
”Jeg er sikker på, at du ikke vil få svært ved at finde nogen”. Havde han dog nået at afbryde den ældre kvinde. Han lænede sig en smule fremad ved bordet. ”Ellers vil jeg hellere end gerne melde mig som frivillig”. Han havde fået tilpas nok alkohol i aften til, at en dans med en attraktiv kvinde ikke skulle gå hen over hovedet på ham.
Millicent
Event Admin

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    10/1/2017, 21:05

Ingen tvivl om hun morede sig, for Millicents øjne glimtede af morskab og hun glemte helt at holde med ind og ud gange, fordi hun begyndte slappe mere af.

"Siden du spørger , så har en fyrs svømme egenskaber nok aldrig været en major turn on, nej " lo hun og sendteet smil hans vej.

"Du har nok ret i det var politisk betinget, men jeg vil sige dig...,selv om det måske var ren kærlighed så ville hun ikke være den sidste kvinde der har forgiftet sin mand eller hvad der er værre"

hun klippede med sine fingre ud i luften, for at understrege hvad hun mente. Hun havde engang læst om en dame der havde klippet ....mandommen....af på hendes ægtefælle , der kunne man da tale om en mopset sild.

Mopset sild...det var den ældre dame så ikke, kunne Millicent konstatere .
Det var sjældnere Millicent tabte mælet, men da hun fik svunget en ben protese i ansigtet og kvinden virkede helt upåvirket af alle Millicents opdigtede plejebørn , måtte hun nøjes med at se meget overrasket ud. Damen klappede hende ovenpå Millicents lyse hoved , som ville hun sige 'ja, jeg ved det er en grim overraskelse' og så var hun ellers videre i snakken, mens hun trak sin guldplisserede nederdel, ned over sin protese igen. Miss Marpel var bestemt ikke en sart mimose, det lod sig hurtig vise og selv om Millicent gav det yderligere et par forsøg på at ryste nevøen af, så virkede beretninger om børnenes skarnsstreger , uvaner og Millicents forældre der boede i gæsteværelset og holdte opera aftener ugenligt, på ingen måde til at ryste Marpel.

En smule utilfreds med at Auriel ikke lod til at opfange hendes bøn, blev det et anstrengt smil der langede sig over læberne. Det var jo ikke fordi det var en stor ting, fortalte hun sig selv , men hun følte sig ikke helt tryk og det gik hende på at hun ikke var i stand til at afdække årsagen. Blev de overvåget af nogen ? Var de afsløret eller stak det dybere . Hun forsøgte ryste følelse af sig og håbede det blot var Miss Marpels selvskab der ikke var så appellerende og hun ikke gad efterlades med hende. Guderne måtte vide hvad hun ellers kunne finde på at fremvise next efter benprotesen, tandprotesen måske ?

Millicent fulgte med den lille snak , afbrød ikke men havde fat i sin vin, som blev nippet lidt til . Hun havde lyst til at hive Auriel og 'The dad' op i kraven, stoppe en cigar i deres mund og puffe dem over mod sofa afdelingen, så hun kunne afbryde hvad hun forud så komme. Auriel havde fået mere end han skulle af vin, for hans fest gen var da ved at slå sig helt løs, lytte hun lidt irriteret med Og bedre blev det ikke da pigen lyste op et et smukt smil og slap hendes far . Hun rakte forbi ham for at række den slanke hånd frem mod Auriel.

"Jamen..det er da et tilbud jeg umuligt kan afslå, uanset " den unge kvindes øjne funklede , og var der overhovedet en fejl i hendes smukt indrammet ansigt, så kunne Millicent ikke finde det , i skærene fra de mange levende lys. Millicent satte vinglasset fra sig, en smule hårdt ,men ingen skader skete. Great....nu ville han til at hygge sig ! Bedst som de sad her , til et bryllup...såååå ville han til at hygge sig , bare fordi de havde fået god mad og drikkelsen var for free.....nå ja, og en smuk pige så på ham med bedårende dådyrøjne. Millicent sukkede næppe hørbart, og drejdede sit glas rundt mellem hænderne, mens Mirza præsenterede sig igen til Auriels ære, og lod et par fraser falde om hvordan hun ville se frem til at de kunne begynde mingle...og danse.
Miss Marpels læber bevægede sig igen, men og Millicent nikkede høfligt , men hørte egenlig ikke ordene. Mirza var begyndt at sludre kort med nabo bordet, blot en hurtig overstået ord veksling, og så blev en stol trukket over til hende, så hun kunne få den på plads mellem hendes far, og Auriel med et stort smil...i sidste øjeblik ændrede hun dog retningen med ordene ...

"Der er nok mere plads her, undskyld mig " smilede hun til Millicent , da hun placerede sin stol mellem Auriel og Millicent. Mirza smilede til Auriel.. "Hvordan kan det være du er med din søster til bryllup, og ikke en ledsager ?"

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    12/1/2017, 21:56

”Nogen fortalte mig engang, at centeret i hjernen der regulere kærlighed og had ligger så tæt op af hinanden, at følelserne kan være svære at skelne fra hinanden. Måske var det dét der skete… Eller også glemte han bare at slå toiletbrættet ned.” Fnøs han med et træk på skulderen. Det var vidst ikke helt unormalt dengang for royale at dø under mere eller mindre mistænkelige omstændigheder.

Lydløse tjenere var begyndt at krybe omkring bordende og samle brugte tallerkner og bestik for i stedet at erstatte dem med skinnende hvide desserttallerkner af porcelæn. De tomme flasker vin blev ligeledes erstattet med små runde flasker portvin og cognac, som passede bedre til det søde i en dessert. Kagen måtte de dog vente lidt på endnu. No doubt de også skulle se brudeparret skære den før den blev serveret.
Som de fleste andre herre i lokalet havde Auriel netop overgivet sig til varmen og hængt sin jakke over stoleryggen. Den hvide skjortes ærmer blev omhyggeligt foldet op til albuerne.

Han tog imod pigens hånd og gav den et kort klem. Imens blev det overvejet, om han skulle bruge deres rigtige navne, og kom frem til, at det ikke var en risiko han ville tage. ”Alex. Og dette er min … søster, Mary” præsenterede han dem begge og slap hendes hånd igen. Hans blik var faldet over på Millicent, og han var pludselig meget opmærksom på hvor lidt de lignede hinanden. Hendes gyldne hår og lyse blå øjne var i fuldstændig kontrast til ham selv, og han var ikke sikker på at han ville kunne finde mange ligheder selvom han prøvede. Nå, men i det mindste havde ingen af dem da asiatiske træk, så havde dén løgn været svær at spille på. ”Halvsøster” Tilføjede han for en sikkerheds skyld og sendte Millicent et skævt smil, før de gyldne øjne søgte tilbage på bordets nyeste gæst, som hun placerede sig lige midt i det hele.
”Det er ikke fordi du kræver meget plads”. Svarede han og rykkede instinktivt stolen for at give lidt mere.

Hendes spørgsmål var egentlig temmelig godt. Hvem tog med sin søster/bror til bryllup? Det var faktisk en smule trist, hvis man tænkte over det. Alligevel havde han ikke en sky af tvivl om, hvad svaret skulle være. Han rettede blikket tøvende op imod Millicent igen, for at trække sigende op i mundvigene ”Familie er den vigtigste ting i verden. Hvem skulle jeg hellere følges med?” selvom det egentlig havde været Mirza han svarede, gled hans blik først tilbage på hende, da han talte igen. ”Men faktisk burde du spørge hende. Hun kender brudeparret bedst. Jeg er bare plus one”.

Kort efter lød beundrende stemmer og tilkendegivelser, da et hold af konditorer i hvide uniformer kørte en stor lilla kage i 5 lag ind i salen. På den strakte sig et hvidt mønster i hvad der lignede hvid fondant, som mindede ham om henna mønstrene malede på brudens arme og fingre. På toppen stod en miniature efterligning af bruden og gommen i strålende farver. De strålede næsten lige så flot som brudens smil, da hendes nye ægtemand ledte hende ned for at skære for. Han misundte dem en smule, gik det op for ham. Ikke for kagen, ikke for gæsterne og specielt ikke for det ekstravagante bryllup som dannede rammerne for aftenen. Men de så lykkelige ud. Den slags lykke, hvor man var ligeglad med, at resten af verden var i ruiner. Mon ikke han ville have været et fjols, hvis han ikke misundte det lidt.
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent    

Go get your showel, and we'll dig a deep hole. - Millicent
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 3 af 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» ... er tegn på regn ... - Millicent
» Indbydene aften - Millicent
» Hjerternes Fest ~ Millicent