Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
Summoner Icon_minitime31/5/2017, 20:24 af Millicent
Admin Expressen #16


Hey Newworld , this is a ghost speaking



Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Kommentarer: 29
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
Summoner Icon_minitime6/6/2017, 15:25 af Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …


Kommentarer: 12

 

 Summoner

Go down 
ForfatterBesked
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.


Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375
Reputation : 60
Join date : 29/05/12

Summoner Empty
IndlægEmne: Summoner   Summoner Icon_minitime18/10/2013, 13:12

Credit: Makuro (Modificeret af admins)
Summoner Sorcer10

Hurtig forklaring.
Summoner er en class, som er baseret rent og skær på magi og hjælp fra ånderne, elementerne og de uddøde. Desto mere de bruger deres hidkalderevner, desto mere svag bliver deres fysiske krop. En summoner har altid en guide ånd ved sin side, da man ikke kan blive summoner uden den.

Summonernes historie.
Summoner har altid eksisteret i en eller anden grad, normalt før tredje verdenskrig var disse summoner discipliner adskilt i necromancer, shaman og warlocks.
Necromancerne har altid været de bad guys imellem summoners, da de brugte sort magi og kunne summone de uddøde som zombier, ghouls, knightmares, dæmoniske væsner osv.
Shaman var naturfolkenes summoner især indianerne havde mange af dem. Disse summoners var specialiseret i at udnytte elementernes mana/ånd til at fremmane elementvæsner.
Warlocks var allermest specialiseret i at kunne hidkalde væsner fra skyggeverden og den almindelige verden.
Efter den store krig for de ca 1800 år siden stillede nye krav til verden og dens væsners overlevelse. Disse summoners fandt ud af, at det var bedre at udnytte alle genrene inden for summoning, så derfor blev alle disse tre genre og dens mange undergrene smeltet sammen hos mange af de store summoner grupper og skoler.
Normalt før hen i tiden så krævede det altid for en summoner, at summoneren skulle lave et ofre ritual eller andet i den genre for at kunne hidkalde væsner. Men en gammel hemmelighed blev givet ud til de yngste fra de gamle og mægtigste summoners, da man hurtigt indså, at sådan en magtfuld middel kunne sikre summonernes overlevelse.
En summoner behøver ikke at lave ofreritualer selv for simple ånder, hvis de bare har en guide ånd ved sin side. Dette har også gjort, at selv folk som aldrig har kendt til summoning før, kunne blive summoners ved hjælp af denne guide ånd.

Summonernes guide ånd
Guide ånden er et princip som kommer fra shamanismen, men som enkelte af de andre summoners fra de andre grene også har oplevet. Simpelt kan man sige at en guide ånd er ligesom et totemdyr, den følger en og hjælper en både med ting i livet men skam allermest når det gælder summoning.
En guide ånd kan være hvilket som helst dyr eller person, men desto ældre og mere magtfuld ånden er, desto mere kræver det for at vække åndens interesse.
Man, som summoner, altid kunne se sin guide ånd, men ingen andre kan hverken se eller føle den. Dog under visse omstændigheder kan selv andre almindelige mennesker eller væsner føle eller sågar lige skimte denne guide ånd under store hidkaldelser eller hvis ånden er magtfuld og vil gøre sin tilstedeværelse kendt. Dog er guide ånden ikke en del af den fysiske verden og kan derfor ikke gøre noget i den fysiske verden. Den vil kun være som et spøgelse, som hele tiden følger en eller er i nærheden af en på den åndelige plan.
Men guideåndens funktion er at hjælpe dig med at hidkalde ånder, da den er din kontakt til elementerne, til åndeverden, til skyggerne og sågar helvedet. Den er den, som rækker ud til ånderne og får dem til at blive opmærksom på din tilstedeværelse og hidkaldelse.

Hvordan får en summoner sin guide ånd?
Der er 3 forskellige måder at få en guide ånd.
1: man kan få den tilfældigt, hvis der er et familiemedlem, som er død, men har valgt at blive og våge over dig, så kan vedkommende et tidspunkt manifestere foran dig og gøre opmærksom på sin tilstedeværelse og måske indvie dig i, hvordan man summoner ånder, elementer osv. Det er typisk familiemedlemmer, men nogle gange kan mægtige ånder lige pludselig få interessen i en, og så gerne vil hjælpe en. Typisk sker dette på en kontrakt, hvor man skal gøre noget for denne mægtige ånd. (husk at komme med en god grund til, hvorfor i lige har fået denne mægtige ånds interesse)
2: Man kan via andre erfaren summoners få lært et ritual, hvor man kan kalde efter en ånd i sin trance, her er det tilfældigt, hvilket dyr eller ånd, som vælger at manifestere sig, i din trance, og igen den vælger dig og ikke omvendt.
3: Hvis man har en genstand fra den afdøde ånds lig f.eks knogler fra et dyr eller andet i den dur, så kan man hidkalde ånden, men det er ikke sikkert, at den vil godtage dig som dens master. (Desto større og stærkere ånden er, desto mere kræver det som regel) Nogle ånder kræver direkte et ofre af en eller anden art for at manifestere sig foran dig.

Summoner kontrakten med guide ånden.
En summoner skal indgå en kontrakt med ånden, som går ud på dette.
- Summoneren bliver master over ånden, derfor skal ånden under almindelige omstændigheder altid følge masters befalinger.
- En guide ånd må aldrig gøre noget, som kan direkte udsætte sin master for fare, men en ånd kan godt undlade at hjælpe.
- Kun master kan bryde båndene imellem ånden og masteren.
- En master kan kun have en guide ånd ved sin side.

Hvordan bliver man summoner?
Så snart man har fået fat i sin guide ånd, så vil den ånd guide dig individuelt med et ritual, som gør, at du selv får en vis kontakt til elementerne, til åndeverdnerne osv. I hvert fald så du ikke er fuldkommen usynlig for disse kræfter og ånder.
Her vil du ofre til de 3 summoner genre, hvor du ofre et mindre dyr til warlock grenen, får skaffet dig nogle knogler til necromancer grenen, og udsætter en del af din krop for en af elementerne (kulde eller varme er det typiske)
Fra dette ritual er din sjæl blive markeret af ritualets magi til at være en summoner. Her får du også basis evnerne inden for summoning.

Summoners evner.
En summoners evner afhænger af, hvorvidt personen er erfaren. Desto mere en summoner bruger sine evner, desto mere stærkere bliver han, da man kan sige, at båndene/vejene til åndeverdnerne bliver større og stærkere. Men problemet er dog bare, at desto mere en summoner bruger sine evner, desto mere ødelægger summoneren hans eller hendes krop. Energien, som er påkrævet, tærer direkte på summonerens krop.
Så derfor møder man to forskellige slags summoner, der er de summoner, som stadigvæk fysisk stærke og godt ved helbred, og som oftest bliver kaldt for kriger summoner, hvor de stadigvæk ligger styrken i deres våben og kampteknikker, men lige bruger de simpleste ting inden for summoning for at klare sig.
Så er der de såkaldte rigtige summoner, hvor de har svag fysisk styrke, men tilgengæld kan de kompensere for alt dette ved at hidkalde stærke ånder. De svagheder, som rammer en først, er oftest, at man mærker, at man får et dårligt helbred. Man bliver oftere og hurtigere syg både af radioaktivitet og diverse sygdomme. Desuden hvis man ikke bruger healende alkemiker drinks eller andre ting i den dur, så vil ens udseende også forfalde. Man vil oftest ligne en, som er langt ældre, end man reelt er.
Som summoner kan man normalt kun summone et dyr af gangen! Undtagen de allerletteste ånder. Men man kan kun summone flere af de letteste ved man er en erfaren summoner, da i starten vil selv de letteste være svære at styre.

Så snart man har summonet et dyr eller væsen, så er den under ens fulde kontrol, altså den skal gøre det, som man end siger. Dog desto mere koncentration og energi de kræver, desto sværere er de at styre. Men man kan beholde et summonet dyr i verden til evig tid, hvis man har lyst, men den kræver konstant energi.
En summoner kan summone følgende ting:
- Manaånder eller såkaldte elementmana(bruges til at besætte ting f.eks en ildånd besætter sit sværd så det er i flammer)
- Menneskelige og normale menneskelige væsen ånder(Kræver, at man enten har personlig ejendel eller kender deres navn)
- Elementånder.
- Andre ånde og skyggevæsner.
- Døde dyrs ånder.
- De uddøde som zombier osv( Det kræver dog, at man er i nærheden af lig andet, hvis man er en first class summoner)

Eksempler på dyr og væsner, som i kan summone: her

Begynder summoner.
Lige efter ritualet kan man disse ting:
- Man har fået magiske øjne, som kan se ånder, som er på den fysiske plan som spøgelser og åndevæsner, som ikke har valgt at endnu manifestere sig i en fysisk form i verden.
- Man kan via meditation og trance komme ind med sin sjæl i skyggeverden, den øvrige åndeverden og den såkaldte nedre også kendt for helvede. Dog skal man passe på, da når man kan se alle disse ånder, så kan de også se en, og der er mange rovdyrsånder. Men desto mere en stærk guide ånd man har ved sin side, så kan den beskytte en fuldt ud i disse verdner, når man leder efter endnu stærkere ånder, som ikke kan hidkaldes på normalvis eller man har brug for råd fra æld gamle væsner.
- Man kan hidkalde alle former for mindre dyreånder (fra insekter til hestestørrelse, men ikke større end det) Det kræver meget koncentration og afhængig af størrelsen mellem 40-80% energi. (da man endnu ikke er erfaren)

Normal summoner.
- Man kan hidkalde element mana, f.eks hvor man en lille ildånd besætter ens svær, så det står i flammer. (kræver en mindre koncentration, men omkring 50% energi.)
- Man kan tilkalde større døde dyreånder (De ligger imellem lette og mellemsvære)
- Man kan hidkalde væsne, som ikke er mellemsvære. (Se på de enkelte væsner, hvad de koster. Hvis i selv finder på jeres egne, så kræver en let som regel fra 10-25% energi)

Erfaren Summoner.
Alle summoners ved dette niveau har et generelt dårligt helbred og ikke særlig god fysisk styrke.
- Disse summoners kan hidkalde meget mellemsvære og meget svære ånder. ( Dem, som kræver en del koncentration af de mellemsvære, ligger mellem 45-70% energi. Men de sværeste ligger normalt mellem 60-100% energi. Ellers se på eksemplerne af de forskellige væsner.
- Man kan hidkalde de helt store døde dyreånder.

First class Summoner.
First class summoners er rets så sjældne, men de eksisterer stadigvæk selvom de er næsten en legende. De fleste, som er first class summoner, kan man tydeligt se på, at de er det, fordi deres krop er meget forfaldet. De er næsten 24/7 syge, og de har tit en dårlig ryg, og hvis de ikke plejer konstant deres udseende, så bliver meget grimme, sågar nogle kan have en spedalsk udseende, hvis de overhovedet ikke passer på deres udseende. Selvom flere af disse summoners er kun i 20'erne, så har de tit en fysisk styrke på mindre end en meget gammel mands.
Men når det er sagt, så kan de sagtens stadigvæk se normale og pæne ud, hvis i bruger eliksirer, magi, operationer osv til at vedligeholde jeres udseende!!
De fleste summoners, som er nået her til, har en stærk guide ånd.
- De kan summone 2 mellemsvære eller mindre væsner af gangen.
- En summoner kan vandre ind i skyggeverden, åndeverden og de andre verdner i sin fysiske form( De kan ligesom med skyggedæmoner vandre ind i andre verdener. Dog kan de kun gøre dette 1 om dagen, men det er tit deres redning, da de kan forsvinde fra den fysiske verden. Dog kræver det stadigvæk omkring 30% energi og at de kan sige en besværgelse)
- De kan summone de højeste og stærke væsner som Plasmagoer, urgamle dragevæsner (andre eksempler kommer senere) Næsten de alle kræver specielle ofringer osv for at de overhovedet gider at manifestere sig i verden og de er oftest næsten umulige at styre, og så snart man mister kontrollen over dem, så forsvinder de fra verden. (hvis i er i tvivl om, hvorvidt jeres væsen er OP, da mange af disse ultimative væsner er enormt stærke, så kontakt lige en admin)

Men first class summoner er desuden specialiseret sig enten i shamanisme, warlockisme eller necromanisme.

Shamanisme: Giver en adgang til at have en yderligere guide væsen eller en såkaldt bodyguard væsen, som ved et knips kan manifestere sig uden det kræver meget energi overhovedet(højst 5% energi) og ingen koncentration. (Dog må denne ånd ikke være lige så stærk eller stærkere end et mellemsvært væsen)

Necromanisme: Man kan raise mange (op til 40 højst) zombier og skeletter fra jorden af uden at der er et lig i forvejen. Desuden kan man ved stor koncentration styre en vampyrs krop, da en vampyrs krop er jo "død" i forvejen.

Warlockisme: Du kan få midlertidigt evner fra et åndevæsen, som du hidkalder. Så i stedet for, at den manifestere foran dig, så giver den dig midlertidigt dens evne. (afhængig af evnens kræfter kræver det meget eller lidt energi. MEN DU KAN IKKE HAVE EVNEN TIL EVIG TID :)) Og dog vil evnen altid kræve mere energi af dig end den oprigtigt ville have haft gjort hos den oprindelige ejer. Så ude over energien som det kræver at få evnen, så kræver brugen af evnen ekstra meget energi ^^

En summoners svagheder og styrker.
- Desto mere de bruger deres evner, desto dårligere fysisk bliver de (så meget at de kan blive ukampdygtige)
- De fleste er enormt afhængig af deres åndevæsen.
- Det kræver for de fleste meget energi og koncentration på at bibeholde deres væsen i verden.
- Dog er deres dyr oftest meget stærke på forskellige områder, så pas på dem! Da de kan hidkalde væsner i løbet af sekunder.

Et typisk eksempel på store og magtfulde summoners kampe imod hinanden:
Summoner Mage_b10
Tilbage til toppen Go down
 
Summoner
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Regler og information ::   :: Classes-
Gå til: