New world

IndeksFAQSøgTilmeldte brugereTilmeldLogin
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
31/5/2017, 20:24 by Millicent
Admin Expressen #16

Hey Newworld , this is a ghost speaking

Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Comments: 5
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
6/6/2017, 15:25 by Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …

Comments: 12

Share | 

Gathering of goods (Ellie)

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 00:04

Sted: Gaderne i Las Vegas.
Vejrforhold: Måneskin kun med få skyer, stille vind fra vest.
Tidspunkt: 10:00 PM.
Befolkningstæthed: Enkelte personer går på gaden, men de lader dog til at passe sig selv indtil videre.

Månen stod højt over Las Vegas', hvor kun få skyer stille drev hen over himlen, og dermed skyggede for de få stjerner der endnu var at se inde fra byen. En atv med anhænger stod parkeret ved en gyde, hvorpå der var læsset en god dynge skrotmetal. Der lød en let skraben og et metallisk dunk, og lidt efter kom en høj mand, på lidt over 2 meter, næsten komplet dækket af cyborgdele, slæbende ud af gyden, favnen var fyldt med endnu flere metaldele. Til trods for at cyborgen praktisk talt kun var robot, var det eneste der på lyden afslørede dette, en hydraulisk ventil, der summede lidt ved hver bevægelse, og det lette metalliske dunk der lød når fødderne ramte jorden.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 00:19

Ellie gid med en lav nynnen hen af gaden, med blikket på hendes fine læder sko der lige havde fået et nyt lag lak så det skinnede fint igen. hun havde været opppe i sin mors lejlighed for at hente lakken, men hendes mor havde ikke været der, så Ellie var på vej afsted igen. nu og da lavede hun et lille hop så et lille klunk ville kunne høres fra skoene mod jorden. hun var iført sin gule nederdel, med hvid kant og sort tyl under. på overkroppen havde hun sin mørle blå jakke der sad fint på hendes lille krop med to 'vinger' i bunden. den var lukket så man kunne lige så det hvide kvinde skjorte og det mørke blå silkebånd var løst bundet om hendes hals i skjortens krave. hun havde sit sværd ved sin side og sin sniper stikkende op fra hendes taske på ryggen. meget malplaceret i forhold til den unge piges uskyldige smil og varme gule øjne, der lyste op af glæde og uskyld. de snehvide hår dansede let rundt i den stille vind og skindede svagt i månens lys.
Ellie hørte en skrabene lyd og et underlig dunk i det hun passerede en bil med anhænger. hun stoppede brat op og så først på bilen, dog fangede den 2 meter høje cyborg hendes opmærksomhed meget hurtigt. hun havde ikke mødt en cyborg før i sit liv. hun kunne dufte metalet i hendes skarpe ulve næse og stirrede på den høje mand med et nærmest forbløffende blik. hun stod helt stille og stirrede på ham uden en lyd. dog var alle hendes sanser igen, duften af metal, lyden af denne mærkelig ventil og dunket fra når mandens fødder ramte mod jorden.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 00:45

Elvolganta tømte sin favnfuld, af metalstumper ned i traileren, og lod derefter sin blik løfte, så det nu faldt direkte på den unge pige der stod og så på ham. Han nikkede stille til hende, og gav hende et let smil, samt et blink med hans eneste tilbageværende menneskelige øje, skønt hun muligvis ikke ville registrere at det var et blink til hende, men måske blot havde været et almindeligt blink, hvilket han dog ikke skænkede en tanke. "Godaften" sagde han så efter at have kigget på hende i et par sekunder og tilføjede "Du kan være helt rolig, jeg bider ikke" han havde et diskret glimt i øjet, der kort efter søgte ned mod metallet igen, hvor hans cyborg-øje dog, endnu lod til at være rettet mod hende. Hans hænder rodede lidt rundt i metallet, og fik hurtigt lagt det ordentligt, så der kunne ligge mere i traileren, skønt den allerede nu, hang noget nær faretruende i fjedrene..
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 00:54

Ellie stivnede op i hele kroppen da han så på hende og nikkede med et let smil. hun stod stadig og stirrede nu helt opspændt i kroppen. hun lagde godt mærke til blinket, men hun var usikker på om det var til hende. da hans stemme endelig lød, slappede hun mere af i kroppen og løsnede en smule op. de gule øjne så ned på jorden og sådan stod hun lidt uden at sige noget. han var vidst ikke farlig.. eller han ville vidst ikke gøre hende noget. hun kløede sig lidt i nakken og rettede blikket op på ham igen med et stort lysene smil "godaften.. undskyld jeg stirre.. jeg har bare ikke set en cyborg før" hendes stemme var mild og uskyldig. hun stirrede lidt på cyborg-øjet, som stadig så på hende selvom hans menneske øje så på hvad han lavede. det så uhyggeligt ud, men Ellie lod sig ikke skræmme og opretholde det glade lysende smil. det smil hun havde været husket for siden hun var helt lille. hun lagde hænderne bag ryggen, hvor hun let foldede sine fingre sammen. hun stod helt uskyldigt og fint og så på hvad han lavede, dog uden at se på hans cyborg-øje, da det gjorde hende en smule nervøs.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 01:10

Hans smil blev bredere ved hendes undskyldning "Du behøver ikke undskylde, der er mange, meget tunge løft og meget præcisionsarbejde i min profession, og jeg har derfor valgt at lave.." han tøvede et øjeblik, og hans menneskelige øje var nu også rettet mod hende, hvor han så hende lige ind i øjnene "..Ja, man kan vel godt kalde det for opgraderinger.." han grinte let for sig selv og tilføjede roligt i en venlig stemmeføring "Du må gerne se nærmere på mekanikken hvis du vil.? Det er jo trods alt ikke så ofte at man møder nogen, der har helt så gennemgribende opgraderinger som jeg selv har fået mig med tiden.." hans hænder slap metallet, som var de færdige med deres opgave, og han trådte en smule til siden, så han ikke længere stod delvist skjult, bag hans relativt store trailer
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 01:21

Ellie lyttede til hans stemme imens hun vippede en smule på fødderne. dog stod hun helt stille da han så på hende med menneske øjet igen "må jeg spørge hvorfor du har.. opgraderet din krop til en robot? er det med vilje?" spurgte hun nysgerrig og gik en smule tættere på. da han sagde hun gerne måtte se nærmere, luntede hun hen til ham og begyndte med det samme, som en nysgerrig lille hvalp at undersøge mekanikken. hun rørte dog ikke da hun ikke ville være uhøflig. hun så op på ham, da han jo var en del højere end hende. han mindede hende en smule om hendes far. en stor høj mand. hun grinte lidt ved tanken og gik så rundt om ham med et studerende og yderst nysgerrig blik. de gule øjne løb ned over metallet og igen endte hun med at stå foran ham og se op på ham "jeg hedder Ellie" sagde hun høfligt og meget muntert, hvorefter hun rakte sin hånd frem.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 02:36

Han gav hende stille sin hånd, og gav den et blidt klem, hvor han var yderst forsigtig ikke at komme til at klemme for hårdt, da han ingen intention havde om at skulle skade hende, og ellers normalt havde god kontrol over sin styrke, så virkede hun ret spinkel, da hun endnu kun var et barn "Elvolganta, men du kan blot kalde mig Elvo hvis du ønsker det".
Han smilte til hende og ved hendes spørgsmål, lod han til at tøve et øjeblik, hvor han kalkulerede mulige svar han kunne give hende, som han ikke allerede havde givet på emnet. Efter et kort øjeblik, lød hans stemme, atter med den venlige og blide undertone "Jeg var kommet ud for en større ulykke med aktivt uranium, og fik en voldsom strålesyge.. Havde jeg ikke skiftet min krop ud, havde jeg ikke været i live den dag idag.. Jeg kan desuden bedre udføre mit arbejde, da jeg kan løfte tunge ting, jeg har altid mit værktøj ved hånden.. Han tav et øjeblik og hævede sin hånd en smule hvorefter hans fingre på skift blev til forskellige værktøjsdele, der blev skiftet ud et par gange. Herefter trak han værktøjerne ind igen, og man kunne sekundet efter ikke se at der skulle være ting gemt i hans hånd. Han løftede den derefter en smule op og trykkede på et punkt, på hans modsatte arm, hvor en lille klap gik op med lyden af en ventil der frigjorde noget tryk, hvilket afslørede hans pipboy der var relativt normalt udstyr, skønt det normalt ikke var noget der lå skjult på folk.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 02:51

Ellie stirrede lidt på hans hånd da han blidt klemte om hendes. det gjorde ikke ondt, han virkede til at være meget forsigtig. det var nu også mest det kolde metal mod hendes varme hud, der fik hende til at reagere mest. da han igen slap hendes hånd stirrede hun på sin egen hånd med et stort smil. det havde føltes helt underligt at trykke en så kold og metallisk hånd. de gule øjne rettede sig igen Elvo med et stort lysende smil "Elvo okay.. Elvo" hun fniste lidt som en uskyldig lille pige.
hun så på ham med store øjne imens hun lyttede til hans historie. der var ord hun ikke forstod, men det lød meget ubehagelig. så det lysende smil blegede en smule og hun fik et nærmest undskyldene blik i øjnene "jeg er virkelig ked af du kom ud for sådan en ulykke, det lyder smertefuldt og yderst ubehageligt" hendes stemme var lav og med en undskyldende undertone som om hun havde gjort noget forkert. men det lysende smil kom tilbage på hendes læber ret hurtigt igen, da det gik op for hende han jo egentlig også sagde det var okay med det metal krop. hun så ind i hans øjne med de uskyldig og små barnlige gule øjne, hvorefter hun så ned på hans fingre, som langsomt skiftede til værktøjer. igen fik hun et nysgerrig blik i øjnene og hun fuldte opmærksom med i skiftene mellem værktøjerene som en meget opmærksom lille hvalp "det er smart" mumlede hun fascineret og havde igen lyst til at røre men lod hver. da hans hånd fik normale fingre igen fulgte hun med i hans bevægelse og da hun fik øje på den robot agtig væsen som var gemt i hans arm, stilte hun sig med det samme tættere på og rakte nysgerrigt ud efter tingen "hvad er det?" hun var ikke van til den form for teknologi. hun var van til hendes våben og naturens egne skabninger og så de muterede dyr, men denne teknologi var hun ikke ligefrem van til. det fangede hendes nysgerrighed i en næsten farlig grad. hun ville røre, se og høre alt.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 05:09

Han sænkede hånden så hun bedre kunne nå, men kunne nu alligevel ikke holde et muntert grin tilbage "Det er bare min Pipboy 3000... Den hjælper mig med at holde styr på det meste i mit liv, og er en integreret del af min hukommelsesbank, som gør at jeg kan vise billeder, videoer og informationer til andre, og naturligvis afspille lyde, som eksempelvis samtaler som denne. Den holder også styr på hvilke redskaber der skal benyttes, og bringer dem frem, laver beregninger og på mange måder fordobler min tankekapacitet.. Dette er fordi den arbejder uafhængigt, men i samarbejde med min cybertroniske hjerne" billedet på skærmen, ændrede sig fra tid til anden, som han viste hende forskellige funktioner. Der var knapper og den slags langs kanten af skærmen, men disse benyttede Elvolganta sig ikke af, han benyttede sig i stedet af elektriske impulser, således at han ikke blokerede hendes udsyn, men lod hende frit observere alt hvad hun ville, han havde trods alt ikke travlt idag

____________________!!OOG!!____________________

Klik på billederne for at se hvad hun ser på skærmen :)

Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   2/1/2014, 14:49

Da han sænkede hånden så hun bedre kunne nå, fik hun hurtigt rørt hans pipboy og et lille fnis lød fra hende. det var en sjov tingest. i et han begyndte at snakke og billederne kom frem på skærmen, så hun opmærksomt på skærmen med store uskyldige øjne, imens hun lyttede til alle de ting han sagde. det var svært at forstå det hele, men hun fik vidst okay fadt i det hele. hun så hurtigt op på ham med et stort lysende smil som kun et barn kunne have "den kan jo bruges til mange ting.. men er det en form for kæledyr? har den en personlighed?" spurgte hun nysgerrig og så på hans pipboy igen, som hun igen rørte meget forsigtigt. det var en interessant dims "mmh vent optager den så vores samtale også?" spurgte hun så og så spørgene op på ham med de uskyldige gule øjne. hun havde ingen frygt i kroppen for denne fremmed cyborg med alle hans dimser, hun stolede på han var venlig og følte sig helt tryg ved hans selskab. det ville mange nok mene ikke var helt smart, men hun kunne ikke se noget ondt i denne mand og hans størrelse mindede hende sådan om hendes far, så det gav hende en mere naturlig tryghed ved ham. det var også tydeligt at se, for hun stod tæt på ham og så på ingen måde ud til at være nervøs.
hun smilte til ham med et stort nærmest lykkeligt smil og blev ved med en gang imellem og røre ved hans pipboy.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   4/1/2014, 14:50

Han smilte stille til hende og nikkede "Den optager alt jeg ser og alt hvad jeg hører, det er en fuldt ud automatisk process. Det er dog ikke for min skyld at den gør dette, for jeg kan sagtens huske det selv.. Det er mere hvis nu det en dag blev nødvendigt for mig, at skulle kunne vise nogle ting til andre." Det morede ham lidt at hun troede den lille computer, skulle have sin egen personlighed, men på den anden side.. Hvorfor havde han ikke givet den en personlighed? Det ville jo faktisk ikke kræve ret meget.. Nå det måtte han lige se på en anden god gang, tiden var ikke til det lige nu under alle omstændigheder.. Han rystede derfor blot på hovedet "Nej.. Min Pipboy har ingen personlighed.. Det kunne den måske godt have, men det havde ikke lige faldt mig ind at give den en.." Han tav og tænkte lidt igen, han havde mere eller mindre alle de ting det ville kræve at skulle opgradere sin Pipboy, og det er ikke fordi at det ville tage mere end et par timer, ud over programmeringen, som nok ville tage nogle dage.. Han stoppede sig selv, inden han kom for godt igang, og trykkede i stedet på en rød knap på højre side af skærmen, hvorefter der sekundet efter, lød lidt tumult dybt inde fra gyden, og en Mister Handy med en diameter på næsten 150 cm, kom svævende, ret hurtigt faktisk, direkte mod dem "Handy her, derimod.. Han har en personlighed, skønt han ikke kan snakke, så har han helt tydeligt en mening, om sit arbejde fra tid til anden" han lo kort, og strøg Handy langs siden, hvor den store svævende kugle, der havde lange fangarme af enhver art, stikkende ud flere steder, og robotten lod faktisk til at læne sig over mod Elvolganta's hånd, som han rørte den...
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   6/1/2014, 14:54

Ellie lyttede tli det han stemme med hendes øjne på pipboy'en. hendes blik var fyldt med nysgerrighed og det barnlige sin var tydelig i den unge pige "det er virkelig smart.. sådan kunne jeg godt tænke mig" sagd ehun med et lille grin og smilte lysende op til ham, fyldt med uskyld og glæde "den fortjener da en personlighed.. det vil være så hyggeligt, så er det ligesom en kæledyr eller en rigtig god ven" sagde hun mildt og virkede nærmest insisterende på at han skulle give den en personlighed.
hun så så spørgende på ham da han trykkede på den røde knap, meni det der kom lyde inde fra gyden af så hun med det samme derhen og fik øje på endnu en maskine som svævede mod dem. hun stilte sig tætteret på Elvo imens hun stirrede på maksinen med store øjne. ikke fordi hun var bange, det var bare en ny dims hun lige skulle vænne sig til. hun stirrede på Handy og fik så et kæmpe smil på læben "han kan lide dig" sagde hun med det samme da den så ud til at læne sig op af Elvos hånd. hun rakte hånden forsigtigt mod Handy, som man ville gøre ved et fremmed dyr så dyret kunne snuse og man kunne få accept. skøn denne robot tydelig ikke var et dyr, søgte hun en accept fra den og ville være den ven.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   7/1/2014, 14:33

Elvolganta nikkede kort til hendes ord, hvor smilet endnu hvilede let over hans læber "Det er også ganske praktisk at have en Pipboy, så kan godt forstå hvorfor du gerne vil have en.. Men de er ikke helt billige, og min er opgraderet yderligere, end dem man normalt kan købe selv.." Bemærkede han roligt og fortsatte "..Jeg ville godt kunne give den en personlighed.. Men.. Hvilken form skulle denne personlighed have synes du?" Spurgte han så venligt, ikke fordi han nødvendigvis ville følge hendes valg, men fordi han tænkte at det kunne være interessant, at vide hvilken personlighed hun selv ville have givet den, såfremt hun havde haft evnerne til at programmere den.
Han lagde stille en hånd på hendes skulder, som en beskyttende gestus, da hun rykkede sig nærmere ind til ham, og nikkede atter ved hendes kommentar til at Mister Handy, skulle kunne lide ham "Vi har været igennem mange ting sammen, og jeg har selv bygget ham, hvilket vel egentlig vil sige, at jeg er det tætteste han kommer på at have en far, eller i hvert fald en faderfigur af en art.. Da hun rakte hånden frem mod Handy, trak den sig en anelse tilbage, og hævede hvad der godt kunne ligne, en scanner af en art mod hende.. Efter et øjeblik lød der en række, af forskellige bippende lyde fra den, og den rykkede sig langsomt mod hende, hvor den kort efter, nærmest forsigtigt lod sig selv trykke mod hendes udstrakte hånd, hvor dens bippende lyde, tog en anelse til i styrke..
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   10/1/2014, 00:05

Ellie tænkte lidt over det der blev sagt. den var dyr.. hun havde ikke sådan rigtig nogen penge selv. hun kunne selvfølgelig altid spørge sin far, men hun brød sig ikke om at spørge om penge. hun fik et lidt skuffet udtryk "øv.. det ville ellers være så rart" sagde hun med en lidt surmule stemme, men i det han spurgte hende om hendes mening om personligheden, lyste hun op igen og så på ham med kæmpe store øjne der strålede af glæde "hvad eg synes.. mmh ooh jeg ved det.. den skal være modig og altid klar til at hjælpe og hvis man er ked af det så skal den kunne trøste en og gøre en tryg.. en venlig og sød robot, sådan en der bliver ens bedste ven" hendes milde stemme var fyldt med barne glæde og det var tydeligt at hun var interesseret i sådan en pipboy.
hun lyttede opmærksomt til det ELvo sagde, men sagde intet da hun koncentrerede sig om robotten. da den rykkede sig tilbage, stod hun helt stille med udstrakt hånd og bare ventede på accept *scanneren måtte den næse* tænkte hun imens hun stod helt stille og afventede robottens reaktion. endelig nærmede den sig og trykkede mod hendes hånd. i det hun mærkede det kolde metal mod sin hånd og hørte det bippende lide blive en anelse højere fik hun et kæmpe smil på læben "den kan lide mig" sagd ehun forsigtigt, imens hun helt forsigtigt nussede robotten med fingrende. hun så lidt op på Elvo "din sønkan lide mig" sagde hun med et lille fnis for ligesom at indikere at hun havde hørt det han sagde.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   10/1/2014, 01:54

Han smilte mildt til hende "Hvad ville du da også have brugt en pipboy til?" spurgte han roligt, og så lettere vurderende på hende, interesseret i hendes motiver for hendes ønske. Han ville så let som havde det været en sikring der skulle skiftes, kunne samle og programmere en pipboy til hende, men så ingen grund til det, ikke som tingene lå lige nu. "Hvad mener du med at den skal kunne trøste? Har du ofte selv behov for det da?" Spurgte han hende roligt, og vedblev sit nærmest vurderende blik, der hvilede stille på hende..
Han grinte atter, ved hendes besked om at hans søn kunne lide hende, han havde trods alt selv kun sagt dette, for at skulle simplificere, Handy og hans forhold for hende, han var normalt ikke typen der havde let til latter, men hendes uskyldige natur, og nærmest naive opførsel samt syn på tilværelsen, var en kombination der, om noget, kunne varme det hjerte han ikke selv havde mere. Han kunne se en del af sig selv, fra dengang han selv havde været barn, skønt det var mange år siden efterhånden, havde han vel egentlig været omtrent hendes alder, da han selv mistede sin uskyld, og drog ud i virkelighedens verden, for aldrig at vende tilbage..
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   11/1/2014, 15:25

Ellie betragtede det milde smil lidt imens hun tænkte på et godt svar. hvad skulle hun bruge den til? mmh so en god ven og støtte på hendes mange rejser alene igennem verdenen. en ven der kan hjælpe hende med at huske vigtige ting. hun prøvede at få en så overbevisende sætning frem hovedet men kunne ikke. hun så lidt ned på sine fødder "mmh.. du synes sikkertd et er fjollet, men en der kan deltage i mine mange rejser.. hvis han opdage ting kan han bruges om en dagbog.. en måde at huske ting på.. jeg har en fin hukommelse, men det er ikke alt jeg husker hvilket kan være skidt nogle gange.. og så ville det bare være rart med en der kunne holde mig ved selskab på mine rejser" forklarede hun så godt hun kunne. måske ikke det mest overbevisende, men det ville betyde meget for hende. hun så op på ham igen og betragtede hans vurderende blik. hans spørgsmål havde fået den unge pige til at tie stille lidt. hvad skulle hun sige? han ville nok ikke forstå hende.. men hun behøvede selvfølgelig ikke at forklare hvad hun havde brug for trøst over? det uskyldige og lysende smil strålede igen på hendes læber og hun så ind i hans øjne, selv hans robot øje så hun ind i uden tøven "mmh ja.. kan man godt sige, nogle gange er jeg alene med tanker jeg ikke kan dele med levende væsner, men en god ven som en pipboy ville være rart i sådanne situationer.. tænker jeg" sagde hun mildt og med en uskyldig stemme.
hun fniste lidt da han grinte. det var rart et høre ham grine. det var altid rart at høre folk grine. den glæde ved et grin hørte man så sjældent, så det var fantastisk at høre en så stor mand grine på den måde.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   11/1/2014, 20:57

Han så på hende med et nu næsten undrene blik, men med en lettere bekymret undermine i hans øje, hvad kunne hun dog få ud af at rejse rundt, og så i hendes alder? Hvad gjorde mon at hendes forældre tillod, denne omvandrende opførelse? Spørgsmålene var mange, men ingen af dem kunne han stille hende, hun var jo blot et barn.. Det virkede uvirkeligt at hun skulle have lysten, til at rejse alene i denne nådesløse verden, men hvis det virkelig var sandt, kunne han vel ikke stille noget op, for at ændre hendes tilgang til verdenen.. Men.. tænkte han stille i sit sind.. Hvad nu hvis hun ikke havde sine forældre mere.. Hvordan ville hun så ikke reagere, hvis han spurgte ind til dette, og det faktisk viste sig, hun var forældreløs? Var det tilfældet, hvem var han så, at skulle betvivle hendes levevis og hendes valg..?
"Måske kan vi finde en løsning, hvor du kan arbejde lidt for mig, og på den måde.. Du ved.. Tjene til dagen og vejen.. En dag vil du måske få din helt egen pipboy, hvis du er flittig og gør som der bliver sagt.?" Foreslog han da i en venlig stemmeføring, og så tålmodigt afventende på hende, han vidst ikke om dette kunne vise sig at blive en god idé.. Men det bekymrede han sig ikke om lige nu.. Han havde fået en form for trang til at skulle hjælpe hende, og skønt han endnu aldrig havde følt sådan før, så var der et eller andet over hende, der havde gjort, han ikke var i stand til at ryste denne nye og fornemmelse af sig..
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   14/1/2014, 19:17

Ellie så hans undrende og små bekymrede blik og lagde hovedet let på skrå. var han bekymret? et smil kom frem på hendes læber "bare rolig jeg er okay.." sagde hun med den milde stemme og smilte glad og lysende til ham. han skulle ikke være bekymret, det gik fint for hende.. hun var fuld i stand til at forsvare sig selv. for det meste. hun så lidt ned og lyttede til det han sagde. et arbejde? hun så op på ham igen nu med et sødt smil og en lille fnisen "jeg vil meget gerne arbejde for dig.. men jeg vil ikke tage imod dine penge.. jeg lever for at lære, så prisen for at være arbejder ved dig vil være at lære.. mere beder jeg ikke om" hun mente det helt alvorligt. hvis hunhavde brug for penge skulle hun ikke have dem fra ham.. det kunne hun ikke tillade sig.. en pipboy ville hun nu meget gerne have, men ikke penge. hun så lidt ned igen og sukkede stille "mmh.. Elvo.. er du sikker på det er okay med dig at have mig til at arbejde for dig?.. " spurgte hun mildt med et spørgende blik i det uskyldige gule øjne. forsigtigt gik hun helt tæt på ham og lænede sig ind mod ham imens hun lagde armene om ham "stoler du på mig?".

Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   17/1/2014, 23:46

Elvolganta så på hende med et undersøgende, og let overvejende blik i et kort stykke tid, før han lod til at acceptere, at hun rent faktisk var okay. Han tøvede ganske vidst lidt med at komme til denne konklusion, men hendes smil hjalp ham til at godtage, at hun havde det godt nok. Da hun svarede ham på jobtilbudet, lyste han hurtigt op, og var tydeligt ganske godt tilfreds med at have fået hende som medhjælper, men hans smil forsvandt dog lige så hurtigt som det var kommet, da hun afviste enhver form for betaling.. Han forstod ikke hvorfor hun ikke ville tage imod hans penge? "Pengene er ikke et tilbud, det vil ikke være en voldsom løn i starten, men du vil komme til at arbejde hårdt for hver en cent.. Den viden du søger, den er jeg mere end blot i stand til at give dig, og gør det gerne, så længe du endnu udviser interesse for at lære mere.. Efterhånden som du bliver bedre og ældre, vil du dog stige i løn.. Du skal heller ikke være nervøs for om jeg skulle have råd til at betale dig.. Jeg mangler ikke kontanter, for at sige det pænt.." Hans smil havde vist sig igen, men hans ord havde gjort det klart at det ikke var op til debat, hvorvidt hun skulle have penge for det arbejde hun lavede eller ej.. "Jeg er helt sikker på at jeg gerne vil optage en arbejdskontrakt med dig ja.. Jeg vil dog have lov til at indskyde et kort men.. Jeg stoler ikke hundrede procent på nogen, til tider end ikke mig selv, dette har dog ikke noget med dig at gøre, og så længe du passer dit, så er jeg sikker på at vi nok skal komme fint ud af det sammen.. Jeg forventer desuden at du vil komme til at lave en del fejl, og det er tilladt at fejle, det er fejlene vi skal lære af jo.. Jeg forventer dog at disse fejl kun vil blive lavet 1 eller 2 gange..
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   20/1/2014, 19:34

Det virkede som om Elvo godtog det hun sagde og troede på hun var okay. det lettede hende, da hun helst ikke ville have han skulle bekymre sig om hende.
hun kunne se hvodan han blev utrilfreds over hun ikke ville tage imod hans penge og hans ord fik hend etil at se lidt ned. hvordan skulle hun forklare til sine forældre hvor hun fik penge fra? måske ville de ikke blive sure.. det ville de nok ikke. hun skævede en smule op til Elvo med det varme uskyldige gule øjne, med et blidt blik "okay.. du bestemmer" sagde hun sødt og smilte barnligt til ham.
hun holdte om ham og så en smule op på ham imens han snakkede. hun var lærenem, så fejlene ville hun nok gøre lave for mange gange afd en samme slags hvertfald. hun slap ham forsigtigt og slog let hælene sammen og stilte sig ret med den ene hånd mod teningen, så hun stod som en soldat "javel" sagde hun så dybt hun kunne og lavede et alvorligt ansigts udtryk, hvorefter hun så begyndte at fnise og smilte et uskyldigt og barnligt smil. hun var glad for han ville have hende som medarbejder. om han stolede hundred procent på hende eller ej så stolede hun hundred procent på ham.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   24/1/2014, 22:25

Elvolganta nikkede roligt "Det er korrekt, du slipper ikke så let for at blive belønnet for dit arbejde" lød hans stemme varmt, og han lagde let sin højre hånd, på hendes ryg som hun valgte atter at omfavne ham.. Han havde næsten glemt hvor tillidsfulde og kærlighedssøgende, børn kunne være.. Ikke at han eller mange andre ville gå så vidt, at skulle kalde Ellie for et barn, men hun var under alle omstændigheder ung, og manglede de erfaringer som livet ville give hende med tiden, men det var han der jo for at hjælpe hende igennem med.. Han vidste ikke om hun kunne læse og skrive endnu, men hvis det ikke skulle være tilfældet ville han lære hende det, foruden regning og den slags ting, der i hans verden var basal viden, for enhver person med et formål i livet.. Desuden ville hun uden tvivl lære en hele del, om mekanik og elektronik, hvordan det virker, hvordan man samler det, skiller det fra hinanden, udfører en reperation og hvordan man kan programmere al elektronisk, således hun selv vil kunne bygge, programmere og vedligeholde hvad hun end skulle få brug for at erhverve sig igennem livet.. Elvolganta rystede muntert på hovedet, da hun gjorde honør "Dette er ikke hæren, der vil blive en masse arbejde.. Det er sandt.. Men den eneste kontakt med våben du vil komme i kontakt med, når du arbejder for mig, vil blive fremstilling eller reperationer" Hans stemme var som den altid havde været det overfor hende, varm og mild ganske som hans blik der endnu hvilede på hende var det.. "Vil du hjælpe mig, med at pakke det sidste metal op på traileren?"
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Gathering of goods (Ellie)   

Gathering of goods (Ellie)
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1