Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime31/5/2017, 20:24 af Millicent
Admin Expressen #16


Hey Newworld , this is a ghost speaking



Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Kommentarer: 29
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime6/6/2017, 15:25 af Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …


Kommentarer: 12

 

 Getting an Upgrade. (Elvolganta)

Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime12/1/2014, 15:33

tid: 13:45

sted: På Sit skib ved havnen.

omgivelser: Kaptajn Akira står ved styrepanelet, Dala sidder ved en af de mange udgåede computerskærme, på en mindre stol, Elvo står ved siden af ham. Styrehuset er omtrent 30 meter fra øst/vest og 15 fra nord/syd, udenfor er der en lille platform inden du kan gå ned af trappen, på denne platform er der boltet flere metalbænke på.

påklædning: Lang trevlet frakke, samt osmiridium- og stållegeret 0,5 mm titaniums bryst, arm og benplader, med en blodrubin placeret i midten af hans brystplade.

våben: Et sværd på præcis én meter, placeret i et 0,01 mm tykt tungsten hylster med læderomfatning og juveler påsat. Derudover har han flere mindre knive under frakken, en pistol i hylsteret og en sammentrækkelig håndleds kniv (http://www.strongblade.com/prod/prodimages/sbmu-ac-xknife1_m.jpg)

Dala kiggede ind mod det Nye Miami oppe fra sit styretårn, han havde lige fundet en ingeniør som kunne leve op til hans krav, en First Class ingeniør. Han kunne ikke fatte sit held, han ankom lige akkurat til dette gudsforladte sted, og stødte på den ingeniør han skulle bruge. Elvolganta, det var hans navn, en Cyborg som virkelig sammenflettede hele Dala's holdning til dem, kolde og kloge. Han vendte atter engang sin opmærksomhed mod det nye Miami. Han kunne styre ethvert fartøj, men foretrak at  lade andre om dette, eftersom det kunne være umådelig kedeligt at stå time efter time bag roret, eller sidde i en bil og køre i en uendelighed. Skibets officielle kaptajn, Akira, lagde skibet til ved havnen. Det var en lille havn, og den var nok ikke beregnet til skibe på størrelse med dette, men det kunne gå an. Dala vendte nu sin opmærksomhed imod Elvo, som så ud til at stå og studere diverse ting han kunne se. *Ja* Tænkte Dala *Nu når han alligevel skal have Opgraderet skibet kan han vel ligeså godt opgradere alt... Der er jo så meget der har forandret sig siden krigen.. Alt for meget.*
Dala gik nu hen imod Elvo og sagde så "Nåh Elvolganta, skal vi se på hvad vi skal have opgraderet, hvor lang tid det vil tage, og hvad det vil koste? og eventuelt hvad jeg kan gøre for at sætte farten op." Dala var ikke normalt så hastig med denne slags sager, men han ville have sit skib gjort klar til kamp, og det skulle være per omgående.
Han gik nu hen imod døren i styretårnet, og gik ud til rælingen i det store tårn for at trække noget frisk luft. *Ahh.. Affald, ja.. Tingene har så sandelig ændret sig meget de sidste 1800 år..* Tænkte han, og satte sig på en metalbænk boltet til rælingen.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime12/1/2014, 17:58

Elvolganta havde allerede sendt sin Mister Handy, ud for at eksaminere skibet, og fik løbende informationerne, fra den igennem et krypteret radiosignal, kendte derfor allerede nu mere eller mindre, hele skrogets tilstand, og erklærede for sig selv, at det ville blive en større omgang, hvis resten af skibet var i samme tilstand, da der var fundet flere steder med store plamager af rust, der skulle ordnes, der var desuden en række større skader, på bugen af stævnen, som havde skibet stødt på grund. "Ja lad os det. Jeg går ud fra at dit forældede våbensystem, dit mangelfulde fremdriftssystem og det rustne samt bulede skrog som et minimum, skal udbedres?" Bemærkede han roligt, og mente selv at han havde været venlig, når han nu allerede havde lavet et overslag over det mest pressende arbejde, som han kendte til...
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime12/1/2014, 21:09

Dala var ikke overrasket over den hurtige inspektion som Elvo havde lavet, og svarede med det samme "Du gør hvad der kan gøres, absolut alt skal opgraderes såfremt det kan opgraderes, jeg skal dog vide en pmtrentlig pris af materialerne." Dala var ikke villig til at lade sin nærige side komme frem når det gjaldt hans skib. Han vendte sig mod Akira og sagde "Få noteret hvor mange penge Elvolganta skal bruge til og for sit arbejde, og gå derefter ned og hent det." Akira nikkede og stillede sig klar med en tablet klar til at notere hvad Elvo skulle bruge af penge.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime12/1/2014, 21:38

Elvolganta nikkede kort som svar til Dalamarious, det var ganske vidst mange ting der skulle tages højde for, både hans egen løn, og prisen for de mange materialer, hvor det for et simpelt menneske, ville have været noget af en opgave i sig selv at skulle beregne alle de mange tal. Selv det at kunne priserne på alle materialer, i hovedet og uden fejl, kunne anses for værende umuligt for en uden hans type hjerne. "Jeg skal bruge præcis 5.932 m2 special-hærdet, osmiridiumlegeret titanium, for hvert skroglag.. Samlet giver det 23.728 m2, for at kunne opnå de anbefalede 4 skrog.. Det vil med en gennemsnitlig m2 pris på 975$ give 23.134.800$.. Så er der fremdriftsystemet, her anbefaler jeg til denne størrelse skib 15 ekspanderende impulsdrives, der hver står til gennemsnitligt 78.912$.. Det bliver til 1.183.680$..Jeg skal dog lige inspicere resten af skibet før jeg kan sige mere, men frem til nu vil prisen være 24.318.480.. Plus en almindelig timeløn, som ligger på 340 timer af 1.350$, for én First Class Engineer.. Hvilket giver 467.000$.." Remsede han op for kaptajnen, i et tempo som han gik ud fra at hun kunne følge med til, i tilfælde af at hun ville regne efter..
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime12/1/2014, 21:58

Akira kiggede op på Elvo da han havde remset alt dette op. Priserne virkede rimelige, dog ikke det dyreste måtte hun indrømme. Hun gik nikkede til Elvo og sagde *Ok Hr. jeg skal lige tjekke med Mr. Dalamarious.* Hun gik derefter over til Dala og viste ham det regnskab som Elvo indtil videre havde kommet op med. Akira kiggede inspicerende på Dala's ansigt, men kunne ikke finde nogle tegn der viste at han virkede glad for at få dette til så lav en pris. Dala sagde så *Priserne ser rimelige ud, jeg havde dog forventet at dette blev en meget dyrere affære. Hmm, eftersom Elvolganta kun ønsker en timeløn på 1350$, så lad os forhøje den eftersom alt andet er så billigt.* Dala tog Akira's tablet og begyndte at rette i dokumentet, og da han afleverede den til Akira igen, blev hun lettere chokeret. *Er du sikker på dette Mr.? det er ret mange penge...* Dala kiggede over på Akira, og gav hende et lille smil *Vi er nødt til at behandle disse mennesker, som vi behandler hinanden, godt nok får i ikke løn, men hvis i skal bruge penge kan i altid spørge om dem.* Det syntes hun var meget fair, og afleverede så tabletten til Elvo igen, så han kunne revidere den.

Elvolganta skrev:

Word 2020
Skal bruge præcis 5.932 m2 special-hærdet, osmiridiumlegeret titanium, for hvert skroglag.. Samlet giver det 23.728 m2, for at kunne opnå de anbefalede 4 skrog.. Det vil med en gennemsnitlig m2 pris på 975$ give 23.134.800$.. Så er der fremdriftsystemet, her anbefaler jeg til denne størrelse skib 15 ekspanderende impulsdrives, der hver står til gennemsnitligt 78.912$.. Det bliver til 1.183.680$..Jeg skal dog lige inspicere resten af skibet før jeg kan sige mere, men frem til nu vil prisen være 24.318.480.. Plus en almindelig timeløn, som ligger på 340 timer af 135.000$, for én First Class Engineer.. Hvilket giver 45.900.000$.."
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime18/1/2014, 15:54

Efter han havde opremset de forskellige faktorer, han allerede nu kunne sige med sikkerhed, var Akira gået ud af lokalet, og Elvolganta gik ud fra, at det var for at give besked videre, til Dalamarious, eftersom han ikke blev kaldt med hende, og han stod derfor blot stille, hvor han tålmodigt ventede på hendes tilbagekomst. Efter et øjeblik kom hun dog tilbage, og overrakte ham den tablet hun havde taget notater på, og til hans forbløffelse havde hun skrevet hvert ord han havde sagt, men det var ikke det værste, hun havde sat et decimalpunktum forkert, eller det gik han ud fra og sagde derfor "Undskyld mig men.. Jeg er bange for at du har sat dit decimalpunktum forkert, og derfor lavet den sidste udregning forkert.. Jeg skal blot have 1.350$ i timen.. Ikke 135.000.. Du kan nok selv høre at der er en væsentlig forskel, men det er en ærlig fejl.. Så det behøver du ikke bekymre dig om, jeg retter det lige med det samme, så der ikke sker yderligere misforståelser.." hans stemme var rolig og fattet, som han med lette fingerbevægelser, trykkede nye ting ind, således at tallene blev som han tidligere havde sagt dem
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime19/1/2014, 16:58

Akira
Akira holdt godt øje med Elvo. Hun kunne ikke se hvad han tænkte, hvilket ellers var nemt nok for hende at se i almindelige væsener, men denne cyborg var bare for meget robot til at hun kunne læse ham. Hun holdt øje med hvordan hans kæmpe hænder, på størrelse med en tallerken, hvis ikke større, swipede hen over skærmen og ændrede tingene på denne. Hun fangede ikke meget af det som den store cyborg sagde, men lagde mærke til nøgleordene som hun gentog for sig selv "Undskyld... sat... decimalpunktum... forkert... udregning... forkert... have 1.350$... Ikke 135.000... ærlig fejl... Retter... Misforståelser..."
Akira begyndte at smile, ja nærmest smågrine da Elvo rettede tavlen, men hun prøvede at bide det i sig så godt hun nu kunne. Hun gik nu op på siden af den kæmpe cyborg, hendes små 1.70 kunne ikke måle sig med hans enorme højde, men hun begyndte at forklare ham "Atså de må ikke misforstå min fnisen Hr. men jeg kunne ikke lade være... De ekstra penge er som komplement fra min Meser. Han tænkte at hvis han satte et par ekstra nuller på deres beløb, så kunne de måske optimere deres tid, og ansætte folk til at få dette projekt færdiggjort hurtigst muligt - selv hvis de ikke skal bruge pengene, så er jeg sikker på at han ønsker at de får dem for deres arbejde alligevel." Hun hapsede tabletten fra Elvo og ændrede beløbet tilbage til det hun tidligere havde skrevet. Hun vendte så ryggen til Elvo og skyndte sig ud for at hente materialerne til arbejdet, uden at han kunne nå at svare *I det mindste har han da set det nu, så han er klar over hvor højt hans loft egentligt er. Bare han ikke slækker på min mesters skib...* tænkte hun ved sig selv da hun hastede udenfor og forbi Dala, med en hastig hilsen af respekt.

Dalamarious
Han hilste pænt igen da Akira kom spænende forbi ham, men stadig nåede og stoppe op for at hilse. *Hmm, en sød pige. Hun har været ude for alt for mange tragiske uheld, det er utroligt at hun stadig ser det er så livsglad...* Tænkte Dala og rejste sig derefter op fra den lille metalbænk og satte kursen mod det store styrerum som Elvo nu stod inde i.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime21/1/2014, 03:03

Elvolganta stod stille, og lyttede opmærksomt til hendes ord, hvor han da også, omend lettere tøvende, lod hende få sin tablet tilbage. Han var noget nær mundlam, hvilket var en ting der kun meget sjældent overgik den store cyborg, det var trods alt, blandt andre ting, hans arbejde at snakke med folk.. Han skulle kunne sætte sig ind, i andre folks verdensbilleder på et split-sekund, og uden tøven kunne drage en logisk samt passende konkludering, eller i hvert fald som et minimum, så var det forventet at han som journalist, kunne stille spørgsmål om alt omkring ham.. Elvolganta stod dog blot helt stille, og vejede ordene hun havde sagt.. Dalamarious ønskede at han skulle have langt flere penge for sit arbejde, end hvad der var nødvendigt.? Kunne det virkelig være rigtigt..? Dollars og alle andre former for fysisk valuta, der nedstammede helt tilbage, fra før den store og ikke mindst, katastrofale atom-krig, var uhyre værdifulde, men Dalamarious.. Han lod til at mene at skibet Elvolganta selv i dette øjeblik var ombord på, var mere værd end denne valuta.. Det var yderst ulogisk, og titusinder af kalkulationer væltede ind over Elvolganta's main-frame, som han forsøgte at find den logiske indfaldsvinkel.. Uden held, han kunne ikke se hvorfor netop dette skib, til trods for dets størrelse, teoretiske slagkraft samt enhver form, for eventuelle affektionistiske minder der end måtte ligge i dette fartøj.. Han kunne simpelthen ikke se hvorfor det end måtte være så meget værd for denne mand.. Han skulle til at åbne munden, da han havde opgivet at finde svaret, men opdagede så at han, i sine dybe tanker, var blevet ladt alene.. Uden han havde opdaget noget.. Dette foruroligede ham en del, og han gav sig selv en mental ordre, til at skulle efterse hans software og radar hardware, ved først givne lejlighed til dette.. Så slog det ham *Jeg har jo kun lavet et overslag over ydersiden af skibet... Jeg gik ud fra at han også ville have mig til at se nærmere på ting som.. Kanoner, anti-luftskyts, eventuelle torpedosystemer, kamufleringsmuligheder, og bindingsværker samt naturligvis indvendig opbygning.. Har han slet ikke tænkt sig at stille nogle krav til hvad han vil have? Det virker meget mystisk det her....*
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime27/1/2014, 23:03

//OOG - Jeg ved godt at det er lidt irriterende at jeg ikke svarer, men vores lærere har valgt at denne og næste uge skal være præget af ekstreme mængder lektier, opgaver og afleveringer (billede: to, en matematik og en engelsk aflevering skal laves til på fredag, samt samfundsfag og idræt skal laves til henholdsvis onsdag og torsdag, og det er bare vores afleveringer :3) Jeg skriver et svar så snart jeg har overskud til at sidde ned og formulere mig rigtigt.\\
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime29/1/2014, 06:37

//oog:: Du tager blot den tid du har brug for//
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Getting an Upgrade. (Elvolganta) Empty
IndlægEmne: Sv: Getting an Upgrade. (Elvolganta)   Getting an Upgrade. (Elvolganta) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Getting an Upgrade. (Elvolganta)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» [Uafsluttet] En ny start (Elvolganta + Maria)
» [Uafsluttet] Det her sker ofte (Elvolganta og Phoenix)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Miami (Staten Florida) :: Miami :: New Miami :: Selve byen-
Gå til: