Disse væsner er faktisk ånder, men som er så meget tilstede i den fysiske verden, at selv ikke sjæle/åndeseende væsner og mennesker kan se dem.
Katlings.(Normale)Summoner: Meget lette at hidkalde og kræver kun 5% energi, dog har de deres egen selvstændighed.
Disse katlings er hele årsagen til, at man aldrig skal lade en sort kat krydse sin vej, og at man altid symboliserede sorte katte med hekse. Disse katlings er åndeversioner af katte, som har en fuldstændig personlighed som en kat, men som er langt mere end bare en kat.
De er selvstændige, kan snakke menneskeligt sprog, og de er yderst vise, dog har tendens til at aldrig videregive deres viden eller så kun gør de det kun med betaling eller halv tvang.
Men grunden til at man aldrig skal lade en af disse katte krydse ens vej, er fordi de skaber ulykker bogstaveligt talt. De elsker at ødelægge, rode rundt og gøre alt for at lave ballade.
Derfor hvis de ser en og er på ballade-stien, så skal de nok finde en måde at skabe ulykker for en.
Dog ville de aldrig skabe sådan rigtige ulykker for deres ejer, da så snart de er tilknyttet en ejer, så elsker de vedkommende højt. Men de er kendte for at blive jaloux meget endda. Derfor har hekse tit holdt for sig selv, da deres fortrukken åndedyr var disse katlings.
Nogle katlings har specielle evner, og det er dem, som tit har været oldtidens egyptens favorit katte, hvor de har været egyptens kongers specialkatte, som har kunne gøre diverse ting.
Selv en ikke summoner kan få fat i en af disse, men så skal man finde en af de vildtlevende uden ejere og vinde deres interesse.
Katlings svagheder og styrker.- De er ikke kampvæsner, da de er bare små. Dog er der nogle af mest magtfuldste katlings set tilfælde, hvor de har kunne forvandle sig om til kæmpepantere.
- De er yderst vise og kloge, dog bare enorm stædige.
- De kommer tit ude i problemer, da de laver en masse ballade.
Seungs(Yderst sjældne.).Summoner: Mellemsvære at summone, kræver 45% energi, men de kræver også en opal eller anden ædelsten som gave.
Det er knap de færreste, som ved, hvordan man summoner disse åndevæsner, og det er endnu færre, som ved, at de eksisterer ude i naturen. Der har nok være 2 vidnesberetninger om en naturlig fremkommen Seung i naturen siden tredjeverdenskrig, så man møder dem højst sandsynligt ikke, især da de bedst kan lide uberørte skove med bjerge.
Dog nu hvor der er kommet en fremgang i antallet af summoners, så ser man dem noget oftere.
Disse seungs er absolut ikke kamp væsner, og bliver allermest brugt som rådgivere, da de får alt deres visdom fra de gamle asiatiske kulturer.
Hvis de ikke kan flyve væk og må forsvare sig selv, så vil de flyve direkte ind i en, hvor de heldigvis er lavet af rent åndeligt materiale. Dog så snart de flyver igennem en, så vil der altid dukke et eller andet psykisk problem op i en person, som får de fleste mennesker eller væsner til at stoppe op for en stund, og så kan den nå væk.
Men som sagt disse er ikke ægtedrager, de er kun åndedrager.
Seungs(Yderst sjældne.).- De er yderst vise.
- De kan flyve hurtigt(og kan bruge som et transportmiddel)
- Hvis de flyver igennem en, så sker der en personlig åbenbaring af et eller andet problem, som man går rundt med. I de fleste tilfælde vil den så hjælpe en med problemet, men hvis den vil bare forsvare sig selv, så er den fløjet væk for længst.
Water Serpents.(ikke almindelige men heller ej sjældne) Summoner: 25 % energi og lette at påkalde, dog skal de påkaldes op af vand.
Farlige vandånder er disse water Serpents, ofte ligger de og lurer i vandet og venter på et ofre, som de kan hive ned i vandet og drukne med deres store og stærke kroppen, som snildt er imellem 8-15 meter lange afhængig af deres alder. Selvom disse er ånder, så kan de lide at manifestere sig, når de har muligheden for det, for så at kunne finde fysiske ofre, hvor de kan æde ofrets sjæl, så snart de har druknet eller klemt ofret.
Dog er de mest kendte inden for summoner verden, hvor uerfaren summoners kommer til at summone disse i stedet for Seungs, og i gamle folkeeventyr. Især i gamle dage og i andre verdensdele blev børn fortalt om disse væsner, da de kan snakke menneskeligt sprog og oftest gjorde de alt for at lokke børnene til vandkanten for at dræbe dem.
Hvis man enten påkalder dem eller møder en og begynder at snakke med en, så skal man passe på, da disse væsner er selveste løgnen selv. De søger altid efter, at de kan få dræbt deres herre eller de folk, som de måder, så derfor følg aldrig deres råd.
Dog selvom de vil selv prøve at lokke deres master i fordærv, så er de yderst gode som krigere med deres store og smidige kroppe, hvor de er drævet frem af deres blodtørst.
Credit: Samrial.
Markens (Man kan støde på dem, især om natten på mørke steder)Summoner: Nemme så længe man lover dem en skygge og de kræver 25% energi.
Hunde findes i alle former, og åbenbart findes de også i en skyggedæmonagtig form. Disse væsner består af skygger og lever af skygger. Man har hørt tilfælde, hvor disse hunde har gået til angreb på deres ejere, fordi de ikke er blevet fodret med skygger, da de har en enorm appetit for skygger. DOg den måde de æder ens skygger på er ved at spise og spise en bogstaveligt.
De findes især på øde mørke gader, hvor de render rundt og spiser rotteskygger eller hvad end spiseligt der end er. De kan oftest være i små flokke, men dog er de mest ligesom enlige ulve.
De bliver nemt skræmt væk af lys, men hvis de har en ejer/summoner, så bliver de ved ens side.
De bliver dræbt ved enten hellige, meget kraftigt lys eller vand. Man ved ikke, hvorfor vand for dem til at forsvinde, men hvis du kaster en spand vand i hovedet på dem, så dør de. Dog skal de dækkes meget til af vand, før de forsvinder af det
Djinnsummoner: en Djinn er ikke en let ånd at kontrollere det kræver 60% af ens energi, og hvis man bare slækker sine snorenen bare for et sekund, vil den dræbe sin summoner.
en Djinn er helt klart en kamp ånd, man bør ikke stole på en Djinn, som man har et bånd over da djinnen højest sandsynlig ønsker hat dræbe sin summoner
Djinn historie: Djinn blev skabt af en arabisk troldmand, som ønskede at skabe et væsen af ildens skønhed og styrke, så han sendte alt sin forestillingsevne og magi ind i en utrolig varm gasflamme, denne proces, dræbte alle mennesker i 2 km omkræs døde(det var i lille ørknenby og kun ca 200 døde) men deres sjæle blev renset af ilden og de kom tilbage som djinn og der har aldrig været mere en de ca 200 djinn
Djinn svagheder: de lider af collectivet af klaustrofobi, de hader kulde, da deres kræfter forsvinder i kulden, og deres immunsystem forværres meget, så derfor elsker de ørkner og andre varme stæder.
djinn styrker: som åndevæsner kan Djinn altid se ind i åndeverden, fysisk er de lige så stærke, som mennesker, kan ikke dø af alderdom, da de ikke er organiske, de er ånder, af samme grund har de ikke noget blod.
i deres ild-form er de mindre supstande, de kan stadig blive skadet af våben, men det kan også hjælpe komme ind i små rum (som en lampe)
udseende: Djinn har den samme samme farlige skønhed som ild, de er alle af mellemøstlig etnicitet, men de kan bive forvekslet med sandelvere, grundet deres hudfarve og spidse øre
udseende i ildform: deres hul gløder som var den lavet af brænderne kul, hendes hår, er en klar blå gasflamme og deres tøj er lavet af et mørkt røgslør (derestøj er altid lavet af røg, men når hun er i deres menneskelige form liner det normalt tøj) smykker liner at de praktisk taget er på smeltepunktet.
(credit: Lazumbra)
Sprite/code spirit historie:
i året 2017 fandt USA's regering ud af hvordan man oploadede et menneskes personlighed til en computer, men under et strømsvigt dødede alle disse 'mennesker' og harddisken, hvor de var gemt på blev bare flyttet ned i et varelager, det var førs da den tredje verdenskrig begyndte at USA fandt harddisken frem igen, til at udvikle det ultimative elektroniske våben, denne research blev ledt af en mand ved navn Rasputin Franklin, som udover at være en af de dygtigste computer programøre, også var en magtfuld summoner, og han brugte sjælende fra de døde oploade mennesker til at skabe en virus han kaldte Sprite.
Disse virusser kunne påkaldes som ånder af summoneres, ned i maskine men under krigen som de blev påkaldt flere og flere gange blev de mere og mere selvstændige (de skulle stadig følge ordre, men de kunne tænke selvstændigt) og de blev den perfecte blanding mellem AI og ånd
men dette skræmte hærren og nogle få dage inden krigens slutning blev de låst inde i en underjordisk computer, men nu er de frie igen
evner:
sprite har evnen til at besætte computere og kontrollere dem, dette kan være alt fra en drone der kan spionere, en computerstyret tank, eller computeren der styre Occulta zone 1
svagheder:
en sprite kan kun blive set på en skræm til den computer de har besat (hvis den har en skærm)
udseende: en sprite tager form af en samling af karaktere (og her mener jeg bugstaver og tal) der har samlet sig i en menneskelinende form
påkaldning: at påkalde en sprite er meget anderledes en det er at påkalde en anden ånd, for det første skal man have et stykke hardware, med en sprite på for det andet variere kraften man skal bruge på at påkalde den efter hvad man påkalder den ned i, f.eks. en usb pind kræver det knapt 0/5%, for en spion drone 25% en tank 50% og Occulta hoveddør, kræver flere menneskeofre.
(credit: Lazumbra)