Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
HTML How-To Icon_minitime31/5/2017, 20:24 af Millicent
Admin Expressen #16

Hey Newworld , this is a ghost speaking

Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Kommentarer: 29
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
HTML How-To Icon_minitime6/6/2017, 15:25 af Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …

Kommentarer: 12

HTML How-To

Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst

HTML How-To Empty
IndlægEmne: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime3/1/2013, 00:20

Little bits of basic HTML coding can often help improve the aesthetic of a roleplay thread, as well as keeping things organized and easy to read at a quick glance. Hopefully this quick run-down of the basics will come in handy for someone!
If you have questions beyond what is covered here, don't hesitate to post them up and one of the i'll will do their best to help you out.
Remember and remove spaces when you use the codes

Basic Text Styling
< b>Bold text< /b>
< i>Italic text< /i>
< u>Underlined text < /u>
< s>Struck-out text < /s>

Font Face
Now, this is where things get the tiniest bit more challenging. In order to ensure that your font change will appear on ALL computers, you must use what is called a 'web safe' font. Below the code is a list of the more common web safe fonts for you to choose from. Simply replace where it says 'FONT NAME' in the code with the desired font name, and you're good to go!

< font face="FONT NAME">TEXT HERE< /font>
Web Safe Fonts
Times
Georgia
Courier
Arial
Verdana
Trebuchet MS
Comic Sans MS

Font Colour
Using different font colours is actually quite common to differentiate dialogue from the rest of your post, and thus isn't something you should be afraid of, or intimidated by. The easiest way to change over your font colour is to use a quick little HTML code that specifies a colour name (HEX codes can also be used in place of colour names). All you have to do is simply replace where it says 'COLOUR NAME' with the desired colour, and you're off to a good start.
< font color="COLOUR NAME">TEXT HERE< /font>
An extensive list of browser-recognized font colours can be found Here

Images
In order to have an image display, it must be uploaded somewhere online, such as imgur. Once you've uploaded your picture, it is a simple matter of plugging things into the right part of the code. Some image hosts will automatically generate a code to display your image, but if not, you'll want to use this.
< img src="IMAGE URL HERE" />
Resizing images is where things can become a little trickier, as it isn't too hard to throw something completely out of proportion and stretch the image in weird ways. As a general rule, try to only include either a width or height like so.
< img src="IMAGE URL HERE" width="200" height="300" />
Some people also like to have their images aligned to the left/right of text, like in an RP box. This is a simple matter of deciding which side you'd like to align the image to, and using the following code.
< img src="IMAGE URL HERE" align="LEFT OR RIGHT" />
Yes, it is also possible to combine both the resizing and alignment codes. Just pick your size, alignment, and plug in the information to this.
< img src="IMAGE URL HERE" width="200" height="300" align="LEFT OR RIGHT" />

Links
When it comes to basic text links, you have two options; have the link open in the same tab as you are currently viewing, or have the link open in a new one. In order to have your link opening in the same tab as what you're viewing, simply use this code.
< a href="URL HERE">CLICKABLE TEXT HERE
If you want the link to automatically open in a new tab, this is the code you should be using.
CLICKABLE TEXT HERE

When it comes to image links, things get slightly more complicated, so be sure to watch what you're putting where. The following code will turn your image into a link, and open it in a new tab.
< a href="PAGE URL HERE" target="_blank">< img src="IMAGE URL HERE">

RP Boxes
Using RP boxes is a nice way to spice up the look of your posts a little bit, but there is a right and a wrong way to create them. The key factor should always be readability, and for that reason, I have coded up a very basic RP box for you to modify the coding of to suit your own tastes. Here is the code, as well as what it will create.

Code for RP Box is coming

As you can see from the above, this RP box is quite simple and easy to modify. In fact, it is the basic template for the boxes I use with my own characters. Everything about this box is completely customizable, so don't be afraid to play with the different options and see what comes out. Also, remember to keep your backgrounds simple and make sure they don't clash with anything else, as this can cause quite a few headaches.

Alternatively, if you're unsure about manipulating the code yourself, you can post in this thread and ask nicely and i can create a box for you.

Tilbage til toppen Go down
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.

Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375

HTML How-To Empty
IndlægEmne: Sv: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime3/1/2013, 10:18

Du er nok nød til at skrive den på dansk søde :)
Gæst
Gæst

HTML How-To Empty
IndlægEmne: Sv: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime3/1/2013, 12:30

okay jeg skal prøe og gøre mit bedste med oversæt den
Gæst
Gæst

HTML How-To Empty
IndlægEmne: Sv: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime3/1/2013, 12:46

Goodie :) Og vil du meget gerne have, at det står med dit navn dette indlæg, for jeg kan åbne op for det forum, som du skal sætte den ind i, og så du kan skrive dette emne med dit navn :)
Gæst
Gæst

HTML How-To Empty
IndlægEmne: Sv: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime3/1/2013, 21:10

Har lige oversat noget af teksten, rasten vil muligvis komme en gang i fremtiden:

En lille smugle af basis HTML kodning, kan ofte hjælpe med at forøge det æstetiske af et RPG tråd, men også holde ting organiseret og hurtig til at læse, med et hurtigt blik. Forhåbentligt vil denne gennemgang af det basiske blive en god hjælp for nogle.
Du er velkommen til at spørge her under, jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe.

Husk at flytte mellemrummene.

Front face (skrift type):
Det er her det bliver en smugle mere svært. For at være sikker på at dit font/skrift skift vil komme på alle computer, skal du bruge 'web safe' font/skrift. Her under er der en list med mere kendte web saafe fonts som du kan vælge fra. Du skal bare indsætte navnet på font typen du ønsker, hvor der står 'FONT NAME' og den skulle være klar.

Front color (farve på skriften):
At bruge forskellige font farver er faktisk meget brugt til at forskelliggøre dialog fra rasten af din post. Det er ikke noget du skal være bange eller skræmt omkring. Den letteste måde at ændre din font farve er ved at bruge en hurtig lille HTML kode der specificer et farve navn (HEX koder kan også blive brugt i erstatning for farvenavne). Alt du skal gøre, er at indsætte farvenavnet i feltet 'COLOUR NAME'.

Images (billeder):

For at få et billed, skal det være uploaded online, der kan man bruge imgur. Når du har uploaded dit billed, skal du bare indsætte ting ind i den rette del af koden. Nogle web sites laver automatisk genererede koder til at vise dit billed, men det er ikke altid.

< img src="IMAGE URL HERE" />

At ændre størrelsen kan blive en smugle svære, da det ikke er svært at smide noget helt ude af proportioner. Som en generel regel, prøv kun at indsætte enten brede eller højde som følgende:

Nogle folk vil gerne have deres billeder billeder sat på en linje som i en RP box. Det handler kun om at vælge hvilke side du vil sætte billedet til og bruge den følgende kode.

Ja, det er muligt at kombiner både størrelses- og 'rette ind' koden sammen. Bare vælg din større og placeringen og indsæt det i koden.
Gæst
Gæst

HTML How-To Empty
IndlægEmne: Sv: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime6/1/2013, 10:52

Det er en dejlig oversættelse, og sødt du gad lave den.....men hvor er Cedric?
Vi vil hellere have ham tilbage, tak!!
Sponsoreret inhold

HTML How-To Empty
IndlægEmne: Sv: HTML How-To   HTML How-To Icon_minitime

HTML How-To
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Alle andre ting ::  :: Hyggehjørnet :: Kreative profilbeskrivelser-
Gå til: