Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
Alkemiker Icon_minitime31/5/2017, 20:24 af Millicent
Admin Expressen #16


Hey Newworld , this is a ghost speaking



Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Kommentarer: 29
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
Alkemiker Icon_minitime6/6/2017, 15:25 af Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …


Kommentarer: 12

 

 Alkemiker

Go down 
ForfatterBesked
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.


Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375
Reputation : 60
Join date : 29/05/12

Alkemiker Empty
IndlægEmne: Alkemiker   Alkemiker Icon_minitime21/8/2012, 18:17

Alkemiker Magic-10


Hurtig forklaring.

Alkemikerne er personer, som har lært kunsten i at blande videnskabenskemi med magi for at lave potions, drikke, gifte og andre former for væsker.

Alkemikernes historie.

Der har altid eksisteret folk, som har eksperimenteret med urter, planter osv til at kunne lave forskellige slags drikke. Men den har normalt været delt i to dele, den ene er den videnskabelige, hvor planter blev lavet om til medicin, og hvor vi brugte deres fysiske egenskaber. Men den anden side var folk, som viste, hvad planterne betød symbolsk, og som brugte magi og ånder for at skabe deres drikke.
Der har dog altid eksisterede former for alkemikere, som vi bedre kender som hekse, som brugte planternes fysiske egenskaber, men som også kunne magi og give ekstra effekter til trylledrikkene.
Men efter tredje verdenskrig var videnskaben sådan set total knust, da instrumenter, viden og læren var meget af det gået tabt og samtidig at den magiske verden blev kendt for normale mennesker, så fik nogle en ide at gøre brug af begge dele igen. Så nu er der kommet den helt nye videnskab nemlig alkemenismen.
Selvom den er blevet anerkendt i verden, så er der kun få som egenligt rigtig besidder denne egenskab, da det kræver vold mange år før man er nogenlunde blevet ekspert i det.

Hvordan bliver man alkemiker?
Det er ikke særlig let, da der ikke er særlig mange virkelig dygtige alkemiker, som egenligt kan uddanne en, så derfor eksistere der ingen skoler for denne genre. Derfor skal man bliver lærling hos en alkemiker, og nogle har butikker hist og her, hvor det er lettere at finde dem, men der er også mange alkemiker, som ikke viser sig synligt, da de let kan blive et ofre for tyvebander, da alle deres værdifulde ingredienser og potions er meget værd for mange, især for det sorte marked.

Selve uddannelse.
Du bestemmer selv, hvor mange år din karakter har trænet i evt om vedkommende stadigvæk er i gang med sin uddannelse. Vi vil ikke komme med en lang liste af planter og deres egenskaber, der må i gerne selv bare finde på hen af vejen, hvor i dog skal huske, at ikke gøre det for godmode agtig eller andet i den dur.
En special ting ved denne class er, at selvom mennesker ikke kan magi, så lærer de alligevel at kunne få kontakt til magi via specialle formularer og ord. Men det kræver langt mere energi for mennesker end væsner, og formularerne er kun små og nogle gange er det ikke det værd at bruge dem. Der er blevet sat et antal % energi for hver besværgelse.

- Begynder: De første 5 år lærer man om de basale planter, som lever i denne verden om deres fysiske egenskaber og åndelig betydning. Man træner meget i det magiske, især når man er et menneske uden magiske evner, så lærer man via meditation og andre former, at alligevel få kontakt med noget indre magi. Man lærer om få sten, som kan hjælpe med at fremme og give effekter til drinksene.
Magier: De lærer f.eks at velsigne drikke til at gøre skade på enten onde eller gode væsner, ikke drabeligt, men så det svider som en mellem stærk syrer.(10%).

- Trænet. 5-15 år Nu lærer man mere om nogle sjældnere planter og især hvordan man finder dem. Man begynder også at lærer, hvordan man kan bruge organer og andre organiske dele fra dyr til at indgå med i sine drikke, som kan give nogle andre effekter. Man lærer også om flere sten, som hjælpe med at lave mere avanceret drikke. Man begynder også at kunne skelne mellem drikkesenes ingredienser ved brug af lugte, syn, føle, smag og evt høresansen.
Magier:

Water into fire! Vand bliver magisk magisk, så det er brandbart til evig tid.(30% til 1 dl)

Man lærer at kunne hæve og sænke temperaturen på vand, som er meget brugbart til visse drinks, som kræver visse temperaturforhold.(1% energi til per hævet eller sænket temperatur, så f.eks hæver vandet med 10 grader, så er det 10% energi)

- Ekspert: Mere end 15 år.  Man har lært om de utrolig sjældne planter, meget mere om organiske dur men også endnu mere viden inde for sten. Man begynder også at høre om visse drikke, som kræver ofre for at kunne lave drinks. Normalt får man aldrig lov til at udfører dem, men man lærer som regel en formular, hvor man ofre et mellemstort dyr eller væsen til at kunne lave en total helbredende drink, som kan heale alt bare så længe man stadigvæk er i live, mens man drikker den.
Magier:  
Man lærer at kunne velsigne en jord, så selvom den er udhungret, så kan planter vokse, som er meget nyttig, hvis man selv vil dyrke sjældne planter. Jorden skal dog stadigvæk helst få næring osv, men denne velsignelse hjælper meget(5% per kvadratmeter)

Alt seende øje, hvor man kan identificere alt hvad der er i drikken af de ingredienser man kender. Så hvis man har lært om nogle ingredienser, så vil de dukke op i hovedet som billeder(30%)

Gør væsker middel radioaktivt (40%)

Nogle generelle almene potions
Her er en kort liste af nogle almenkendte, som sagt kan i selv finde på potions og drinks, men husk endelig at de ikke må være for stærke, og hvis de skal være rigtig stærke, så kræver det også dyrebare ingredienser. og navnene på disse blomster er bare tilfældige :) Men husk at de fleste drikke kræver at man siger besværgelser osv, for at give dem en god virkning. Der står enten n(normal), sp(speciel), s(sjælden) og ys(yderst sjælden for hver plante eller organ) Man bruger sten, men som kun er nede i drikken og bliver taget ud igen, andet hvis opskriften kræver andet som lyskilde.

- Mild healing potion: Fjerner små sår og hjælper healings processen. (Tusindfryds rod(n), rent vand og koges med en blodsten)

- bedre healing potion: Fjerner lidt større blødende sår (tusinfryds(n), alovera(sp), rent vand blodsten og granat(stenart))

- Super healing potion. Fjerner store blødende sår. (tusindfryd(n), alovera(sp), kamelsvamp(ys), blodsten og granat)

- Energi drink: Giver 40% energi tilbage på 2 sek. (Ametyst, fugleblomst(n), rent vand.)

- bedre energi drink: Giver 80% energi. (Ametyst, jade, fuglebomst(n), dødmandsengel(s)

- Flammende vand. Gør vand yderst brandbar (Vandet koges i Rubin, ildfluebagdele(n), røde roser(sp) og dampen
indsamles, som nu er brandbart efter det er kølet ned)

- Lyskilde: kan lyse op ved specielle ord. (Turkis skal være nede i flasken imens, ellers solblomst(s), ingefærrod(s) og kalk fra tænder)

- Tågebombe: Når flasken ødelægges, kommer der tåge. (kartoffelpulver(n), støvsvamp(n), månesten, kalk og en eller anden form for favestof enten fra planter eller kemisk lavet, hvis man gerne vil give tågen en farve, evt kan man putte knuste hybenkerne i for at give tågen en kløende effekt)

- Sygdomsdræber: Fjerne de fleste milde sygdomme og betændelser (pilerod(sp), Topas(sten), Viola(sp) og kabbarod(sp))

- Forrådnelse: giver indtageren en spedalsk lignende sygdom. (Rådnede mavesække som stadigvæk er fyldt med indemaden, kvarts(sten), middel radioaktivt kløer eller hår)

- Skrumpning: Denne bliver brugt mest som gift, for så snart man har drukket af den snørkler ens spiserør sammen, da det skrumper ind og mavesækken gør det også, hvor mavesyren vil blive presset op igennem spiserøret og ætse sig igennem der, da den ikke kan komme helt igennem det skrumpede spiserør. Men ellers kan den skrumpe alle organiske materialer og virkningen ophører efter 40 min (Citrin(sten) og bjergkrystal, mælkesyre og kilksvamp(ys))

- Blodspringning. gift som får blodårene til at springe i hele kroppen. (Blodsten, blod fra (mangler dyrenavn), blod fra den sammen race som ofret har og dunhammerrødder(s))

- organiske krudt: godt alternativ, hvis man ikke kan lave normal krudt. (Opal, knust pulver som kartoffelpulver, kalk fra knogler eller andet organisk materiale i pulverform og middel radioaktiv vand)

Hvis i har andre ideer, så kom gerne med dem.

First class
Du kan vælge, hvis du har first class rangen, at opgradere din alkemiker skills, i verden her kan din person evt være heldig at finde god gammel viden i bøger eller andet, eller får en god mester eller er selv lært. Husk at du kan ikke få andre classes eller evne(undtagen raceevner), hvis du vælger at få first class opgraderingen.
Dette er hvad man lærer som first class.
Magi:
Fange en ånd i et class, som regel er det en ånd man ofre, men hvis man finder en vandrende ånd kan man også bruge det.(jo større og stærkere ånden er jo mere energi kræver det) Det at fange en ånd i et glas gør, at den ønskede drink man vil have, får en langt bedre virkning f.eks ved god essense som er den ultimative healingsdrink, den har sine normale helbredende egenskaber, men med en sjæl så bliver den enorm kraftig.

Lav væske til hård diamant: 1 dl bliver til en 1cm i diameter diamant.(60% per dl'er)

Lav vand til nervegift(50% per ml. 1 ml er nok til at gøre en meget syg, som regel kræver det 4 ml for at dræbe med garanti)

Potions:
God essens: Helbreder alt, selv den værste sygdom, værste skade, selv et afhugget hoved kan blive healet, hvis vedkommende lever lige nok til at få en dråbe.(Diamant, ametyst og opal, en ren jomfru sjæl skal ofres, hvor blodet skal blandes i og afkoges til 5 dråber.)

Immun: Alt psykisk magi virker ikke på en i 40 min. (hele hjerter i vægt omkring 3 kg, 1 hjerne fra (mangler dyrenavn) blodsten, ametyst, Goluptisvamp(s), Himmelgras(yd))

Beastcaller: Luk en bæst/væsens ånd ind i en flaske og smadre glasset og lad åndens vrede sprede sig (Et udvalgt dyr eller væsen man ofre, flaske af diamant, himmelvand(Vand renset af månelys og velsignet))

vandre frit: Lad ånden vandre frit rundt ud fra kroppen, de eneste personer der kan se dig er sjæledæmoner og andre som har øjne for ånder. Man siger, at man kan komme til at få glimt af fremtiden men også fortiden, mange bruger det for at finde gamle viden i de glemte tider. Man kan også møde andre ånder, hvilket kan være farligt an på hvilken, men ellers kan man spørge til råds hos dem, og der er nok af ånder i denne verden pga manglen på dødsengle. (kræver en dråbe af den specielle nervegift, lidt kviksølv, alkohol, morgenstjerne(s) det er derfor den er forbeholdt til firstclass)

Alkemiker 5d6ebe10
Tilbage til toppen Go down
 
Alkemiker
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Regler og information ::   :: Classes-
Gå til: