Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Icon_minitime31/5/2017, 20:24 af Millicent
Admin Expressen #16


Hey Newworld , this is a ghost speaking



Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Kommentarer: 29
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Icon_minitime6/6/2017, 15:25 af Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …


Kommentarer: 12

 

 Blackwoods fundamentalistiske sortelvere.

Go down 
ForfatterBesked
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.


Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375
Reputation : 60
Join date : 29/05/12

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Empty
IndlægEmne: Blackwoods fundamentalistiske sortelvere.   Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Icon_minitime24/2/2014, 19:17


Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Ff871c10

Kort om de Fundamentalistiske sortelvere/schwarchaner..Tilbage
De fundamentalistiske sortelvere lever i Blackwood og er meget anderledes end de normale sortelvere, som man end kan støde på i sin hverdag, de er kendt som en scwarchaner, fordi de lever i byen Scwarcha, hvor der kun lever disse elvere. Disse elvere lever efter de gamle traditioner både ritualer, sprog og så videre. Folk ude fra og andre sortelverne anser, at disse schwarchanere er primitive, især da de lever efter de gamle normer og levevis med krig og kamp, og de ikke gør brug af moderne midler. Men de er faktisk rets så højkulturelle med et sprog på det trippel af det engelske ordforåd og deres levevis er måske præget af de gamle dage, men de er på et højt kulturel niveau.
Schwarchanerne prøver at holde alle fremmede ud af blackwood og der er kun meget få mennesker eller væsner ude fra, som har deres tillid.

Historien om blackwoods fundamentalistiske sortelvere(Schwarchanere).
:Tilbage
Under de sorte blackwood trækroner opholder sig en speciel gruppe af sortelvere, som man i bund og grund kan kalde for fundamentalitiske sortelvere eller som går under navnet schwarchan(-er i flertal). Før den store verdenskrig eksisterede de også, dog i langt mindre omfang, kun en lille familie, da de fleste elvere havde vænnet sig til den moderne verden og fordi mange skove ikke længere kunne huse og skjule sortelverne. Men da den store krig kom, så var der mange, som fandt vejen tilbage til forfædrene levestil og kultur, da der stadigvæk levede flere ældre, som kendte den gamle historie, kultur, myter og så videre. Inden krigen sluttede for alvor havde flere sortelvere fra diverse sider sluttet sig sammen og vandret væk fra krigen i USA. Selvom de var blodtørstige og krigeristiske, så havde de fleste fået mere end rigeligt blod til at tilfredsstille deres "lyster". Da de sidste bomber faldt over verdenen var denne gruppe af sortelvere på ca 35 styks godt igang med at prøve at finde et sted, hvor de kunne etabelere sig i den nye verden. Mens de vandrede rundt så de hvordan naturen begyndte at forfalde omkring dem, de så også de mange væsner, mennesker som var døde i den nye barske verden. Men til sidst og ikke allermindst så sortelverne de mange skovelvere, som simpelthen var død af sorg og chok over at se, hvordan naturen bare dødede foran dem.
Det fik sortelverne til at blive mindet om, at selvom de aldrig gik så meget op i naturen som deres artsfæller, så elskede de såvel naturen. Derfor da de fandt en større skov, så slog de sig ned. Andre sortelvere, som de end stødte på, prøvede de at få med sig til deres nye sted, som skulle være deres egen fristed for deres kultur og levevis i den nye verden.
Der er flere legender om hvordan sortelverne var grunden til at Moon Mountain blev skabt, som hedder månebarnslegenden, og Moon river, som hedder månetåreslegenden, blev skabt.

Vigtigt hvis man skal spille en schwarchaner karakter.
:Tilbage
Man kan sagtens lave en karakter, som er en fundamentalistisk sortelver, det kræver ingen tilladelse, men man skal huske at læse alt om disse sortelvere.(husk at en schwarchaner er meget sårbar overfor radioaktivitet) Og dette er bare en overordnet beskrivelse, i kan sagtens variere og komme med jeres ændringer, men det er selve ideen bag en scwarchaner karakter
Bund og grund er der to muligheder for at spille en schwarchaner, man kan være en udstødt sortelver, som enten ikke har bestået vogterprøven
eller fordi man har overtrådt schwarchanernes kodex og hellige regler, så man er blevet udstødt.
Eller så kan man spille et fuldt medlem af byen/de fundamentalistiske elvere. En schwarchaner/fundamentalistisk sortelver holder sig normalt kun i blackwood og vil normalt aldrig have trang til at træde udenfor skoven, da verden er jo ødelagt. Derfor ved disse sortelverne heller ikke så meget om den moderne verden, de er dog ikke ubekendt med verdenen udenfor, da en sortelver møder oftest folk udenfra med deres teknologi osv. men alt vil være så anderledes og en sortelver vil normalt aldrig have det godt udenfor, de ville kun gå udenfor for at bekrige.
Hvis i endelig skal spille udenfor Blackwood, så er her nogle forslag.(men allermest for at give jer et billede, spørg endelig vis i er i tvivl)
- I er blevet kidnappet(især kvinderne bliver solgt som specielle glædelsespiger eller mændene bliver brugt i dueller med penge involveret) og hvor i enten stadigvæk er til fange eller prøver at komme tilbage til Blackwood efter i har sluppet fro.(hvilket kan være svært i en sådan en forvirrende og stor verden, som verdenen udenfor blackwood er.
- Eller i har taget afsted fordi i er på krigstien eller skal gøre æresdrab eller finde jeres elskede eller familiemedlem, som end er blevet kidnappet. Æresdrab sker oftest ved at nogle bevæbnede skovhuggere har skudt en af jeres familiemedlemmer, elskede osv, hvor i skal finde vedkommende og dræbe dem for at opfylde kodexet og jeres hævntørst(krigeriske jeg).

Man kan sagtens bliver leder af schwarchanerne men det kræver admin tilladelse, men i får tilgengæld ingen rang, da lederrollen er for lille :/

Scwarchanernes indflydelse på Blackwood.(Månenatten)
:Tilbage
Hvis man ikke skal gå ind i myterne, så ved man stadigvæk med garanti, at skoven er blevet til under indflydelse af sortelverne, men ikke alene da radioaktiviteten har gjort sin indflydelse.
Sortelverne begyndte hurtigt at indse, at skoven var dødende, og luften var skadeligt for dem, da der florerede ultra høj meget høj radioaktivitet. Så disse sortelvere ville gøre noget drastisk for at redde skoven og såvel dem selv.
Den normale befolkning og sortelvere af den yngre generation kender intet til ritualets virkelige indhold, og hvad der skete på den nat. Men i hvert fald siges der, at der var over 20 sortelvere og sikkert også nok over 100 af mennesker og væsner af anden oprindelse, som blev ofret den nat. Det siges, at sortelverne under fuldmånen(Derfor er månen så hellig for sortelverne her, da den siges at give dem livskraft, som solen gør for alle andre dyr og væsner) ofrede alle disse personer for at smøre blodet på alle træerne, som senere fik træerne til at få sin karakteristiske farve.
Efter den nat fik træerne det meget bedre. Det blev dog stadigvæk en hård kamp, hvor sortelverne prøvede at fjerne døde træer og holde skoven rask, men efterhånden forandrede skoven sig til at kunne klare sig selv og nu filtrere luften, vandet og jorden for radioaktivitet.
(Hvis i vil finde ud af den fulde og "rigtige" historie, så kan i skrive en pm til admins, så kan i få et specielemne, hvor i skal opsøge og finde ud af sortelvernes hemmelighed. Især da de gamle sortelver ritualer er kendt for at være enorm meget kraftige.)

Schwarchanernes kendetegn.:Tilbage
Disse fundamentalistiske sortelvere også kaldt for en schwarchan er virkeligt anderledes i forhold til almindelige sortelvere, som er tilpasset det normale samfund.
Selv andre sortelvere, som ikke er schwarchanere, tager til tider afstand fra disse, da nogle anser dem for at være vilde. Men det er oftest pga mangel på viden, da selvom de er gået væk fra elektricitet, så har de halvt om halvt genoptaget den højkultur, som sortelverne engang havde før menneskernes fødsel.
Disse er deres kendetegn også i forhold til sortelvere, hvor de er ekstra mere disse ting end normale sortelvere.
- De har næsten også alle klassisk sortelver tøj. Det er de færreste som går i "almindeligt tøj" , hvor deres tøj er som regel deres knappe stof beklædning, læderrustninger eller lette metalrustninger. Men tilgengæld selvom de er yderst gode til ditten og datten, så er de generelt langt mere sårbare for radioaktivitet. Derfor har man nu også udtrykket "no dark elf chance in a radioactive hell" Fordi de fleste sortelvere fra denne race ender med at dø eller hurtigt blive syg af den "normale" radioaktivitet ude i verdenen.
- En schwarchaner kan som regel aldrig tale engelsk, kun sort elvisk.(som selv flere normale sortelvere ikke kender til) Da de nægter af deres stolthed at lære engelsk, da det ses for at være primitivt(deres sprog indeholder ca 3 gange så mange ord i forhold til engelsk). Men oftest hvis du støder ind i dem, så skal der nok være en tolk iblandt dem.
- De er langt mere hemmelighedsfulde. Derfor anses de oftest for at være primitive, da knap de færreste kender noget til dem.
- De vil oftest gøre alt for at holde dig ude af Blackwood skoven.
- De er generelt nok det folkefærd, som er sværest at overhovedet komme ind på livet. De er ultra meget mistroiske, og man kender kun 8 personer ude fra, som har deres tillid.
- De har en større forkærlighed til naturen.
- De er langt mere krigeriske og ærefulde, så du er sikker på, at du skal duelle, hvis du ender med at krænke en af dem. Men hvis du får dem på deres ord, så vil de gøre alt for at opfylde det.
- Desuden er alle schwarchanere naturtroende og tilbeder af den mørke side af månen, se deres Religion.(og så er de desuden Filmatroende)
- Desuden har de en ekstra forkærlighed til kød og blod som deres forfædre. (De elsker kampe, krig og død)
- Kvinderne er kendt for at have den største kampgejst og være mere krigeriske i forhold til mændene. (det betyder dog ikke at de er bedre krigere, men de er nemmere at få i kamp)
- Hvis man støder ind på en fundamentalistisk sortelver, som er blevet indviet, som en vogter, Så vil de være mærket, som på billedet øverst. Deres mærker vil lyse op, når månen er stærkest, se under ritualer.
- Alle sortelverne af denne klan er normalt altid rigtigt gode til armbrøste og buer. Det er er deres fortrukken våben ude over nogle specielle sværd, knive og daggers se under våben. De fleste er derfor så også rangers

Scwarchanernes levevis. :Tilbage
Familien strukturen og andet.
Hvis du kommer til at snakke med dem eller på anden vis have interaktioner, som involverer andet end kamp med dem, så ville du med et skarp falkeøje opdage, at deres samfund er noget anderledes end de fleste. Ude i felten altså med andre ord på krigsstien så har de et hierarki, som ikke er baseret på køn, men rent og skær på deres erfaring inden for kamp og styrke. Den bedste kriger bliver dermed også lederen af gruppen.
Men hvis man bliver inviteret ind i en af sortelvernes hjem, så er det tydeligvis et matriarkalsk samfund, hvor kvinden er topstyren i familien. Dog består deres råd normalt kun af mænd, men man ser dem altid oftest med en kvinde bag sig. Kvinderne bliver absolut ikke set ned på, da disse elvere mener, at deres meninger, holdninger, kampstyrke og køn er lige så meget værd, faktisk til tider mere værd. Det er en af grundene til, at man ikke udstøder pigebørn, selvom de ikke klarer vogtertesten.(se nede i Ritualer).
Enhver sortelver har for længst indset, at det er kun gode kvinder, som føder gode krigere. Derfor er de det vigtigste, men det betyder langt fra at kvinderne skal blive skånet osv, faktisk det modsatte. Kvinderne af disse sortelvere er oftest kendt for at være langt mere kampgejstige og mere blodtørstige end mændene. Sortelverne tror på, som man kan læse om i deres religion, at kvindens "mana"/ånd har yderst stor indflydelse på barnet og derfor skal hun være en god kriger for at kunne give det videre til barnet.

Bosted.
Disse sortelverne lever oppe i træerne i behagelige og skjulte træhytter i en højde af ca 20-30 meter, som kan være rets så store. De fleste schwarchanere bor i Schwarcha, men nogenlunde omkring lige knap de 100 lever andre steder i skoven, da selvelvere kan være sociale overfor hinanden, så er de ikke socialt anlagt andet til højtider, traditioner og dueller.
De bygger dog kun en ny bolig, når et træ har givet tegn til det. Tegnet er, at efter en måneds langt række ritualer og tilbedelse af træet, hvis den til næste forår ikke blomstre. Så er det fordi den viser, at de er velkommen, da den vil  lade sin energi og frugtbarhed gå til dens nye beboere. Til deres boliger er der ingen stiger eller andet, da de bare klatre elegant og let op af træet som ingenting. Mellem nogle træer kan der være små gangbroer, som nogle gange kun består af et solidt reb, som sortelverne vandre lige så let over. Der er flere folk, som har vandret igennem skoven, uden at have opdaget, at de har gået igennem deres by, da hytterne sidder højt op af de sorte stammer lavet af det samme materiale, og fordi sortelverne ikke bryder rigtigt noget lys, da de er født med et naturligt nattesyn. Men deres bygninger kan sagtens være pyntet med "fakler" som består af en pind med en glasbeholder, hvis vand er fra The Moon River, hvis vand lyser op ved den mindste månelys.

Maden og naturen.
Sortelvere lever mest af kød(oftest råt men til tider tilberedt) men også visse planter, derfor er de oftest ude og at jage og finde skovens frugter osv. Men de er ligesom en skovfoged, de dræber kun dyr til at vedligeholde bestanden eller i hvert fald hvor det ikke skader selve bestanden. Man kan også finde dem nogle gange i gang med at flytte rådne træer rundt eller fjerne andre ting, som enten skader træerne eller nemlig skader træerne, for at bevare hele naturens balance mellem de gode og dårlige ting, således økosystemet kan fungere og skoven kan fungere i den bedste velgående.

Kultur og andet.
En schwarchanisk samfund er fyldt med traditioner og sammenhold både med religiøse traditioner og såvel daglige ting. Familien er i centrum og det er derfor, at de har taget gudinden Filmas filosofi til sig, at familien er det vigtigste og deres sammenhold.
Kunst er i høj kurs blandt sortelverne, så hvis man er en af de få, som får lov til at opholde sig i byen som gæst, så forventes det oftest at man kan vise en eller anden form for kunst f.eks. at synge, kunstner, underholdning osv.
Især sang er virkeligt centralt blandt disse elvere og man kan oftest støde ind i disse elvere, hvis de går i skoven alene og synger for sig selv. Deres stemme er yderst smuk og er derfor betaget af rets så mange, da knap de færreste kan synge med en rigtig elvisk tunge end elverne selv.


Vogter jobbet og krigsstien.
Hvis man som schwarchaner er blevet en vogter, så skal man ofte og helst flere gange om ugen tage runder i skoven for at passe den og gerne helst ved grænsen til landet omkring blackwood for at holde fremmede ude, men hvor de oftest lader enlige ørkenelvere være, da de sjældent gør skade.

Oftest går de sammen af elvere fra ialt til 2 til nogle gange 10 elvere, hvor de nogle gange rider på deres cromlings, som er deres fortrukken ridedyr. Lige meget hvilken størrelse gruppen har, så er der altid en drauchin, en såkaldt leder. Vedkommende er den bedste kriger i blandt gruppen og har derfor ansvaret for deres overlevelse og såvel for at nedlægge eller fange dem, som er fremmede.

For at bevare sin ære og såvel stå i god jord hos Khaine, så skal man ud på krigstien, og det skal alle minium 1 gang om måneden andet hvis man er kommet for slemt til skade, men en god kriger gør det mindst 1 gang om ugen. Hvis månen er blodrød, så skal man ud og udgyde blod alle elverne, om det så er dyr, mennesker eller væsner, det er lige meget. Det er kun børn under 5 år, som ikke behøver det.
Her er det ikke meningen at forsvare skovene, men det er meningen, at der skal blive udgydt blod. Igen patruljen kan variere imellem 2 til helt op til 15 elvere, og hvis det er svært for dem af finde god nok udfordring eller væsner/mennesker i deres skov, så har man til tider oplevet dem snige sig ind i the dark city for at finde folk. Oftest vil en gruppe indeholde en tullock, altså en sortelvisk magiker/summoner eller af anden genre, som involverer magi og så altid en Maibd, en af ærke krigerinderne, som er blandt de stærkeste af alle krigerne blandt Schwarchanerne. Hun vil oftest altid være lederen af gruppen, altså en drauchin.

Elverne her vil altid indtage såkaldt specielt månevand, som bliver optaget af blodet og gør, at deres tatoveringer vil lyse op lige meget om der er månelys som rammer tatoveringerne eller ej.
Når en schwarchaner er på krigsstien, så tager de enhver mulighed for kamp og de er oftest nådesløse. Dog de helt svage folk som kvinder og børn, som de end støder på eller sågar meget stærke fjender, som de har alligevel kunne tæve, kan de til tider lade vær med at dræbe. Her bliver disse folk oftest taget til fange, som en vaulkhar altså en krigsfange.
Normale svage krigsfanger vil blive sluppet fri efter en uge, hvor de har haft arbejdet for deres "herre", som oftest involverer i hårdt høstningsarbejde af skovens frugter og mad, rensning af rustninger, udstyr osv og servering af mad osv.
De såkaldte æres krigsfanger/de levende trofæer, dem som har været store modstandere, og som er blevet tævet anyway, hvis de er heldig at ikke have blevet dræbt, så vil de kunne finde sig selv i en langt værre situation. Schwarchanerne elsker at udgyde blod, derfor er tortur skam brugt til det yderste, hvor nogle først er blevet sluppet fri mange år efter.

træning og dueller
Det er også vigtigt at holde sine evner ved lige og derfor dueller schwarchanerne oftest med hinanden også for at finde ud af, hvorvidt hvem er den stærkeste osv. der er mange af schwarchanerne som ønsker at få tronen som leder over Schwarchan, men det kræver, at man tæver den nuværende leder Dragruél Lamarie... Han er endnu ikke blevet tævet i over 112 år, og ingen forventer at det sker inden for den nærmeste fremtid, da sortelverne lever længe..

Scwarchanernes Kodex :Tilbage
En scwarchaner har et kodex lige meget om de er vogter eller ej. Deres kodex er meget påvirket af deres religion, og derfor går de også ekstra meget op i deres kodex. Man har oplevet sortelvere, som har dræbt sig selv på japansk vis, hvis de har overtalt deres kodex totalt.
- Krig og kamp er ære, ære er kamp og krig.(Betyder, at man skal kæmpe for at opnå ære)
- Ære er lov, derfor må løfter ej brydes.
- Skoven og naturen er dit liv, behandle det som det var dit eget liv!
- Passivitet og mangel på ære er den største synd.
- Khaine har skænket dig kampgejsten, du er i evig gæld. (Guden Khaine bliver tilbedt ved at tilbede den sorte måne/mørke side af månen)
- Når månen har vist sin fane(blevet rød), så skal der udgydes blod!(kun hvis du er under 5 behøver du ikke, og det kan være mennesker, dyr eller væsner)

Scwarchanernes religion.
:Tilbage
Schwarchanernes religion er inddelt i tre dele, der er selve krigstilbedelsen af guden Khaine, så er der tilbedelsen af naturen i form af moder jord, og så er der tilbedelsen af Filma, gudinden som står for familien.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Avatar11
Khaine, krigens gud af den sorte måne.
Alle de elvere, som er indviet i de gamle normer, tror på de 3 måner. Lyselverne tror på den hvide måne, skovelverne/ørkenelverne tror på den blå måne(neutral), og sortelverne tror på den sorte måne altså den mørke side af månen.
Faktisk siges det, at langt tid før menneskerne ankom var der reelt tre måner på himlen, men de alle sammen endte med at smelte sammen da menneskerne blev skabt, da nu var balancen af det gode, onde og neutrale blevet forandret.
De tre guder af månen siges at have opstået, fordi engang i den store kamp mellem lyselverne, vildelverne/skovelverne og sortelverne var der tre udvalgte krigere, som var de sidste tilbage i det største slag nogensinde i verdenshistorien, og de tre døde på samme tid i den sidste og store, så ingen af dem vandt. Det siges, at deres sjæle var en genfødsel af de 3 komiske kræfter/energier.
Khaine i formen som ses på billedet var den ultimative kriger blandt sortelverne dengang, han havde haft slagtet så mange i sig liv, at ingen førhenværende krige kunne måle hans blodudgydelse og han havde fået voldsomme store kræfter af alt det blod, som han havde udgydt. (Derfor blandt han langt større, magisk og sådan set uddødeligt, som vist på billedet) Men også fordi han blev støttet/fik hjælp fra den kræft ved navn khaine, som endnu ikke dengang blev anset som en gudelige ting, men en kosmisk kræft.
Han blev så dræbt og dræbte de to andre ultimative elverkrigere, men han ville endnu stadigvæk lede hans folk, så han blev en gud!
Khaine vil have, at der endnu bliver udgydt blod af sortelverne, og at der skal fødes de bedste krigere, og det gøres ved, at han velsigner de sortelve kvinder, som er værdige, med et barn med store krigerfærdigheder. Men han vil kun velsigne de stærke, krigerne, de modige og ærefulde. Derfor skal kvinden selv være en stor kriger.
Kvinder, som bliver født og bliver de bedste krigere, bliver kaldt datter af Khain med udtrykket Mahibd.
Det siges, at Khaine endnu engang vil opstå, men det sker kun når månen falder og de to andre elviske guder også bliver genfødt på ny.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Mother10

Moder natur.

Moder natur er anden prioteten, derfor kan man opleve i krige og andet, at schwarchanerne ikke skænker naturen en tanke, da Khaine er deres ultimative gud, som kommer altid i første prioteten. Men hvis der så er intet, som går i vejen, så er naturen den anden vigtigste ting, som de yderst meget respektere og holder af. Enhver elver har en forkærlighed for naturen bare på forskellige måder. Oftest har sortelverne igennem tidens historie altid holdt af den mørke natur, og derfor er blackwood det perfekte sted for dem.
Moder natur er meget inviduel for alle, nogle siger, at de har set moder natur i form af drømme og syn og hun kan komme i mange former og størrelser, men de tror på hendes ultimative kræfter, og alle sortelverne bliver lært med, at det var af hende at Khaine blev født af, derfor skal man respekterer hende og såvel andre mødre.
Derfor skal naturen bevares og holdes af.

Filma.
Warmareligionen kom til efter den store krig og derfor er Filma den nyeste tilføjelse. Schwarchanerne generelt tror ikke på hende, men de tror på hendes filosofi om at bevare familien, æren og at gøre alt for at beskytte sine kære med alle midler(hvilket appellerer til deres blodudgydelser.
Der er nogle af de helt gamle schwarchanere, som påstår, at Filma var med til at hjælpe dem med at redde skoven således at sortelverne kunne få lov til at overleve. Hun skulle angiveligt have genfundet en af de helt gamle ruller fra den fjerneste fortid af sortelvernes historie, som nemlig indeholdte de ultimative ritual, som ville kunne redde dem.


Scwarchanernes ritualer.
:Tilbage

Indvielsen som vogter.

Når en sortelver af denne stamme kommer i puberteten, så skal de gennemgå testen for at blive en vogter. Ethvert drengebarn skal klare testen ellers bliver de udstødt, pigerne kan dog blive i stammen, hvis de fejler, men tilgengæld vil de aldrig blive respekteret og de vil ikke få lov at tage på togter og andre ting. De fleste pigebørn rejser så væk fra stammen, så snart de er voksne, da det er ikke et godt liv at leve som umærket.
Testen er overhovedet ikke kendt for fremmede(kun få mennesker ude for stammen kender til det), men ritualet består i, at for det første skal barnet vise sit krigeriske værd ved at nedfælde en darcat. Derefter skal de bevise deres kontakt med naturen ved at lade selv en wolfie komme hen til en og slikke på ens pande.
Man skal lade sig fare vild så en moonie vil dukke op. Man skal vinde dens tillid ved at vise sin store kontakt til naturen, åbenhed for sine omgivelser og fuld loyalitet til naturen, at den vil komme hen og lagde en træde op på dens ryg og så komme ridende på den ind til Schwarcha. Her vil der ske den vigtigste ritual. Her er det igen yderst vigtigt at man har fuldkommen kontakt med den moonie, da her skal den frivilligt bukke sit hoved og lagde sig blive halshugget, hvor månelysets påvirkning på den vil gøre, at der vil strømme "måneblod" ud af den. Dens måneblod bliver så brugt til at indgå i den tatovering, som er så karakteristisk for disse elvere. Det er derfor at deres tatoveringer lyser op, når det er fuldmåne. Efter tatoveringen vil alle hylde en og en stor fest vil blive holdt for en og efter den nat, så vil man blive betragtet som en individ af samfundet og en kriger, hvor de kan påbegynde den helt specifikke træning for at være vogter, som er en special krigergenre.

Hanil Khar
//Inspireret en smule af Warhammer fantasy//
Hanil Khar er årets fest for schwarchanerne. Det er festen, hvor schwarchanerne hylder naturen og krigen på samme tid på deres specielle måde i 4 dage. Den består af flere dele og bliver afholdt i vintertiden, og ender sin sidste dagen ender på den længste og mørkeste dag.. Nogle gange kan khaines night bliver afholdt samtidig, da khaines night også afholdes om vinteren, når det er fuldmåne. Det er i disse dage hvor ingen er på krigsstien andet hvis khaines night bliver overholdt eller månen bliver rød.

1 dagen. Renselsen.

  • for gravide, ikke vogtere eller for gamle, så skal de ikke deltage men være med til at hjælpe de andre i deres ritualer og evt hjælpe med at finde de nødvendige ting i naturen
  • Drachaun. Altså lederen af Schwarchanerne har allerede i forvejen ca en uge før gået op til moonmountain og har mediteret i hele den uge uden at sove, spise eller drikke og kun have knappe klæder på. Han kommer så tilbage og må hverken tale eller andet, hvor schwarchanernes tullocks(ypperstepræstinder, magere og sort elviske hekse) får den store ære at gøre de specielle renselsesritualerne. Det siges, at det involverer et ofrelse fra en af deres hovedfjender, et barn af højelverne, hvor blodet vil give ham en "genfødsel" som Khaine sammen med en masse bønner osv. Sent på dagen lige inden midnat holder han en tale om næste års mulige jagt, han har i sin meditation fået et syn hvorvidt det vil gå dem i deres krigsjagt.
  • Tullocks. De på selve dagen har taget noget af månevandet, således at de render rundt og har glødernde tatoveringer, de er de såkaldte guides for alle de andre, og skal selv ikke gøre de ritualer.
  • Drachin og maibd, altså æres krigerne/krigerinder, de bedste krigere blandt schwarchanerne, de har dagen før fundet et stærkt dyr i skoven, hvis blod de har drænet og bruge det i badning. De går i Moonriver en af de små bække som er lige ved siden af Schwarcha. De vil så overhælde dem selv med blodet med specielle bønne og velsignelser af tullocksene. Folk ude fra kan se, at dette ritual sker, hvis de lige pludseligt ser, at moonriver bliver rød, da det er så blodet fra Schwarcha. Desuden skal en Drachin før denne dag have anskaffet sig en værdifuld Vaulkhar(krigsbytte), som har været en værdig modstander. Her skal de klynges op i små bure, som hænger fra deres træhuse i træerne indtil de skal bruges i deres ritualer.
  • Normale vogterer skal ud og finde de mange urter, frugter og andet, som skal indgår i festmiddagen på sidste dagen, og hvis de er æret af en drachin eller maibd, så kan de være, at de kan få lov til at få noget af blodet fra deres bytte. Ellers skal de få fat i små byttedyr som mouses eller andet i den dur og bruge den i deres ritualer, hvor de er de første, som gør det. Da desto senere dagen bliver desto mere magt får månen, og derved skal de højere rankerede elvere få en bedre velsignelse

Dag nr 2. Klargørelsen.
Her skal de alle bare have en virkeligt afslappet dag, hvor de går i helt nyvævede klæder og dem, som ikke er vogtere osv har gået rundt og ryddet op og gjort rent, således at alt er rent, så intet af fortidens "skidt"/dårlig mana er efterladt tilbage. Her bliver drukket meget rensende og healende te. Krigsfangerne er stadigvæk i burene, men her får de tilgengæld mad og nogle kan blive taget ud for at hjælpe til med maden under overvågning pga. de manglende hænder, da kun få har ikke gennemført vogterprøven.
Drachaun af schwarchanerne, altså lederen, går tilgengæld rundt og hjælper alle med råd og vejledning med teoretisk læring om kamp, vedligeholdelse af våben osv.
Om aftenen når de har fået et let måltid, da de ikke må spise sig specielt mætte, så vil de gamle og især Drachaun være den, som vil fortælle masser af historier fra fortiden, om Khaine, store krige, nyere kendte krigshistorier osv.

3 dagen. Anstrengelsen.
Her skal alle træne til, at de falder om undtagen gamle/børn/ikke vogtere, Drachau, deres kraftfulde tollucks og nogle udvalgte at de bedste krigere, da de skal observere og holde øje, især hvis fjender vil angribe hele byen. Det er her, hvor schwarchanerne endelig kan bevise deres rigtige værd og komme op i højere rang. Dagen består af en blanding af kamp og turnering uden mad eller drikke, og så snart man falder om af udmattelse, så er man ude. Men der bliver ikke set ned på en, da alle har ens grænser og sålænge man er stadigvæk en kriger, så er det nemlig det vigtigste. Dog når det er sagt, så får man piskeslag for at have klaret sig dårligt. Hvis der er f.eks. 50 deltagere, så skal den første få 50 piskeslag med deres skarpe piske med kløer for enden, den 49 deltager som ryger ud, skal så have 49 osv. Alle disse piskeslag skal blive udført af de 10 vindere, som står tilbage.
Dette vil sige, at ikke nok med har vinderen kæmpet en hel dag, så skal vedkommende også bruge utrolige mange anstrengelser på at piske alle de andre. Hvis vedkommende ikke kan gøre det ordenligt eller falder om af udmattelse inden det er udført, så får vedkommende de resterende, samtidig med en af de andre overtager for de andre.
Dette er for at hærde alle og vise, at der er ingen nåde for svage krigere, men selvom man er en af de første, hvis man sålænge gør det uden at pive, så kan man faktisk få stor respekt for det. Men det er yderst svært at lade vær med at pive pga deres klo piske.

Hele pointen med denne dag er, at alle krigerne skal opnå stor erfaring og så sove den dybeste søvn, som de nogensinde vil få pga den udmattelse og så bliver genfødt næste dag, hvor de skal blive født som de krigere de er.

Her bliver krigsfangerne i løbet af dagen velfodret.

4 dagen. Den endelige prøve.
Hver af de bedste krigere har taget en værdi kriger, fordi her nu efter deres "genfødsel", skal de få deres første blod at smage. Her skal de kæmpe til døden med den værdi krigere. Der har været tilfælde igennem tiden, hvor enkelte har meldt sig frivilligt til at blive taget til fange af elverne for at nemlig være med i denne del af prøven, fordi hvis en af krigsfangerne skulle have chancen for at vinde om deres modstander, så vil de vinde ære og få tillid af sortelverne og blive betragtet som halvt en af deres. Dog er det kun sket så ultra få gange, at det kan sådan ikke tælles på en hånd.
Efter de ultimative krigerinder og krigere har kæmpet deres kamp til døden i rent og skær underholdning og bevis for deres Drachau, at de er ham tro og gør ham ære, så kan de endelig gå op og blive godtaget af ham. Da han som deres leder står Khaine nærmest, så er det næsten som at blive velsignet af Khaine selv. Nogle beretter om den såkaldte indre syn, hvor de den deres leder med mentale øjne, hvor de i stedet ser Khaine foran dem. Om det så er tullocksene og deres magi, er en anden side af sagen, ingen tør at betvivle Khaine.

Khaines nat.
Khaines nat er hver gang, når der er fuldmånen, da det er der, hvor Khaines kræfter er på den højeste undtagen ved tilfælde som Krigerens kald, hvor det er de tilfælde, hvor månen er blodrød. Når det er Khaines night, så er det her, hvor schwarchanerne skal ud på togt og finde sig nogle værdige fjender, mest i form af fremmede, men også nogle gange store og farlige dyr. Mange sortelvere jagter på denne dag, fordi det menes så, at deres byttedyr vil give dem meget mere kraft og ære fordi Khaines kræft er størst.
Det er på disse her nætter, hvor man kan støde ind i sortelvere ude for Blackwood, der siges, at der til tider stadigvæk vandre en patulje i The Dark City, men pga aftalen i 3462 mellem the New Miamis regering, så angriber schwarcharne ikke bebyggerne. Man høre rygter om, at nogle af rejsende til the New Miami aldrig når deres destination pga disse elvere. Men man ved også, at der lever mange farlige væsner i The Dark city, så det kan være dem, som Schwarchanerne går efter.

Krigerens kald.

Krigerens kald er, når månen bliver blodrød en sjældent gang imellem. Så siges det, at de tre måner(læs om deres religion), som er blevet til en, at når månen bliver rød, så er det, fordi Khaine er blevet så stærk, at han overtrumfer de andres energi, og hvis man udgyder nok blod i hans navn, så ville han angiveligt kunne blive genfødt igen, så derfor vil man se, at alle, som end kan bære et våben, vil tage ud på togt og dræbe fjender eller dyr for at ære og i sidste ende håbe på, at deres gud vil vende tilbage til jorden igen.

Scwarchanernes fortrukken våben. :Tilbage
Inspireret af warhammer fantasy.
De fundamentalistiske sortelvere holder til de gamle traditioner og derfor brydes normalt ikke om mekaniske våben. Du finder ikke bedre rangers end sortelvere af denne afstamning, da de er i forvejen "født" med talentet og andre fordele.
Når en schwarchaner har valgt at ynglingsvåben som deres kæreste eje, så vil de aldrig nogensinde sælge det, da våbnet er som en del af dem selv.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Shade_10
Officielle navn: Uraithen men også kendt som repeater crossbow/Dobbelt armbrøst/Krydsbrøst.
Uraithen er den sort elviske betegnelse for denne meget specielle armbrøst. Den skyder, som en helt almindelig armbrøst, og dem af sort elvisk oprindelse er som regel langt bedre end normalt. Men det, som er helt specielt ved denne armbrøst, er, at den kan skyde to pile lige efter hinanden, hvilket har en dødbringende effekt.
Mange skovhuggere frygter dette våben, da armbrøsten kan bore sig igennem selv tykke rustninger/kampdragte pga deres slagkraft.
Mange vil også have fat i dette våben, da den anses for at være en antik våben for dens sjældenhed, og man kan finde mange svindlere derude, som siger, at de har den ægte vare, men det slet ikke er.
Hvis en schwarchaner har valgt, at sådan en bue skal være deres kæreste eje, så er den oftest udsmykket på forskelligt vis oftest med fabeldyr, figurer osv.
Hvis man skal købe dem hos specielle våbenhandlere, så koster de normalt nok mellem 150.000 dollars og 500.000 dollars for deres sjældenhed.
Man kan normalt aldrig købe en schwarchaneres våben, da det er deres kæreste eje, men dem som har vist store krigsære overfor schwarchanerne kan til tider få tildelt en unikt uraithen, som vil være deres største bevis på, at de respekterer dig.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Dark_e11
Buer er schwarchanernes anden mest fortrukken våben.
Buerne kan variere i alle størrelser og former, så de kan have mange forskellige egenskaber og oftest udsmykket på mange forskellige måder og få kan også være magiske.
Nogle af de mest kendte specielle buer, som en schwarchaner oftest bruger er:
- Mandsbuer. De er på højde med et menneske og kan skyde med den rette skytte oppe til 2 km. Der er nogle som er blevet skudt på afstand ude over skoven, hvis de er på vej imod skoven.
- Trillinger. De er normalbuer, men som kan skyde 3 pile på en gang. De er ikke lavet som moderne buer, men på gammeldagsvis.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. 82864710
Officielle navn Shades.
Shades eller disse ekstra lange daggers eller lette ethåndssværd er et frygtindgyende våben i de rette sammenhænge. Alle schwarchaner lærer at behersker disse våben gerne med en i hver hånd, hvilket kan gøre dem til farlige fjender, da våbnets hårdhed men dog lette vægt gør dem hurtige.
Shades er oftest meget flot udsmykket med diverse ædelsten og flotte og kostbare metalarter, derfor er de en god salgsvare, hvis man dræber en schwarchaner.
De rune lignende tegn på sværden er oftest ordsprog, familienavne eller andre symboler på sort elvisk.
Det siges dog, at der ligger en form for forbandelse over et shade våben. Hvis en anden person end den rette ejer bruger våbnet, så vil vedkommende ikke få held i kampen med dette sværd, da det kan ende med at knække eller på andre måder være besværlig. Mange har berettet om dette, så derfor sælges de kun soom pynt eller for at omsmelte og tage ædelstenene.
Nogle shades er sågar magiske, men det oftest kun de schwarchaner er højere rang. Man har før set flammende sværd, sværd der kan sende mindre trykbølger osv, når ejeren gør brug af sværdernes evner.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Kr003811
Tohåndssværd.
Hvis en schwarchaner endelig ikke har så meget lyst til hverken bue, armbrøst suppleret med shades, så er der de kendte krigere(vel og mærket kun kendt for dem, som beskæftiger sig med blackwood)som bærer disse tohåndssværd.
Det er kendetegnet ved enhver slags elvisk sværd, at de er aldrig brede og store. De er altid elegante og fine, sort elviske sværd buer/krummer altid en smule i enden, men undervurderer dem ikke! De er støbt på sort elvisk maner, hvilket gør dem yderst stærke og deres lange vidde gør dem dødbringende i den rette hånd.
De kan være udsmykket på diverse møder
Da de er sjælden at få fat i, så koster de noget imellem 80.000 til 150.000 dollars. Men disse sværd kan man sagtens købe af sortelvernes egne shop, hvis man er så heldig at få adgang.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Chaos210
Andre våben.
En schwarchaner kan sagtens bruge alle mulige andre typer våben som kastestjerner, køller og andre ting, men oftest er en schwarchaners fortrukken våben armbrøste, buer, daggers eller shades.
Der er dog enkelte mager og summoners blandt sortelverne som helst bærer en udsmykket og gerne magisk stav og så nogle daggers.
Men våben nummer 2 og 4 er begge legendariske våben, som begge bliver brugt af den nuværende leder. Man ved ikke meget om dem, de få personer som end kender til dem, men de skulle angiveligt være magisk og man vil aldrig nogensinde ønske at få lov til at komme i nærheden af de to våben i nærkamp og især ikke imod schwarchanernes leder.



Sortelvernes original sprog.
:Tilbage
Selvom sortelverne er mørke/onde i forhold til de andre elverracer, så skal man absolut ikke betvivle, at deres sprog ikke er smukt. Det er lige så syngende og så klar og elegant som normal elvisk, som sådan set er uddød hos de fleste elvere. Man kan næsten sammenligne at sortelvisk, skov/ørkenelvisk og lyselvisk, at de er som svensk, norsk og dansk, nogle kan forstå hinanden bedre og de kan forholdsvis lettere lære hinandens sprog.
Desuden så har sortelverne et ordforråd på 3-4 gange mere end engelsk, derfor anser de engelsk oftest for at være et meget "barbarisk" sprog.
men rigtigt mange sort elvere ude for Blackwood kan ikke sproget eller kan kun få begreber, som stadigvæk er blevet bevaret fra generation til generation. En fundamentalistisk sortelver kan høre stor forskel fra en sortelver ude for skoven og inden for skoven pga. dialekten og mangel på det fuldkommen store kæmpe ordforråd, som de har.

Her er nogle sort elvisk ord(Baseret på Warhammer) De er opstillet efter hvor kendte de er ude for skoven, så derfor er der chancer for, at man har hørt ordet før.
- Druchii. En Sort elver
- Uraithen: En gentagelses armbryst(skyder to skud efter hinanden). Det er en speciel sort elvisk armbrøst, som er kendt for dens dødelighed. Flere våbensælgere har disse våben, men oftest ikke i den rigtige kvalitet, da disse sortelvere har deres helt egen teknik for at bygge dem så gode, som de er.
- Drachau. Leder af Schwarcha. Men mange bruger udtrykket for alfa/lederen af de sortelvere, og sortelvere ude fra er glade for at blive kaldt deet, men hvis man bruger udtrykket foran de fundamentalistiske elvere, så fornærmer man dem, da det er en hån imod deres udvalgte leder.
- Drachin. En elvisk leder af en gruppe, kald det en form for general.Oftest bytter folk rundt på udtrykket drachau og drachin, fordi de er så ens, men at kende forskellen kan virkeligt betyde meget faktisk mellem liv og død.
- Druhir: Sort elvisk
-Vaulkhar: En slave/krigsbytte, som er blevet taget til fange af en sortelver.
- Nauglir: Cold ones, faktisk er det nu et forhistorisk dyr, men de bruger det samme udtryk for deres Cromlings, deres ridedyr. Cold ones var gamle raptor lignende væsner yderst aggressive med meget stærkt skæl. Men de er uddød, så cromslings er deres nye.
- Sa'an'ishar: Det betyder ordret spyd og skjold, hvilket betyder, at de skal gøre sig kampklar og beredte. Nogle, som bliver overfaldet af sortelverne, hører det som et råb-hvisken.
- Maibd. En ypperste kvindelig kriger. Kvindelige krigere er højt anset i et sort elvisk samfund og navnet betyder reelt "datter af Khaine", som er deres krigsgud.
- Hanil Khar: Deres store festival, se under ritualer.
- Tulluch: En tulluch er en ypperste præstinde eller en sort elvisk heks. De bruger nogle gange dette udtryk for de sort hekse, som de end respekterer.


Plotmuligheder med Sortelverne.
:Tilbage
Her er en kort liste om plotmuligheder, hvis i nu har svært ved at finde på noget. :) Kontakt admin for yderligere uddybelse eller for specielemner.
- Blive overmandet af sortelverne og blive smidt ud af Blackwood med alle våben frataget osv.
- Blive overfaldet af sortelverne og krænke en af deres ære og have en duel.
- Blive overmandet og have overtrådt sortelvernes love, så i bliver et krigsbytte og er en i midlertidigt slave.
- Komme med en guide og blive mødt af sortelverne og hvis de finder jer ærefulde nok så invitere med på en mission imod skovhuggerne eller hjælp imod zombier eller andre monstre, som ikke tilhører skoven.
- Vandre rundt og ende med at stå i Schwarcha, da Schwarcha byen er gemt oppe i træerne.
- Blive inviteret som bodyguard med en handelsmand, som skal i Schwarcha for at handle.
- Bodyguard for skovhuggerne og forsvare imod dødeligt angreb fra sortelverne.
- Krybskytte og jagte skovens dyr og blive mødt af sortelverne, som nok vil stoppe dig, andet hvis de anser, at du er efter et dyr for føde, som alligevel skal blive dræbt og at du ikke krænker naturen.
- (nok mest mænd) Møde nogle kvindelige sortelvere bade og have det sjovt i the moon river. Måske helt unge teenagere, men hvor i så kan blive overrasket over deres krigeriske evner, hvis de føler sig truet af jer.

Blackwoods fundamentalistiske sortelvere. Necrop10

Dragruél Lamarie, Drachau af schwarchanerne.:Tilbage
Draguél... Knap de færreste ude for skoven har mødt ham og dem, som endelig har, har oftest altid endt i en situation, hvor sådan nogle ting er urelevant, fordi døden har taget dem i sin favn. Hvis man snakker med schwarchanerne, så ville de sikkert kunne sige rigtigt meget om ham, da han er deres ærede og højtrespekterede Drachau, leder af alle schwarchanerne.

Draguél er faktisk en af de yngste ledere, som der nogensinde har været kendt i sortelvernes samfund undtagen den fysiske Khaine. Han har siddet som leder i snart 112 år og der er ingen andre, som har endnu kunne tæve ham og faktisk i snart 60 år har ingen prøvet at udfordre ham, da han har en unik kampteknik og desuden har han sin evne.

Der er mange legender om Draguél blandt elverne, og især da mange af dem har han hverken be eller afkræftet. Men der er to hovedteorier, enten er han en såkaldt søn af Khaine, hvor han har fået en unik evne.
Mens der er andre, som siger, at i hans meget tidlige ungdom fik han vundet ære og respekt fra en drage, som havde haft været i den store elverkrig. Denne drage dødede, men efterlod ham tilgengæld en hemmelighed, som dengang havde gjort, at sortelverne kunne bekæmpe højelverne da de fandt hemmeligheden til at lave dragesølv.

Dragon armor er en evne, hvor han på få sekunder kan fremmane sin unikke armor og sværd uden særlig meget energi. Rustningen består af mørk dragesølv, lavet på flammer og blod for drager. Hvis han vælger tilgengæld at bruge sin egen energi, så kan hans rustning blive opgraderet og langt stærkere, næsten umuligt at ødelægge.
Navn: Draguél.
Alder: ca 3000 år.
Status: Leder af schwarchanerne
Køn: Mand.
Højde og vægt: 212 cm og 86 kg.
Evne: Dragon armor.
Partner: Ingen.
Børn: Ingen.
Tre ord: kampsagkyndig, visdomfuld
og traditionalist.
Sprog: sort, høj og skovelvisk, blodheksesprog, og engelsk, spansk og fransk.



Tilbage til toppen Go down
 
Blackwoods fundamentalistiske sortelvere.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Blackwoods legender.
» Blackwoods Sort blodshekse.
» Blackwoods historiske faktaer.
» Blackwoods træer og planter.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Regler og information ::   :: Alt om New World :: Alt om områderne, steder og byer :: Alt om Blackwood-
Gå til: