Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
menu

adminteam

admin nyheder

Admin Expressen #16 kan du læse hér!.

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at få opdateret vores layout, så vær beredt på forandringer! Du kan skrive ris, ros og kommentarer herinde!

Dugfriske nyheder - Admin Expressen
jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime31/5/2017, 20:24 af Millicent
Admin Expressen #16


Hey Newworld , this is a ghost speaking



Eller.... i hvertfald en af dine admins, som igen er begyndt at røre på sig...
Vi ved at mange sysler med eksamener lige nu og …

Kommentarer: 29
Nyt miniplot! (Admin annoncering)
jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime6/6/2017, 15:25 af Sean
Hejsa kære brugere! :)

Beklager jeg slet ikke har de samme farver eller billeder som vores kære @Millicent!
Men mon ikke vi skal finde ud af det alligevel?

Det er med stor entusiasme …


Kommentarer: 12

 

 jeg tror ikke class systemet virker

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Pandora
Nybegynder.
Nybegynder.
Pandora


Race : Succubus
Navn. : Pandora, hun bruger ofte aliasser, hendes mest brugte er Hel (hærsker af dødsriget i nortisk mytologi) og Ma’Fan (betyder problemer på mandarin)
Alder : man spørger ikke en dame om hendes alder (men lad mig bare sige at de hun blev født var pyramiderne de højeste bygninger i verden)
Evner/Classes. : Pandoras æske
Bosted : hun rejser meget rundt og bor ofte hos på hotelværelser
Partner. : jeg er en sociopat, jeg bruger folk, men jeg har lært at det menneskelige element er altid det svageste led i kæden
Slaver. : jeg har ikke brug for slaver, hvis jeg vil have noget, så tager jeg det, eller får dig til at give mig det
Evt. bemærkninger. : ja, jeg ejer den originale Mona Lisa
Antal indlæg : 111
Reputation : 2
Join date : 03/05/15

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 10:15

hey folkens, dette er noget jeg har gået og tænkt på i lang tid.

jeg ser et par problemer med classsystemet der bliver brugt her på siden (dette er konstruktiv kritik) jeg forstår at systemet er til for at nogle karakterer ikke bare kan gøre alt mulig

1. med langlivede karakterer, så giver det ingen mening at de kun lære en ting gennem deres liv, tag Pandora her som eksempel, hendes evne er hendes magiske æske (kuffert) men hun har været sabotør under anden verdenskrig, hvilket passer til umpera classen her på siden (med en smugle våben træning) desuden har hun fået træning i medicin og nærkamp.
2. mutanter med deres evner kan ikke modtage træning i våbenbrug eller medicin?
3. selv i en menneskes livstid kan de sagtens være en doktor, som er uddannet i militæret, og har træning som soldat

jeg har ikke en løsning på problemet, men jeg håber at vi i det mindste kan have en diskurion, så vi kan komme frem til en løsning
Tilbage til toppen Go down
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.


Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375
Reputation : 60
Join date : 29/05/12

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 11:06

Vi har på vores side, som også står på "regler der skal læses om ens karakter", det som man kalder for talenter. Talenter, som er en "mini-evne", som kan opnåes ved at karakteren træner eller evt er født med det. F.eks enhver person kan jo træne i at blive ekspert i at kunne kung-fu eller skyde med pistoler. Men talenter kræver selvfølgelig at karakteren holder det ved lige, derved er der begrænsning på, hvor meget og hvad for nogle talenter man har.

Jeg forstår godt, at det er et problem.
men for det første. Der er få brugere, som spiller med karakterer, der er så gamle som din.
Men classes giver jo også ting, nogle gange ting der gør det umuligt at kombinere og på den måde have mange classes på samme tid, da de alle kræver, at man træner i hver af slagsen.(det er jo på den måde karakteren ingame har opnået en class ved at træne)
På den måde er det stadigvæk logisk at selv en gammel karakter som din, at hun ikke kan have 3 forskellige classes, da de alle kræver at din karakter ingame træner i dem alle og holder skillsene ved lige.

Nu respondere jeg direkte på dine problemstillinger.

1: Enhver karakter kan selvfølgelig tilegne sig nogle umbra egenskaber. (Og jeg indrømmer gerne at umbraclassens skills uden tvivl skulle have været uddybet noget lidt tydeligere.) Men for at være en umbra, så skal man træne til hverdag og blive ved med at holde sine egenskaber ved lige. Dette gør, at selvom din karakter sagtens kan snige sig rundt og alt muligt lign, så ville næsten enhver umbra(undtagen helt nye) være bedre end dig, da de er direkte trænet i det, plus de får også træning i andre ting end bare lige at snige sig rundt og det.
Angående med medicin, der refererer du til medichealer, right? Hvis du læser om classen, så kan den jo helt andre ting end bare medicin og normal førstehjælp. De kan gøre brug af kontakten af ånder til at hjælpe dem og desuden kan de også spells og det afhængigt af deres class, hvilket er meget over din karakters niveau.
Angående med kamptræning, der refererer du vel til berserker right? Der er stor forskel i at have trænet en kampstil og så være en berserker, for det første har de lært at gøre brug af at nemlig gå berserk, hvilket igen er noget andet end det, som din karakter kan.

Det jeg prøver at sige er, at det ikke gør noget, at din karakter har de "talenter" med at kunne noget medicin, kunne noget kampsport og har tilegnet sig nogle skills med at snige sig rundt og det, men det er så under normale omstændigheder aldrig på niveau med en karakter, som er fuldt ud trænet i sin class. Det er det, som gør forskellen.

Problemstilling 2:
Jo sagtens. Da igen sålænge deres karakter træner i de pågældende ting at nemlig kunne kampsport eller viden om medicin, da så er det et tilegnet talent. men hvis de skulle kunne det samme som de pågældende classes, så er det selvfølgelig noget helt andet. PLus f.eks. hvis du er medichealer, så må du nemlig ikke skade andre folk osv, så der giver kampsport i sig selv ikke meget mening. :)

Problemstilling 3:
Alt det er fuldstændigt muligt uden at det ødelægger noget ved classene. :)
At være dokter eller medichealer er to vidt forskellige ting.
Men ja indrømmer gerne at f.eks. markman classen, den er meget basic, og helt klart den skulle nok revideres en smule, således at den ikke minder for meget om bare almindelige talenter, som enhver kan tilegne sig ^^

Så ærligt talt kan jeg ikke se et problem, da jeg ser stadigvæk stor forskel i almindelig karakterers talenter inden for et pågældende område og så i forhold til den relevante class :)
men måske er det også bare fordi vi tolker tingene forskelligt, at jeg tilegner dem der har en class som værende meget bedre end en normal karakter der har opnået et talent for et pågældende område.

Og så kan jeg ikke understrege tydeligere at karaktererne mere end gerne må have flere talenter som sporfinding, god kondi og træning som soldat, viden for medicin osv, doktor og alt det. Det behøver ej at være OP, overhovedet ikke, eller at det stjæle en class, da igen næsten alle class kan meget mere end bare et talent, de fleste er jo designet til at have en lang række talenter, som ville gå ude over de normale talenter for en karakter, hvis man ser på dem samlet set. :)


og som sagt en karakter kan normalt godt skifte class. men så ingame begynder de jo selvfølgelig at træne med den nye class og derved ikke har mulighed for at reelt holde den anden class ved lige eller kun lige akkurat(hvis man er first class og kan have to)
Så der mister man den anden class, men man kan jo så godt sagtens have "talenter" fra dengang. F.eks. hvis man har været beastcaller, så er man som regel stadigvæk god til at leve for sig selv i naturen og til at undgå dyr evt berolige dyr, men uden at have den samme kontakt med dyr som før.


Sidst rettet af Medusa 2/6/2015, 14:56, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Pandora
Nybegynder.
Nybegynder.
Pandora


Race : Succubus
Navn. : Pandora, hun bruger ofte aliasser, hendes mest brugte er Hel (hærsker af dødsriget i nortisk mytologi) og Ma’Fan (betyder problemer på mandarin)
Alder : man spørger ikke en dame om hendes alder (men lad mig bare sige at de hun blev født var pyramiderne de højeste bygninger i verden)
Evner/Classes. : Pandoras æske
Bosted : hun rejser meget rundt og bor ofte hos på hotelværelser
Partner. : jeg er en sociopat, jeg bruger folk, men jeg har lært at det menneskelige element er altid det svageste led i kæden
Slaver. : jeg har ikke brug for slaver, hvis jeg vil have noget, så tager jeg det, eller får dig til at give mig det
Evt. bemærkninger. : ja, jeg ejer den originale Mona Lisa
Antal indlæg : 111
Reputation : 2
Join date : 03/05/15

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 11:23

du må indrømme at det kan være lidt forivrende.

ps linket til "regler der skal læses om ens karakter" virker ikke (jeg ar skrevet dette til it-adminen) linket føre ingen steder hen
Tilbage til toppen Go down
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.


Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375
Reputation : 60
Join date : 29/05/12

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 12:29

Personligt synes jeg ikke. ^^ Men okay det skyldes nok af min nok snart 7-8 års RPG tid og at jeg er skaberen af the new world og har lavet det meste skriftlige, så i mit hoved er det logisk nok XD
men selvfølgelig behøver det ikke at være sådan for de fleste XD

Du kan ellers finde emnet under vores normale regelforum.
Og han er blevet informeret om det for længst, men eksamerne kommer først ^^
Tilbage til toppen Go down
Millicent
Event Admin
Millicent


Outgame Titel: : Admin & Snask (Super nuttet og anderledes selvstændigt kvindemenneske)
Race : Menneske tilsat en knivspids engel
Navn. : Millicent S. James
Alder : Ca 20
Evner/Classes. : Mindshield.
Bosted : Hos sin mor, Maria Santana i Miami .
Partner. : Så du tror heller ikke på jeg er forlovet med Vladimir ?
Slaver. : Ahahahahah dén var god!
Evt. bemærkninger. : Im bringing booty back ?
Antal indlæg : 5225
Reputation : 43
Join date : 19/03/14

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 12:34

For mig ( personligt , da medusa har svaret admin delen ) handler det om at kunne spille sin karakter med nuancer.

Nuvel - men er trænet feks i kung fu, men det gør jo ikke ALLE til en mester. Kunne man måske bare være en røv god kung fu udøver, uden at være total hæsblæsende og bedst ?

Og ja man kan være militær trænet, men det betyder jo ikke man kan klare alle man møder på sin vej - feks ville jeg have stor ydmyghed over for soldaterne i Occulta- de de har de nyeste kampfærdigheder, nyeste viden og dit og dat og simpelt hen fordi det gør emner og historier mere levende hvis man ikke selv kan klare alt- men møder folk på sin vej , hvor man tænker shit shit nu får jeg min røv ristet XD

Jeg håber det støtter op omkring det medusa siger - at man da godt kan have snilde, erfaring eller talenter- uden det er en desideret evne eller class man har. Og så må man jo sørge for ikke at skabe karakter der kan kan lidt af det hele - for det er jo ikke meningen ....vel ?

NB DETTE ER IKKE EN SÆRLIG BEMÆRKNING til dig Pandora, ;)
Det er bare en all round og personlig holdning XD
Tilbage til toppen Go down
Pandora
Nybegynder.
Nybegynder.
Pandora


Race : Succubus
Navn. : Pandora, hun bruger ofte aliasser, hendes mest brugte er Hel (hærsker af dødsriget i nortisk mytologi) og Ma’Fan (betyder problemer på mandarin)
Alder : man spørger ikke en dame om hendes alder (men lad mig bare sige at de hun blev født var pyramiderne de højeste bygninger i verden)
Evner/Classes. : Pandoras æske
Bosted : hun rejser meget rundt og bor ofte hos på hotelværelser
Partner. : jeg er en sociopat, jeg bruger folk, men jeg har lært at det menneskelige element er altid det svageste led i kæden
Slaver. : jeg har ikke brug for slaver, hvis jeg vil have noget, så tager jeg det, eller får dig til at give mig det
Evt. bemærkninger. : ja, jeg ejer den originale Mona Lisa
Antal indlæg : 111
Reputation : 2
Join date : 03/05/15

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 12:53

jeg skrev dette som konstruktiv kritik, på noget jeg troede var et problem, men som viser sig bare at være mig der læste forkert undskyld
Tilbage til toppen Go down
Millicent
Event Admin
Millicent


Outgame Titel: : Admin & Snask (Super nuttet og anderledes selvstændigt kvindemenneske)
Race : Menneske tilsat en knivspids engel
Navn. : Millicent S. James
Alder : Ca 20
Evner/Classes. : Mindshield.
Bosted : Hos sin mor, Maria Santana i Miami .
Partner. : Så du tror heller ikke på jeg er forlovet med Vladimir ?
Slaver. : Ahahahahah dén var god!
Evt. bemærkninger. : Im bringing booty back ?
Antal indlæg : 5225
Reputation : 43
Join date : 19/03/14

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 14:37

Du skal ikke undskylde - det er da helt fedt med feedback og at vi får lidt gang i debatterne - du får en respekt af mig for det ! Initiativet er helt fint :)
Tilbage til toppen Go down
The Eye.
Second Class.
Second Class.
The Eye.


Outgame Titel: : FOUNDER
Antal indlæg : 3375
Reputation : 60
Join date : 29/05/12

jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime2/6/2015, 14:56

@Pandora vi er da super glade for at have brugere, som egenligt ligger mærke til ting på siden. :)
Og som gerne vil gøre det bedre! Det er jo super fedt. :) Vi er faktisk glade for at du lavede dette emne, ikke omvendt ^^
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





jeg tror ikke class systemet virker  Empty
IndlægEmne: Sv: jeg tror ikke class systemet virker    jeg tror ikke class systemet virker  Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
jeg tror ikke class systemet virker
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» CLASS SYSTEMET - Admin Nyhed
» Tror du, at en badeand tænker på (digt)
» like and not like systemet.
» Rang og First Class
» Rør mig ikke... (Maria)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Alle andre ting ::  :: Spørgsmål, ideer og ris/ros. :: Spørgsmål-
Gå til: